{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Bløder på halespidsen {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har en livs glad boxer på 4 år. Desværre er har hun slået hul på sin halespids, så hun bløder. Det har stået på i lang tid. Det kommer af at hun bliver så glad når man kommer hjem, eller hvis der kommer gæster, eller hvis man er andre steder henne, at hun lovre så vild og vildsom med sin stakkels hale at den bliver slået til blods smiley Hvad kan jeg gøre for at stoppe dette? Hvis jeg kan undgå at få amputeret en del af halen, vil jeg helst undgå det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bløder på halespidsen
  • #1   30. okt 2009 Der er ikke så meget at gøre andetend at forbinde og håbe hunden ikke gør det for tit..

En venindes hund fik koldbrand i halen af samme årsag (ja dyrlægen var med i hele forløbet), og måtte kuperes for at overleve..

Gentagne gange havde hunden forstuvet halen, slået den helt i stykker og ødelagt møbler, vægge, gulve og hvad har vi med alt det blod der blev spredt..

God bedring til din glade hund =)

• #2   30. okt 2009 Puha, det lyder ikke rart. Så det bedste jeg så kan gøre er at få det yderste af halen fjernet?

• #3   30. okt 2009 Rør isolering er rigtig godt til at binde omkring, huden kan ånde, og det er stød absorberende

• #4   30. okt 2009 Vores boxer/labrador blanding gjorde det samme og for netop at undgå kupering har vi valgt ALTID at tage ham med ud med det samme vi kommer hjem eller der kommer gæster. Dette gør at der ikke er noget han lige kan slå halen i når han er aller mest begejstret. Da der var hul valgte vi at gi ham noget plaster/forbinding halløj på, men det er yderst vigtigt at det er rent da der meget nemt kan gå infektion i. Ved ik om det kan hjælpe men måske det også kan hjælpe dig...

• #5   30. okt 2009 du er nød til at binde halen op til den er helet, ellers dør spidsen.kender til problemet, send mig en pb, så skal jeg beskrive hvordan du laver en "haleholder"

Kommentér på:
Bløder på halespidsen

Annonce