{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.448 visninger | Oprettet:

Bløder fra halespidsen {{forumTopicSubject}}

Hey . Har en fin amstaff han på godt 10 måneder, men vi er løbet ind i et problem han er simpelhen så glad og slår så hårdt med sin hale at den er begyndt at bløde lidt fra halespidsen. Det er et værre svineri og der er blod overalt hvis man ikke opdager det i tide det stopper med at bløde med det samme indtil han hammer halen ind i noget igen. Nogen som har oplevet lignende og ved hvad man kan gøre ved det `?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bløder fra halespidsen
  • #1   9. jan 2008 Kontakt din dyrlæge, da der kan gå koldbrænd i såret..

• #2   9. jan 2008 Først ville jeg kontakte dyrlægen og få tjekket såret.

Dernæst kan man vist skaffe sådan noget "skumgummi" agtigt noget, som man pakker rør og ledninger ind i..

Det burde kunne hjælpe med at beskytte halen..

• #3   9. jan 2008 Vil tro det kan fåes i trælasthandler og sådan. Jem&Fix, Silvan el. lign.

• #4   9. jan 2008 Jeg kender nogen der fik kuperet hundens hale ved dyrlægen pga selvsamme problem..

Skyld dig at søg dyrlæge, et sår der ikke får fred kan der let gå koldbrand i, det gjorde der i Twisters (hunden der fik kuperet halen)..

• #5   9. jan 2008 Ellers skal du have gang i noget isoleringsrør til feks. fjernvarmerør og en bandage. Man kan købe noget der hedder Vet flex (link fjernet) kan købes på apoteket er jeg sikker på ! Den klæber til pelsen uden at klistre sig fast så forbindingen ikke forlader din hund hurtigere en du kan stave til BT.

Det vigtigste er at få såret lægt inden han banker den ind i noget igen ! Det er et royalistisk svineri og kan ende op i koldbrand og evt. ampulation.

Måske din dyrlæge kan "brænde" såret så det ikke bløder mere derfra.

held og lykke !

ps. der har været en tråd herinde tidligere som var ret god med mange erfaringer og idéer til hvordan man kommer igennem det du er ude for nu men jeg kan ikke lige finde den nu men leder videre.

• #6   9. jan 2008 Det var lige præcis det jeg mente.. Det som Asta's mor linker til:-)

• #7   9. jan 2008 Jeg har en boxer med hale. Han har også været slem til det. Men nu tager jeg mine forholdsregler.
    Når han har været selv hjemme og bliver rigtig glad for at man kommer hjem, så går vi uden for og snakker med ham. Der er ingen vægge eller møbler han kan ramme.
    Det samme gør vi når der kommer gæster. De må udenfor og snakke med ham..
    Og så må han ikke lege vildt indenfor.
    Det har hjulpet her. Og han har ikke haft en blødene hale nu siden i sommers.
    Knus Anja

• #8   9. jan 2008 Takker for svarene kontakter dyrelægen idag så må vi hører hvad de siger smiley . Vi må også til at passe meget på så. Men såret er meget meget lille snakker om halv lillefinger negl eller lign.

• #9   9. jan 2008 Jeps !! Lille synder men stort svineri. Det samme kan ske med et øre, det er sådan et svineri og det er forbandet svært at få lægt.

• #10   9. jan 2008 Dyrelægen sagde at så længe det ikke er større skal vi bare rense det og se om det ikke går væk vi gør hvertfald vores for at holde hans hale i ro og undgå den banker ind i for meget. Hvis det ikke holder må vi prøve at binde noget blødt omkring.

Kommentér på:
Bløder fra halespidsen

Annonce