{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.400 visninger | Oprettet:

hunde med kuperede øre og haler herind {{forumTopicSubject}}

Fik lige øje på en ret flot hund herinde,loggede selfølgelig ind og kiggede og ser 2 hunde,en ældre og en unghund,,,Så er det jeg tænker at det er dyreplageri at kupere ørene på en hund,man kan måske tale mere for ( kun om nødvendigt ) halekupering for de racer som evt smadre deres halespidser gang på gang,,,,,Hvorfor er det forbudt i Dk ? sikkert fordi at det ses som ubnødvendigt at skære ører og haler af ik? Hvorfor er det så at man tillader at folk kan vise deres hunde herinde,syntes det er forkert et eller andet sted,,de fleste herinde er jo sande dyrevenner men er de også det når det kommer til kupering ?
Syntes i hunde med kupering skal være herinde? interessant at høre jeres meninger.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde med kuperede øre og haler herind
  • #1   3. nov 2009 Hvis det er foretaget lovligt, kan jeg overhovedet ikke se problemet i at de er herinde..

    Så kan man snakke om det etiske aspekt, men det er jo noget helt andet..


  • #2   3. nov 2009 Øh ja...og hvis kuperede hunde ikke måtte være herinde så ville du skære 85% af alle stamtavle dobermann og amstaff væk fra galleriet. Hunden er ikke ulovlig i sig selv og så længe handlingen ikke er udført i dk så er der ikke noget ulovligt i at fremvise sin importerede hund.

  • #3   3. nov 2009 Er det gjort lovligt = hunden er født og kuperet i et land hvor det er lovligt, så synes jeg da det er helt ok at de er her. Hunde er jo ikke ulovlig

  • #5   3. nov 2009 Jeg taler ikke om at hunden er ulovlig,,,,men om det ikke er dyreplageri ? er det nødvendigt at køre til et andet land og skære i sin hund der ? fordi det er lovligt i et andet land gør det det jo ikke mindre pinefuldt for hunden.Har selv haft dobberman og det jo et valg man selv tager om man vil kupere eller ej.....Og når det er ulovligt i Dk hvorfor så godkende det og omgå hundens ve og vel ved at køre ud af landet og få det gjort ?

  • #6   3. nov 2009 Som jeg skrev,,jeg syntes også det ser pænt ud,,,men derfor ville jeg aldrig kupere mine egne hunde bare fordi jeg syntes det er pænt.

  • #9   3. nov 2009 nemlig,,også det jeg mener,,ikke lovligt,men du skal ikke længere end til tyskland før det kan lade sig gøre.Syntes bare det var et interessant emne egentligt og ville høre folks mening,,,når man læser hvad folk syntes er synd for hunde normalt,så kan det jo undre mig at bare fordi det ser godt ud så det helt okay at skære det meste af en hunds øre af og helt okay fordi det er lovligt i østlandene,,lidt sygt syntes jeg.


  • #11   3. nov 2009 Jeg syntes det er synd at klippe øre og hale af en hund. Det er direkte grimt. Hundene får et helt asymetrisk hoved når de ingen ører har. Total kikset - et kæmpe hoved og ingen ører. Og så ser de onde ud i mine øjne. Nej jeg syntes det er godt, at der er kommet et forbud mod kupering.

    Men derfor kan de godt være herinde. Ville bare ikke selv være særlig stolt af at vise en sønderklippet hund frem. Men det er altsammen en smagssag....


  • #12   3. nov 2009 Nu er det jo så osse ulovligt at tage en danskfødt hund og køre den til udlandet og få den kuperet (det samme gælder self en udenlandsk hund der er hentet til DK med ører)

    Hvad man synes om kupering er jo sådan set ligegyldigt. Hvis hunden er lovlig, har den osse lov at være her. Dvs at er den lovligt kuperet, skal den osse have lov at være her


  • #14   3. nov 2009 Lykkelig -hvad man synes om det, er vel ligemeget når spørgsmålet går på om de burde have lov at være herinde eller ej;o)

  • #15   3. nov 2009 Så fordi de ikke er klippet helt af men kun lidt så retfærdiggør det at man udsætter hunden for unødig smerte,,,??

  • #16   3. nov 2009 michelle
    Det var det ene spørgsmål,det andet var om folk syntes det okay at udsætte sin hund for det,,måske jeg hat formuleret mig lidt forkert smiley


  • #18   3. nov 2009 tak for jeres svar og meninger smiley
    Godnat til alle jer og vapserne.


