{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

sund fornuft {{forumTopicSubject}}

Som i alle nok ved har jeg jo et lille opdræt af lidt forskeliige racer....vi fik aflivet vores belgiske hyrdehund sidste år og gik så på udkig efter en ny hund tl at være vagthund,,,jeg søgte og tilsidst blev vi enige om at en mastiff kunne passe os,,,vi valgte så en engelsk og bullmastiff blanding.............og hun er en dejlig hund som smider sig på ryggen når hun ser hvalpe og i det hele taget er rolig og tager alle med storm......min ene franske bulldog har det med at gerne vil bestemme hun knurre og kan finde på at markere,,ikke direkte farre på og bide....jeg går meget op i at min flok fungere og jeg avler kun på hunde der er søde og tilnærmeligvis,,går meget op i sind....HIlde er en rolig buller men men for ca 3-4 uger siden udforder hun min mastiff hun har flere gange knurret når de begge gerne vil tale med mig.....min mastiff farer på hende og sætter hende på plads ikke noget voldsomt men min bulldog bliver forskrækket og har virket som hun forstod pointen.men så gik det galt i dag...så vidt muligt ser de ikke hinanden så meget og er aldrig alene sammen,,idag er jeg så hundesyg så går fra dem et øjeblik mens de er ude...og så går det galt,,,,min bulldog er bidt ret voldsomt i begge øre,øje ben og hals...hun er ved at gå i chok fordi hun simpelthen bliver så bange...hun er nu hos dyrlægen og får slappet af,,skal syes og for en sikkerhedes skyld taget røgten så vi ved om der er sket mere,,,men så går tankerne,,,skal jeg sælge min mastiff??hun er 8 mdr og kan sagtens nå at få et godt hjem andet sted tror også sagtens hun klare det mentalt........jeg tænker jo mine maltesere kunne ikke klare den tur min bulldog fik......hvad ville i gøre?? jeg kan selvfølig holde dem adskilt men har jo alle de andre hunde også

Gode råd tages imod

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sund fornuft
  • #2   6. nov 2009 Som jeg læser det, så er det din bulldog der er synderen her... Den har provokeret længe og nu fik mastiffen nok. Desværre for din bulldog blev hun den lille, men det var efter min mening bulldoggen der har fejlen

Så hvorfor skille sig af med mastiffen?

• #3   6. nov 2009 Hvorfor overhovedet have en vagthund??? Jeg mener at du har rimelig mange hunde og tit hvalpe, så du er vel hjemme det meste af tiden.

• #4   6. nov 2009 ja tina det er buller der udfodre,,ikke min mastiff,,
    Jo jeg er temlig meget hjemme men min mand er kun hjemme i weekenden og vi bor laaangt ude på landet alene hjemme med 2 unger derfor føler jeg mig mest tryg ved at have en stor hund også...........her er bare mørkt:-))

• #5   6. nov 2009 Jeg kan nu heller ikke forstå at det er din mastiff der skal væk, det er jo ikke den der er problemet. Når din buller er så dominerende vil du jo nemt komme til at opleve det samme igen bare med en anden tæve og hvad så, skal den så også væk?

• #7   6. nov 2009 De 2 hunde skal ihvertfald ikke bo under samme tag mere, jeg ville aldrig turde det, for den kamp vil de tage igen så snart muligheden er der, det er bare et spørgsmål om tid desværre. Hvem af dem der så skal have et nyt hjem er jo så dit valg smiley

• #8   6. nov 2009 jeg beder om råd!!!

Min buller er tit dominerende men hvis andre ligesom svarer igen viger hun hun har aldrig været oppe og slås for hun bliver bange ligeså snart en knurrer igen

jeg har ikke sagt nogen skal væk,,men immervæk kan min mastiff gøre stor skade iforhold til min buller...jeg søger råd.......er bange for hun ligesom har fået smag for det nu

• #10   6. nov 2009 Jeg vil også sige at en alarm med overfaldssikring er at foretrække. de kan leases billigt i øjeblikket hos falck.

• #12   6. nov 2009 tak mette for seriøst råd,,

• #13   6. nov 2009 de der overfalds alarmer vækker de en når man sover hvis nogen lusker rundt??

• #15   6. nov 2009 jn&sn N

Tak for din PB .
    Jeg har sendt en retur til dig .

Mvh .

• #16   6. nov 2009 nogel sover med os i soveværrelse resten er nedenunder,,,14 hunde i sengen er lige i overkanten:-))

• #18   6. nov 2009 jeg ville ikke turde beholde mastiffen det er jo trods alt den der har skambidt en anden hund.

• #19   6. nov 2009 Ja det er altid en svær beslutning når to af ens kære ikke kan sammen, men igen som nævnt af andre ville det nok være at finde den der er årsag til problemet også tage udgangpunkt derfra, nogle gange går det jo udover de forkerte og et eller andet sted hvem ved hvad det er for en hund du får hjem efter det den har oplevet og hvad vil så være bedst for den ???

• #20   6. nov 2009 nej hun er blevet lagt i rop pga chok,,det gør mig rigtig ked jeg har lige talt med dyrlæge og hun er blevet syet flere steder og lagt drop i:-((..skal hente hende 16:30 selvom hun begynder ved hun jo slet ikke hvad hun er oppe imod,,,min bekymring er at vi elsker dem begge to men tænker jo ,,klart,,hvad hvis en af de helt små((malteser eller pomser) gør hende sur??så over lever de bare ikke hun sætter dem på plads.....

• #21   6. nov 2009 Hvis det var mig der skulle vælge og nu siger jeg jo bare min mening, så ville jeg evt. lade din franks aflive for er det for dit eller dens bedste at den skal igennem alt dette ??? er det hundes bedste ??? og hvis den skulle blive i live ville jeg finde et andet hjem til den hvor den måske kun er den eller en mere så der kun er to så den har mere ro på sig den virker til at være en smule stresset. Jeg ville give den store en chance da den virkelig er drevet helt ud hvor den ikke kunne bunde og lige som med os mennesker så får vi også nok på et tidspunkt og så siger vi altså også fra. Bare min mening.

• #22   6. nov 2009 Har hentet hilde og hendes humør virker helt ok,,hun vil rigtig gerne ind til de andre men hun bliver i fyrrummet/entren inat hun har fået skærm på og havde nogle rigtig dybe sår

Jeg kunne ikke finde på at aflive hende ..overhovedet,,,nogle tæver er føre tæver dte er helt naturligt,,mener bestemt ikke det behøver at være pga stress...som sagt vil hun gerne bestemme men farer aldrig på nogen....når man har så mange hunde som mig kan det ikke undgåes at der bliver konflikter og 2 små hunde kan også skade hinanden bare ikke på samme måde

• #23   7. nov 2009 Dominans er jo helt naturligt for hunde og situationen ville sandsynligvis ikke været eskaleret sådan hvis hundene havde levet vildt, for så ville en af dem have haft muligheden for at forlade flokken.

Dertil kommer, at nogle hunde bare ikke kan sammen og især tæver kan virkelig gå til den hvis først de kommer op at slås.

Dominansproblemer mellem to hunde er så desværre også noget af det sværeste at løse med mindre det drejer sig om en overgangsfase hvor de lige skal finde sig til rette. Kan ikke råde dig til hvad du skal gøre, men stod jeg selv i situationen, så havde jeg sandsynligvis omplaceret den ene af hundene.

Kommentér på:
sund fornuft

Annonce