Hvordan kommer man over det? (angreb) {{forumTopicSubject}}
Tja. Sidder lige og kommer til at tænke over nogle ting. Frygter nemlig selv at tage i hundeskove og til træf og lign. Det smitter også af på mine hunde.
Da jeg boede på Færøerne havde vi en lille hund der hed King. Han var i haven en dag alene, vejret var godt og han nød at rende rundt i haven for sig selv og nyde vejret. Pludselig hører min mormor (Den eneste der er hjemme) hylen og skrigen fra haven. Hun løber ud og ser at en stor hund har hoppet ind i haven og er i gang med at angribe King. Hun får den jaget væk og King står tilbage med en hale der hænger i nogle få cener.
Det blev til en masse operationer, og til sidst aflivning af hunden da han blev helt forstyrret efter det.
Det gjorde mig bange for fremmede hunde, men det var okay.
Efter vi flyttede til Danmark var jeg tur med Raija. Og pludselig kommer 2 golden rendende, den ene når at tage Raija i munden og ryster hende som et legetøj, den anden løber stadig imod os. Jeg slår hunden på næsen og får Raija fra den, tager hende op og lægger mig ned med hende under mig for at beskytte hende. Hundene graver og bider mig i ryggen. Ejerne kommer og tager hundene og siger jeg skal lære at styre min hund (Der var i snor). Jeg står målløs og prøver at finde ud af om Raija lever.
Efter det har jeg simpelthen ikke turde have dem for meget sammen med andre hunde, har prøvet med træf og lign. Men at jeg er nærvøs smitter af på pigerne. Hunde jeg er van til leger de med og elsker at være sammen med.
Hvordan kommer man over det og kan stole på andre og deres hunde igen?
Fra hvad jeg hører her inde må der da være andre der også har denne fornemmelse i maven når der kommer fremmede hunde?
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 209 Svar: 880
Og det er syndt at sådan noget skal gøre dig utryg ved fremmed hunde.
Jeg har selv været ude for at blive angrebet af en hund.
Det var en hønsehund og har lige siden været utryg for denne race.. : /
Utrolig træls!!
Håber vkelig du finder en løsning!!.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Et par faste luftevenner, ville vel være langt bedre
feb 2007
Det er særlig store hunde jeg er bange for at lufte sammen med, er store hunde, da jeg jo kun har haft dårlige oplevelser med dem.
Er jeg alene kan jeg sagtens snakke med alle hunde, store som små. Men er pigerne med tør jeg ikke.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 627
mar 2008
feb 2007
Tak for rådet med en anc. Vil jeg da helt klart prøve. Og ja. Nok lidt nemmere med en stille hund da jeg nok ville gå helt i panik ellers. hehe.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Derudover undgår jeg endnu mere end før, den race, der overfaldte hende. (Selve overfaldshunden er aflivet). Vi går en anden vej, hvis det ikke er muligt at komme forbi i god afstand. Og Luna kommer i snor..
Men skrækken sidder i mig, og Luna er stadig nervøs ved møde med fremmede hunde.. Men det går bedre.. Også med min knude i maven..
mar 2008
feb 2007
feb 2007
mar 2008
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 209 Svar: 880
feb 2007
feb 2007
jan 2005
Det er SÅ synd for hende.. og for Luna.. for de to hyggede sig bare sammen.. Men det har sådan en dum hanhund ødelagt.. ØV sgu..
feb 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 280
vi vil gerne hjælpe dig med at overvinde noget af din frygt ved en gå tur eller lidt leg..
han er nærmest opvoksen sammen med 3 papillon´er og tager sig ikk a hvis de små bliver lidt hidsige eller gør af ham.
sep 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 40
men det bedste råd er: køb en hund der kan forsvare sig
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Det er rigtige triste oplevelser du har haft.
Håber du kan finde nogle store rare hunde og fornuftige ejere du kan træne din angst med.
jan 2005
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.855
GOD ide........ Det gør vi sq da bare alle sammen........ Så varer det ikke længe før vi ser et forbud mod ALLE hunde og så er vi fri for al den ballade. SUPER idè!!
*Ironi KAN forekomme*
sep 2008
nej jeg mener det jeg tænker bare sådan hva hade jeg gjort i hendes problem. jeg hade taklet det på den måde og det kan godt være i synes det forkert. men så kan man vende den om og sige ders hund eller min hund? i vælger jo selv!
jun 2004
Og hvis man ikke interesserer sig for den slags hunde?
sep 2008
1: den første hund kan jeg måske forstå da kan man ikke gøre noget.
andet end og købe et hajn så da ikke er nogle der kan hoppe over.
MEN når det så sker anden gang ville jeg tænke mig en lille smule om også prøve og se om det var mig der MÅSKE opdraget dem forkert. for der er ingen der skal komme og sige at man er så uheldig at man ikke kan have en hund uden den bliver skambidt!!
det viser jo bare de hunde hun får signalere til andre hunde er forkert forkert.
sep 2008
hvis jeg hade haft 2 hunde som blev skambidt. så var jeg blevet så ked og sur at jeg ville tænke nu det nok. også købe mig feks en red nose pitbull rottweiler dobberman eller noget i den stil. Plus den hund som jeg måske mistede første gang.
men en helt anden ting er jeg tror hun opdrager dem forkert.
jun 2004
Du skriver "men det bedste råd er: køb en hund der kan forsvare sig"
Det er det jeg svarer ud fra
maj 2007
sep 2008
øhhh ja åbenbart
sep 2008
Oka tænk dig nu rigtig godt om. hva ville du helst din hund kommer til skade eller en andens.?
