{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund i jule gave?
  • #3   2. nov 2009 Jeg syntes ikke at man giver hunde i julegave... Men syntes godt at man som familie, hvis man har gået og kigget efter hvalp. Kan købe en hund i stedet for julegaver til hinanden. Men mener, at det skal være vel overvejet og ikke bare et spontant køb.

    Men mener ikke at man skal få hvalpen hjem juleaften. Der er alt for meget stress på. Så enten 1 uges tid inden jul eller efter jule aften, hvor de fleste familier har juleferie...Så der er tid til at tage sig af hvalpen, og give den en fantastisk velkomst i dens nye familie....



  • #4   2. nov 2009 Levende dyr gives ikke som gaver, det er min holdning

    Kunne ikke drømme om at sælge en af mine hunde som gave, ingen hvalp forlader mig uden jeg har mødt hele familien.

    Hvornår leveringen så er, det er et samspil mellem mig og familien, men jeg ville da nok råde til at de får den lidt før jul eller venter til efter alt efter alder


  • #5   2. nov 2009 Både og... folk er jo tit ikke særlig meget hjemme i julen eller også er der mange gæster... så jeg ville vente til efter julen.

    Jeg fik engang en hun i julegave, det var så bestemt at det var det jeg skulle have og havde det fint med at jge ikke fik pakker juleaften. Men hunden hentede vi i starten af januar. Synes det er ok - man kan lige så godt spare lidt penge i julen vhis familien ønsker sig en hund og alle ved hvad de går ind til :o) Men selvfølgelig skal det overvejes.


  • #6   2. nov 2009 Jeg fik min den yngste hund i julegave! (-;

    Jeg havde gået og ledt efter min næste hund i 1½, og havde fundet den perfekte kennel og det perfekte kuld. De var blevet født den 8. december, og jeg talte med kæresten om det, men han synes ikke hund nr. 2 var en god idé...

    Juleaften fik jeg så en plastikhund i julegave af ham, med ordene "tag så op og hent din hvalp".. 1. juledag kl, 10.00 ringende jeg til kennelen og besøgte dem 2 gange før jeg fik udpeget MIN hvalp fra kuldet, han blev hentet hjem midt i februar, og han er den bedste gave jeg nognesinde har fået!!

    Så ikke alle julegave-hunde er spontane, uansvarlige og ikke gennemtænkt...


  • #7   2. nov 2009 Vores hund var en form for "adventsgave".. (Kila)
    Vi fik noget legetøj osv og tog ud og kiggede på hende..
    Opdrætter havde hun hende tilbage, hun var højgravid, hunden var 7 mdr og stod til aflivning hvis ikke hun kom væk, da de havde rigeligt med hunde.. så vi købte hende for et meget pænt beløb.. og hun var hos os i 14 inden jul.. og der skete ellers en del juleaften men hun lå så pænt på tæppet og gik med om juletræet..


  • #9   2. nov 2009 Synes i hvert fald at det er en ulækker måde at annoncere på.

  • #10   2. nov 2009 Hvis familien er enige om at de skal have hund, hvilken hund, har kigget kuld sammen osv, så synes jeg da at det er meget hyggeligt at give en hundekurv, lækker sele, legetøj, billede eller hvad ved jeg i julegave. Om hunden skal flyttes lige op til julen må komme an på planerne for julen. Er man 22 mennesker synes jeg det er en skidt ide, men er man 2-4 voksne personer så synes jeg ikke det er noget problem. Hunden har ingen kalender...

    Min veninde har en gang fået kalendergaver af kæresten... i 24 dage fik hun ting til hunden (som de var enige om at de skulle have). Foder, børster, shampo, madskål, snor osv osv. De skulle være alene hjemme juleaften, så de hentede hunden om formiddagen og havde hunde-jul smiley



Kommentér på:
Hund i jule gave?

Annonce