sund fornuft {{forumTopicSubject}}
Som i alle nok ved har jeg jo et lille opdræt af lidt forskeliige racer....vi fik aflivet vores belgiske hyrdehund sidste år og gik så på udkig efter en ny hund tl at være vagthund,,,jeg søgte og tilsidst blev vi enige om at en mastiff kunne passe os,,,vi valgte så en engelsk og bullmastiff blanding.............og hun er en dejlig hund som smider sig på ryggen når hun ser hvalpe og i det hele taget er rolig og tager alle med storm......min ene franske bulldog har det med at gerne vil bestemme hun knurre og kan finde på at markere,,ikke direkte farre på og bide....jeg går meget op i at min flok fungere og jeg avler kun på hunde der er søde og tilnærmeligvis,,går meget op i sind....HIlde er en rolig buller men men for ca 3-4 uger siden udforder hun min mastiff hun har flere gange knurret når de begge gerne vil tale med mig.....min mastiff farer på hende og sætter hende på plads ikke noget voldsomt men min bulldog bliver forskrækket og har virket som hun forstod pointen.men så gik det galt i dag...så vidt muligt ser de ikke hinanden så meget og er aldrig alene sammen,,idag er jeg så hundesyg så går fra dem et øjeblik mens de er ude...og så går det galt,,,,min bulldog er bidt ret voldsomt i begge øre,øje ben og hals...hun er ved at gå i chok fordi hun simpelthen bliver så bange...hun er nu hos dyrlægen og får slappet af,,skal syes og for en sikkerhedes skyld taget røgten så vi ved om der er sket mere,,,men så går tankerne,,,skal jeg sælge min mastiff??hun er 8 mdr og kan sagtens nå at få et godt hjem andet sted tror også sagtens hun klare det mentalt........jeg tænker jo mine maltesere kunne ikke klare den tur min bulldog fik......hvad ville i gøre?? jeg kan selvfølig holde dem adskilt men har jo alle de andre hunde også
Gode råd tages imod
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Så hvorfor skille sig af med mastiffen?
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
Jo jeg er temlig meget hjemme men min mand er kun hjemme i weekenden og vi bor laaangt ude på landet alene hjemme med 2 unger derfor føler jeg mig mest tryg ved at have en stor hund også...........her er bare mørkt:-))
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.640
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
okt 2008
Min buller er tit dominerende men hvis andre ligesom svarer igen viger hun hun har aldrig været oppe og slås for hun bliver bange ligeså snart en knurrer igen
jeg har ikke sagt nogen skal væk,,men immervæk kan min mastiff gøre stor skade iforhold til min buller...jeg søger råd.......er bange for hun ligesom har fået smag for det nu
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
okt 2008
okt 2008
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.763
Tak for din PB .
Jeg har sendt en retur til dig .
Mvh .
okt 2008
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 313
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 13
okt 2008
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 13
okt 2008
Jeg kunne ikke finde på at aflive hende ..overhovedet,,,nogle tæver er føre tæver dte er helt naturligt,,mener bestemt ikke det behøver at være pga stress...som sagt vil hun gerne bestemme men farer aldrig på nogen....når man har så mange hunde som mig kan det ikke undgåes at der bliver konflikter og 2 små hunde kan også skade hinanden bare ikke på samme måde
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Dertil kommer, at nogle hunde bare ikke kan sammen og især tæver kan virkelig gå til den hvis først de kommer op at slås.
Dominansproblemer mellem to hunde er så desværre også noget af det sværeste at løse med mindre det drejer sig om en overgangsfase hvor de lige skal finde sig til rette. Kan ikke råde dig til hvad du skal gøre, men stod jeg selv i situationen, så havde jeg sandsynligvis omplaceret den ene af hundene.
sund fornuft