1.473 visninger
|
Oprettet:
Skånekost - hvor længe? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Futte har haft tynd mave et par dage, så derfor gav jeg hende skånekost (kogt kylling og ris) i 3 dage. Derefter begyndte hun at få halv foder og halv skånekost, så maven stille og roligt kunne komme sig igen.
Det svinger lidt med hendes afføring. Nogle gange er det fint og fast.. andre gange er det tyndt og karrygult.
Skal jeg gå tilbage til skånekost? Hvis ja.. hvor længe? Synes hun får lidt forstoppelse af skånekosten.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
Jeg tror hendes maveproblemer er kommet af, at jeg skiftede foder fra den ene dag til den anden. Havde ikke mere af det gamle foder, og ville ikke købe en ny pose af det gamle foder bare for at blande det sammen med det nye foder i et par dage. Det skulle jeg jo nok have gjort alligevel.
Henriette:
Hun får stadig halv foder og halv skånekost. Ja måske skulle jeg prøve zoolac.
Kan man allerede efter ca. 14 dage vurdere, om ens hund ikke kan tåle sit nye foder? Det nye foder er Acana.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Tror du har helt ret i at maveproblemerne skyldes at hun ikke har fået roligt skift mellem hendes foder
Ved at min den store havde samme problem da jeg skiftede fra de 500gr jeg fik af tidliger ejere til RC..
Synes 14dage er for lidt at give det, især når skiftet har været så stort. Ville vente og se om maven ikke kommer i orden med et par dage mere på halvt af skåne og alm, og så zoolac
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
Skånekost - hvor længe?