  • #19   3. nov 2009 NB min som har en meget kort kupering kan stadig flagre med ørerne og vende og dreje dem.

  • #21   3. nov 2009 ***Krumme og Cult Shaker***
    Ja hans er så korte som de kan være og stadig have bevægelighed nok til at kommunikere med. Men altså hver so synes jo også bedst om sine egne grise haha og jeg ville da fnyse og sprutte hvis feks en af hans hvalpe blev ulovlig kuperet, men sender altid en tapenings vejledning med da jeg synes ørerne skal sidde ordentligt ;-D


  • #23   4. nov 2009 Bines Gucci herinde fra havde de vildeste flyve ører og jeg kørte gladeligt de 30 km for at vise hende hvordan de skulle tapes, der skulle dog et par mønter i for at holde dem nede så voldsomt var det...hun gik i en periode som sparegrisen haha.
    Men ja begge dele er kosmetisk og det er der jo rigtig mange delte meninger om.


  • #24   4. nov 2009 Gucci musens ører idag (link fjernet)
    Nu sidder de som de skal.


  • #26   4. nov 2009 Tja, tape sidder i en kort periode. Mutilation er for evigt.

    Jeg er hellere ikke fan, men jeg kan sådan set ikke se hvorfor det skulle betyde at de ikke mp være her. Det er ikke ulovligt at eje en kuperet hund, det er blot ulovligt at kupere den.


  • pede b .
    pede b . Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 76
    #27   4. nov 2009 håber en dag og få en dober med kuperede øre og hale fra rusland eller serbien.. kan ikke se noget forkert i det.. rottweileren bør os have kuperet hale af hensyn til så mange ting.. kan ikke se noget forkert i det og syns det er totalt hykleri at det nu er forbudt

  • #28   4. nov 2009 Nu er det sådan at der er kommet en nu regel og hunde kuperet inden tiltrædelses dagen må udstille, hunde kuperet efter den dato må ikke udstilles..

  • #29   4. nov 2009 en ny regel skulle der stå smiley

  • pede b .
    pede b . Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 76
    #30   4. nov 2009 der er set en enkelt rotte eller to med skader på halen fordi de er logret ind i ting..i hyler op om det er dyreplageri men det griskød i spiser hver eneste dag har fået kuperet hale uden jeg har hørt en eneste protest fra jer af ? hvis det bliver gjort under ordnede forhold kan jeg ikke se nogen problemer i det.. heller at man kan få det gjort ordentligt og lovligt end muhammed går i gang med køkkensaksen på king på et halvt år

  • #31   4. nov 2009 Krumme: hvem siger griseører??? Ludvigs ører stritter og vi elsker det... Jeg ved at brække mig over hvor hellige folk er med foder og opdragelse, men at splitte sin hund ad og skære eller klippe i den, det er helt ok, for det er jo LOVLIGT, hvis man bare lige henter den et sted i udlandet (polen,rusland og andre østlande, som lige pt er udskældte med hensyn til "kamp"hunde SMART at hive flere hertil)

    Jeg mener det burde gøres ulovligt at eje en hunde med kuperet ører/hale som er født efter dags dato, så vi slipper for at få flere af dem til landet... Jeg FATTER ikke at der kan sidde folk og pudse deres glorie og sige det er ok når det nu er ULOVLIGT i danmark, det er der sku nok en grund til...

    Og det hjælper heller ikke just på fordommene,at de folk der ejer disse typer af hunde, støtter DYREMISHANDLING!!!!

    Folk er så hellige og nu skal man have stamtavle på sin muskelbasse, men det er helt ok at den er blevet mishandlet fordi det er flot???


  • #33   4. nov 2009 Krumme: det jeg ville frem til er at min hund IKKE har griseører....Selvom de stritter....

  • #34   4. nov 2009 Lisbeth - Jeg er så enig med dig!
    Folk der sidder og skriger dyrlæge så snart en hund har tyndskid, skamfere gladeligt deres hund i "skønhedens" tegn.... Jeg fatter det ikke.....


  • #36   4. nov 2009 NEJ det gør det altså ikke, det var meget værre da han var helt lille... Har du været inde og se ham.... Så tjek lige fotoalbummet med Ludvig og prinsessen...

  • #37   4. nov 2009 Jeg er nu enig med krumme her, synes også det ligner griseører..

    Personligt ville jeg blive rigtig ked af hvis Gaias ører kom til at se sådan ud smiley

    der jeg jeg næsten sige hellere kuperede end "griseører"..

    men det er en smagssag..


