Hvad mener I? {{forumTopicSubject}}
For et par dage siden, da jeg var på min sædvanlige store morgenluftetur, der er på ca 6 - 8 km i skoven.
Jeg går på de større skovveje med min hund i flexline 8m, og når jeg er opmærksom på andre skovgæster bliver min hund kommanderet på plads som er ved min venstre side og linen kortes ned så han går ved mit venstre ben, og det fungeret fint.
Skoven jeg benytter er ikke så overrendt og jeg møder højst en 3-4 stykker dagligt, så der er tid til at slappe af.
Ja jeg går og hygger mig i egne tanker og nyder naturen, så hører jeg en løber bagfra, og min hund bliver kaldt på plads, dog kom den ikke hurtigt nok, da løberen var umiddelbart bag ved mig.
Min hund var på vej til mig, løberen vendte sig og råbte arrigt "VED DU IKKE DU SKAL GÅ MED DIN HUND I KORT SNOR" og han vendte sig og viste en afstand på ca 20 cm. Jeg råbte tilbage ja ja, men du burde give lyd når du kommer bagfra. Så skete der ikke mere.
Efter at have tænkt over situationen er jeg blevet godt sur og lidt gal, hunden var på vej hen til mig og kastede kun et blik på løberen!
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
jul 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 2
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Løberen var slet og ret åndsvag, så længe din hund ikke har gjort udfald imod ham, eller har spærret ham vejen med linen, skal han sådan set holde sin kæft
dec 2013
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 490
Min hund er ikke listehund, men blanding Border Collie/Samojede + måske Labrador, se billede.
Når jeg er i byen har han altid fast Line i halsbånd, modsat i skoven sele + flexline. Efterhånden synes jeg ikke man kan færdes med sin hund uden sure mishagsytringer uanset hvor meget hensyn man gerne tager.
jul 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 2
Hvor ser han bare herlig ud!!
Men nej der er rigtig mange sure mennesker dog synes jeg de er berettiget langt hen af vejen. Der vil altid være vildt hensynsløse hundejere og langt de fleste herinde har da også mødt dem .
Havde selv grimme oplevelser så sent igår med nogle der ikke ville fjerne deres voldsomt nærgående hund fra min selvom min var i kort snor - rigtig træls oplevelse.
Så forestil dig ikke selv at have hund og møde dem!
Man kan ikke bebrejde dem at de bliver irriterede på 'hunde-ejere' selvom de fleste (forhåbentligt) er hensysfulde Desværre!
dec 2013
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 490
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
Jeg selv sørger for at gøre opmærksom på mig selv enten ved at trampe lidt hårdere eller også så klapper jeg simpelthen lige en gang inden jeg når der op og folk plejer som regel at vende sig om og så træde til siden så de ikke fylder hele stien. Det virker upåklageligt.
Hvad mener I?