Meget svært valg ikke?
sep 2008
sep 2008
nåå ja det er jo så dit problem..
sep 2008
ja hvis du har et problem med og styre den. så bliver det et problem.
sep 2008
nåå ja men det er jo stadig dit problem hvis en af dine hunde blev skambidt. fordi der lige netop er folk som bruger ders hunde forkert. men sådan er det jo. og hvis det skete vil du sidde og være skide ked af det fordi du ikke har kunne gøre noget.
sep 2008
du lære først af det når du selv bliver ramt :)..
så skal du nok finde ud af dine intentioner måske var en lille smule forkerte.
men held og lykke..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Det nytter da ikke at købe en hund der kan forsvare sig hvis man ikke magter at opdrage/holde den. Det er jo netop det der er gået galt for den anden person i et overfaldsscenarie.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
sep 2008
**Charlotte DKK Snob** ;
ja noget i den stil. i kan jo selv vælge. altså jeg kan kun sige har ikke selv været ude for de problem i nu 7-9-13 men hvis det sker så vil jeg ikke sige jeg ikke har prøvet og gøre noget.
man ved jo det kan ske.
sep 2008
Igen er der så osse kun en ting at sige. det dit valg hvordan du vil tackle det på.
(jeg skrev hva jeg ville gøre..)
og jeg vælger hund efter hvad jeg ønsker at bruge den til brugsmæssigt og ikke efter hvor mange den kan nå at æde på vejen, men derimod hvad jeg har at tilbyde en race samt hvad den kan tilbyde mig.
(æde på vejen)
hvornår har jeg sagt den bare skal ÆDE andres hunde?
det jeg mener er går en anden hund amok på min hund har jeg en anden hund der kan give modstand og beskytte den anden hund!
jun 2004
Kamphunde er gjort arbejdsløse for længe siden til din oplysning!
sep 2008
***CHINE** *
og så kan jeg glæde mig over, at seriøse opdrættere ikke sælger til tåber med forkerte intentioner.
1 man får en anden person til og købe den til en (smart)
2 det kan godt være det er forbudt men sådan nogle som jer og politiet for den sags skyld ville aldrig nogle sinde ku stoppe det..
man kan jo nok skaffe dem på en eller anden måde..
jun 2004
Nu er vi ret mange der ikke kun leger med guldfisk og endnu flere der er trætte at hundeoverfald.
Så du skal nok ikke satse på de får lov at gå i fred i gadebilledet.
sep 2008
Vi kan blive ved med og diskutere om det bliver umuligt at få fat på en "kamp hund"
men det er er ligesom hunde der får kuperet øre og hale
de kommer stadig til landet selvom man ikke må tage dem med over grænsen. det vil aldrig stoppe så længe der er penge i dem. og jo svære de er og få jo mere vil man prøve og smugle dem ind i landet.
lidt ligesom narkotika.
og nej det vil aldrig blive svært og skaffe sådan en hund.
sep 2008
det der for mig til og tænke i de baner er at der sidder nogle folk på den anden side af skærmen der har så undt et hvis sted når de høre om racerne red nose pitbull alle de der farlige "kamp hunde". når folk som jer snakker om de hunde for i det til og lyde som ALLE med den race kun bruger dem til kamp.. fordi medierne er så meget ops på de hunde fordi de kommet på mode hos ung.e og der er mange unge der ikke kan styre dem (enig) ? MEN der er osse andre mennesker som er til den race som godt kan styre dem. det vil sige sådan nogle som jer er jo ligeglad med de hunde ejer som godt kan styre dem. for jers race kunne jo aldrig finde på at bide de bruges kun til og jage og være en kær familie hund.. nej en labradore kan osse være agrasiv og det kommer osse and på hvordan man er over for hunden. fordi der en nogle mennesker som gør en hund til det. det vil aldrig nogle sinde være hundens skyld. så det man kunne gøre det var og sælge dem til minimums grænse på 28 plus og lave et uforvented rutine tjæk hos folk så man kunne se om de trives godt hos familien. eller noget i den stil.
nåå men for lige og gøre det kort det folk som jer som får mig lyst til og diskutere emnet om kamp hunde
og jeg vil lige sige den sidste ting. det bliver aldrig umuligt at skaffe en kamp hund. kun mere spændene
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Jeg har intet imod kamp/muskelhunde men jeg har alt imod uansvarlige idioter der mener at det er deres ret at holde hund selvom de er uegnede hertil og ikke sætter hundens velbefindende højere end deres eget ego ...
sep 2008
så skulle den race osse forbydes.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Jeg elsker kamp/muskelhunde lige så højt som min egen race men dette betyder også at jeg accepterer og respekterer at de alle kan være meget meget farlige i de forkerte hænder.
Racerne indeholder hver for sig nogle nedarvede instinkter og disse skal der tages hensyn til. De ønskede skal fremmes og de uønskede hæmmes.
Det jeg synes er såå underligt at det altid ender med at være jer der mener at I er FOR disse racer der med jeres udtalelser og handlinger arbejder direkte for en forbud pga. manglende vilje til at indse og acceptere realiteterne ...
Men det er som at snakke til en dør at diskutere på dette lave niveau ...
So I'm out.
Natter
jun 2004
Sig mig - har du ikke læst indholdet af artiklen på det du linker til?
maj 2007
http://images.google.dk/images?hl=da&rlz=1R2ADFA_daDK348&um=1&sa=1&q=Labrador+attacks&aq=f&oq=&start=0
http://images.google.dk/images?hl=da&rlz=1R2ADFA_daDK348&um=1&sa=1&q=Pitbull+attacks&aq=f&oq=&start=0
maj 2007
jun 2004
Der er squtte noget overfald/angreb i den sag!
Hvordan kommer man over det? (angreb)