  • #40   4. nov 2009 Hehe tak... Men vi ELSKER ham som han er og alle synes han er SÅ nuttet, så vi kan godt lide det... Men han er før blevet sammenlignet med en gris... (han er vist også lidt rund på midten) ;oD

  • #41   4. nov 2009 Umuli A

    Efter samme logik burde alle hunde efter ikke sundhedstjekkede forældre (eller hunde med fysiske fejl ála skæve ben) hellere ikke være her, for mange af os synes at det er dyrplageri at avle på den måde. Hvis det ikke er ulovligt, så har HG ingen grund til at smide dem ud - nogle af hundene kan også være fra internat eller reddet fra dårlige kår. Det behøver bestemt ikke altid være ejeren der har bestemt at hunden skulle se sådan ud (selvom det sikkert ikke er flertallet).


  • #43   4. nov 2009 Men muskelhunde uden tavle er heller ikke ULOVLIGE i danmark, men trods alt har hg, guloggratis og dba gjort sig til dommere og valgt at de IKKE må sælges på deres sider????

  • #44   4. nov 2009 Jeg vil lade min dr.dyr afgøre hvad der er ok og hvad der ikke er og ja en tatto er ok, men at klippe ørerne af sin hund for sjovt er IKKE...

  • #46   4. nov 2009 "deres sider" er nøglen. Når du har en hjemmeside må du også gerne bestemme hvad der skal være på den, inden for dansk lovgivning.

  • #48   4. nov 2009 Iben:
    Ved at ørerne er lige klippet af, syet og derefter kommer det store opbindingsarbejde.....Prøver lige at finde et par billeder.


  • #52   4. nov 2009 Showcut som er udført under bedøvelse, efterfølgende syet og fået smertestillende i 10 dage - dog har man ikke vidst at disse ører skulle bindes op derfor ser de rigtig skæve ud og sidder forkert (link fjernet)

    Showcut perfekt udført og perfekt tapet op (link fjernet)

    Hverken lige klippet, tapet op (link fjernet)

    Alle amstaff fra hg


  • #53   4. nov 2009 Serbisk showcut, meget anderledes men lige så meget gjort under ordnede forhold.
    (link fjernet)


  • #55   4. nov 2009 Iben
    Den første kender jeg personligt.
    Den anden er fra en kendt kennel og udstillings hund og ved at den er blevet behandlet ordentligt.
    Den tredie ligner hjemmefusket og den kan jeg ikke vide noget som helst om.
    Ingen af de kenneler med gode ry lader deres hvalpe skamkupere...for dem drejer det sig om at hunden er perfekt, kan udstilles og opnå top placeringer, derfor er det vigtigt at hvalpene bliver kuperet ordentligt og efterfølgende får smertestillende så de forholder sig i ro med det ny syede operations sår.

    Udseendet er jo en smagssag. Hvis man er til amstaffer og disse af bulltypen så fremhæver det jo netop hvordan ansigtet er bygget op.


  • #56   4. nov 2009 Jeg synes sådan en som vivis ligner en man får lyst til at kramme xD
    Self. går jeg ikke rundt og krammer fremmede hunde smiley
    Men synes han ser super sød og rar og "bamset" ud..


  • #58   4. nov 2009 Loool CNN du skal være hjertelig velkommen, det ville dovendyret bare synes var lækkert. Men nu har jeg mange forskellige billeder på af ham...tror folks opfattelse var en anden hvis jeg kun havde billeder på af ham hvor han var opmærksom og fremme i skoene.

  • #59   4. nov 2009 Forresten Umuli A
    Jeg har svaret dig i denne tråd hvor du også skulle kommentere hvordan du synes jeg er som person
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=361330


  • #61   4. nov 2009 Vivi - nu fotograferer jeg for sjov/hygge/hobby og der er det jo lækrest med en opmærksom frisk hund.. smiley
    Jeg prøver og prøver at få nogen til at lege model (hunde) mange interesserede, men intet er blevet til noget smiley
    Så det er primært Gaia, Kila og mine heste der står for skud - lidt kedeligt i længden smiley

    Han ser bare super skøn ud, OGSÅ med de ører!

    (kan ikke skrive privat pga filter)


  • #62   4. nov 2009 Umuli A
    Sikke en indstilling du har.


  • #63   4. nov 2009 CNN
    Det er kun folk på min venneliste der kan skrive PB ;-D


  • #69   4. nov 2009 "For en person med de træk vil også give 15000-20000 kr for at få en hund hjem fra en udenlandsk kennel som har ryg for at avle gode psysiske og fysiske hunde med en god gennemavlet tavle så sygdomme bliver undgået i fremtiden......."

