{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skånekost hvor meget?
  • #1   15. apr 2012 Vil give lidt, men ofte. Og sørge for hunden drikker godt med frisk vand.

• #2   15. apr 2012 Det siger jo ikke særlig meget med mængde smiley

• #3   15. apr 2012 Nej men jeg har ikke hvalp, kan ikke huske hvor meget de spiser smiley

Men man kan sige det vigtigste er jo egentlig bare at hunden får lidt mad i maven og optager det, uden at kaste op.

Giv den hvad du syntes er passende. Og er hunden vant til at få mad 2 eller 3 gange om dagen så del det op og give den 4-5 gange i stedet for, altså lidt, men ofte.

Sådan ville jeg gøre.

• #4   15. apr 2012 Hmm mægde, godt spørgsmål. Ved ik hvad din hund vejer osv me fx petri på 8 kg ville jeg give(hvis det var blandet sammen i en stor pærevællig) 1-2 spiseskefulde hver 3-4 time ca .. åh det er svært, jeg fodrer altid på øjemål, også med tørfoder, så det er sgu lidt svært. Men nok noget i den stil smiley Og så holde øje med hvor sulten hunden var og hvor hurtigt den spiste op osv. Hvis hunde virker sulte så giv lidt oftere smiley

• #5   15. apr 2012 Jeg ville holde mig HELT fra ben og KUN give kylling og ris, men ville også efter et døgn eller 2 trappe over på alm mad ige, evt blandet et par dage også.

• #6   15. apr 2012 Der stod i starten hun vejer 13 kg smiley og er vant til hele tiden kunne komme til maden fordi hun sagtens selv kan styre det smiley men sådan noget skånekost med a38 glider sku rimelig godt ned så det bliver vi nødt til at styre smiley

Jeg har lavet en blanding der hedder ca 45%kylling 45% kogte ris(koget i 45 min) og det sidste a38 samt noget zoolac.. Regner med at hun for det i dag samt noget af dagen i morgen og så vil jeg lige høre dr. dyr hvad han har at sige smiley

• #7   15. apr 2012 Hun er også holdt fra alt bortset fra det ris og kylling..

Kan vi godt give hende resten af en svinemørbrad og ørred? det bare nogle rester fra igår uden krydderier... det jo noget med hvordan maven optager det og det aner jeg ikke noget om mht ørred og svinemørbrad smiley

• #8   15. apr 2012 Alfisten: Jeg skriver netop også at jeg hurtigt ville komme tilbage på alm. mad, men jeg har fra alle de dyrlæger jeg har mødt aldrig fået anbefalet svinekød/ben uanset situationen smiley

Trådstarter: Ville ikke give svinekød og ørred nu når mave er sådan smiley Ellers så ring og spørg dyrlægen, men tror maven har bedst af så neutralt mad som muligt smiley

• #9   15. apr 2012 Nej hunden skal ikke være på skånekost længe. Helt enig smiley Her har det max været 1 dag når det har været. Men nu er det os voksne hunde, måske de hurtigere kommer ovenpå igen.

• #10   15. apr 2012 Haha måske smiley Men BARF centret anbefalede mig bare heller ej svin. Men skal ikke gøre mig klog på mere for i aften smiley

God bedring til vapsen ihvertfald smiley

• #11   15. apr 2012 Jeg tror dig gerne, har nemlig altid fået at vide at svin er hårdt for hundens fordøjelse så ma skulle passe på med det smiley

Kan desværre ikke selv prøve det da min hund har allergi i mavsen, siger jo også bare hvad jeg altid har lært smiley

• #12   15. apr 2012 Ørred kan du sagtens give den. Fiskeboller er også gode til, at være med til at samle maven.

Mht griseben, tjae mine hunde ville så begge få endnu dårligere mave hvis jeg gav dem griseben, så min mening er klart, at man skal give sin hund nye ting, når de er raske og ikke eksperimentere med dem når de er syge.

• #13   15. apr 2012 Ved ikke om folk kigger men Har købt 2 x 280 g kylling til hende hvor hun fra kl 14 ca har spist 280 g kylling med a38 samt ris.. er nu i gang med at lave endnu 280, men er det aaaalt for lidt eller for meget eller passende med de 280 g eller skal hun have mere? regnede med at give hende ca det halve af kylling nu 140g blandet med ris og a38 og så resten som morgenmad i morgen..

Passende? for lidt? for meget?

• #14   15. apr 2012 Tror det er meget passende. Som skrevet er det vigtigste jo ikke hvor meget mad hun får, nærmere at få maven i orden igen. Selvfølgelig skal hun ikke sulte.

• #15   15. apr 2012 Et par timer efter at hun lavede den der slimfætter kom der en normal ud smiley dog med et par orm i som var døde, den var dog nærmest halv sort men det har det været et stykke tid nu.. Det skal lige siges at hun spiser en masse jord, vi prøver at stoppe hende i det men det sku svært altid at nå det smiley

Kommentér på:
Skånekost hvor meget?

Annonce