Endelig en god oplevelse :) {{forumTopicSubject}}
Jeg var ude og gå med vovserne igår og vi besluttede os for at gå en smut i skoven.
Der plejer næsten aldrig at komme nogle i den skov jeg går i så derfor fik hundene selvfølgelig lov til at løbe fri og lege.
Der kommer så en gammel dame gående med 2 gravhunde og selvfølgelig løber hundene derhen. så jeg løber hurtig efter og råber til damen at de gør ikke noget.
jeg kan se på hende at hun bliver lidt utryg da hun ser junior komme løbene men jeg når lige at fange ham. vi går så over til den gamle dame for at få fat i iniki.
Junior bliver helt vild da han ser de 2 gravhunde og slikker og snuser til dem men på en rolig måde.
Hendes ene hund bider ud efter junior men junior slikker bare videre den gamle dame fortæller så at hendes ene hund var blevet overfaldet af en labrador for lidt tid siden og var stadig lidt påvirket af det.
Men hundene snakker godt sammen og hygger sig. hun spørger så til hvad junior er og jeg svare "en amerikansk bulldog"
sådan en havde hun aldrig set før og han var da godt nok flot og havde et dejligt sind.
Jeg bev så glad da hun sagde det for Junior er nemlig så dejlig og rolig af sind og er bare glad for nogle endelig ser det istedet for de altid anser ham som Kamphund og farlig.
så jeg har besluttet mig for at prøve at møde flere ejer med deres hunde så de kan få et andet syn på muskelhunde og jeg er da sikekr på man ikke kan andet end at stå for Junior
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 55 Svar: 302
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 627
sep 2007
jeg bliver bare glad når folk gider være åbne og ikke stikker næsen i vejrt og ser ned på en fordi de lige har hørt noget i tvet.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Men en anden gang så sørg for at hundene ikke løber derover medmindre du har aftalt det med ejeren.
Havde det været min hund den var løbet over til var det endt i en slåskamp...
sep 2007
Plejer jeg skam også men troede ikke lige der ville komme nogle.
men jeg bliver aldrig nervøs med junior hvis han skulle angribe for han er blevet overfaldet 2 gange og han har aldrig gjordt noget igen.
sep 2007
Andre hunhunde og selv hanhunde humper ham og han er fuldstændig ligeglad. så så meget "kamphund" tror jeg sku ikke der er i ham. Så det er derfor jeg tager det helt rolig med junior. det er mere min jagt blandningshund jeg passer på med. for det er hende der er den hidsige.
og alle hunde kan angribe fra en klare himmel som du nu siger. har jeg sku tit oplevet. så det er ikke kun folk med muskelhunde der skal passe på. men jeg er ligeglad hvad folk siger mine hunde skal have lov til at rande frit og lege på steder hvor jeg ved og kan se der ikke lige kommer nogle.
sep 2007
Og andre hunde kan også lave ligeså meget skade som muskelhunde. en shæfer flænser hud af da deres tænder og mund er bygget til det. Granda nois kan også sagtens lave stor skade og det kan andre hunde også.
Nogle gange skal folk altså slappe lidt med at pakke deres muskelhunde ind i vat og ikke lader dem opleve noget fordi de er bange for de angriber.
jo flere hunde, ting og mennekser ens hund får lov til at møde og lege med jo mere rolig og medgørene bliver de og det gælder alle racer.
Men dette var ikke et emne jeg lavede for at diskutere men for at fortælle at jeg havde haft en god oplevelse. men selvfølgelig er der altid en der skal ødelægge det
sep 2007
feb 2007
Jeg tror grunden til folk de skriver som de gør, er for at advare dig og ikke for at slå dig i hovedet:-)
sep 2007
jeg har intet imod at folk skriver deres meninger men at blive ved med at køre i det og ikke engang kan komme med en positiv ting er jeg træt af at høre på.
efter min mening skal mine hunde have lov at brænde krudt af i skoven eller på en mark eller noget lign. hvis jeg ved der ikke plejer at komme nogle der eller jeg kan se der ik kommer nogle.
feb 2007
Min han får også lov at rende frit, men jeg har også kun oplevet en gang hvor han ikke er kommet da jeg kaldte. Normalt kalder jeg ham ind ligeså snart jeg ser andre hunde eller personer:-)
Dine hunde skal selvfølgelig have lov at brænde deres krudt af ved at løbe frit:-) Og rigtigt dejligt du havde en god oplevelse, men en anden gang så husk at kalde dem til dig så det ikke går galt. Især for din egen skyld.:-)
sep 2007
feb 2007
Endelig en god oplevelse :)