    De træk findes uafhængigt af om man klipper ørerene af sin hund. Avlsetik er en ting, og hvad man er villig til at gøre ved en hund for udseendets skyld er en anden.


  • #70   4. nov 2009 Umuli A
    Ja da tal for dig selv ;-D


  • #72   4. nov 2009 ser ingen problemer i det så længe det er gjort forsvarligt og synes egentlig det er en lorteregel fra dkk, folk må sku da selv bestemme og til store internatinale shows bliver der der også taget hensyn til om ørerene er kuperet i hvert fald inden for min race, det vil sige står de med 2 ens vinder den med kuperede ører.
    og ja hvis ørerene skal laves ordenlig skal de være under bedøvelse ellers bliver de aldrig pæne


  • #77   4. nov 2009 Mon ikke det at hele racen halekuperes er fordi det skal gøres mens de stadig er for unge til at man ved om den enkelte hund bliver brugt i jagt eller ej?

  • #78   4. nov 2009 dffd
    fuldstændig enig med dig, den lov er fuldstændig til grin, kupering er kun for de få udvalgte fulstaændig til grin


  • #79   4. nov 2009 Ja, altså, jeg er sådan set for forbud hele vejen rundt, og så fjerner man delene efterhånden som det bliver nødvendigt (pga skader), men jeg kan umiddelbart godt leve med at der foreløbigt er undtagelser. Gad vide om ikke det bare er et spørgsmål om tid.

  • #80   4. nov 2009 DFFD -har du set hunde med jagtrelaterede haleskader? Jeg har, og kan afsløre at det ikke er kønt.

    Nu kender jeg ikke til alle de 5 jagtracer, så kan self ikke sige om det er et problem ved dem alle. Men jeg ved at det i hvert fald er ved nogen af dem, og at det er meget smertefuldt for hunden når halen skades.
    Og så er det noget nær umuligt at få til at hele op igen.

    Så helt til grin er den lov altså ikke -omend måden at udvælge racerne på måske kan diskuteres.


  • #82   5. nov 2009 Er det kun dyreplageri at kupere hundens hale, eller gælder det også ørerne?? For du skriver

    citer:
    "Men det er ok at brugen en hund til en hobby som tilfredsstiller menneskets behov også selv om det så er nødvendigt at udsætte hunden for dyrplageri og kuperer dens hale. For det er vel ikke mindre dyrplageri at kuperer nogle hunde og ikke andre".

    Citat slut.

    Hvis jagt kun er en hobby i dine øjne, hvad er det så der får dig til at klippe ørerne af din hund?? Er det også en slags hobby for dig at skamfere dine hunde?

    Det lyder meget mærkeligt i mine ører, at du skriver det er dyreplageri at klippe halen af en hund. Men samtidig indrømmer at du selv gladeligt klipper ørerne af dine egne hunde....Og det er for at tilfredsstille dine egne behov.....

    Du indrømmer altså at du er en dyreplager??



  • #83   5. nov 2009 hvis man kan kupere hale på nogle for egne interesser kan man vel også kupere ører for egen interesse, enste forskel er at det er lovligt på diverse jagt typer, hvorfor skulle de må når vi andre ikke må.
    deres er gjort af interesse til jagt, vores er gjort af interesse for udstilling
    hva er forskellen begge ting er gjort af forskellige menneskers interesser..


  • #84   5. nov 2009 Jamen du kan ikke længere udstille en kuperet hund født efter den 01.07.09. Så det er kun et spørgsmål om tid før du så skal finde dig en ny hobby.....



  • #85   5. nov 2009 K N
    Det må du da, bare ikke i DK. De fleste udstillere af alle racer udstiller i flere lande.


  • #87   5. nov 2009 kn
    og det synes du ikke selv det er forkert når jeg nu gerne må gå på jagt for min egen fornøjelses skyld og så tænker jeg vil have en jagthund og den skal have kuperet halen, det er da nøjagtig det samme, for menneskers fornøjelse og ikke andet


  • #88   5. nov 2009 Det er hammer synd at kupere dem. Eller tape for den sags skyld - At lade hunden rende rundt med tape på ørerne, fordi man ikke lige var tilfreds med udfaldet af dens udseende :s Elsk dog hunden som den er! Det er ikke et stykke modelegetøj. Selvom mange behandler den som sådan.

    Man burde egentlig bare have totalforbud mod import af kuperede hunde =) Så slap man får alt det...


Kommentér på:
hunde med kuperede øre og haler herind

Annonce