{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Hvordan kommer man over det? (angreb) {{forumTopicSubject}}

Tja. Sidder lige og kommer til at tænke over nogle ting. Frygter nemlig selv at tage i hundeskove og til træf og lign. Det smitter også af på mine hunde.
Da jeg boede på Færøerne havde vi en lille hund der hed King. Han var i haven en dag alene, vejret var godt og han nød at rende rundt i haven for sig selv og nyde vejret. Pludselig hører min mormor (Den eneste der er hjemme) hylen og skrigen fra haven. Hun løber ud og ser at en stor hund har hoppet ind i haven og er i gang med at angribe King. Hun får den jaget væk og King står tilbage med en hale der hænger i nogle få cener.
Det blev til en masse operationer, og til sidst aflivning af hunden da han blev helt forstyrret efter det.
Det gjorde mig bange for fremmede hunde, men det var okay.
Efter vi flyttede til Danmark var jeg tur med Raija. Og pludselig kommer 2 golden rendende, den ene når at tage Raija i munden og ryster hende som et legetøj, den anden løber stadig imod os. Jeg slår hunden på næsen og får Raija fra den, tager hende op og lægger mig ned med hende under mig for at beskytte hende. Hundene graver og bider mig i ryggen. Ejerne kommer og tager hundene og siger jeg skal lære at styre min hund (Der var i snor). Jeg står målløs og prøver at finde ud af om Raija lever.
Efter det har jeg simpelthen ikke turde have dem for meget sammen med andre hunde, har prøvet med træf og lign. Men at jeg er nærvøs smitter af på pigerne. Hunde jeg er van til leger de med og elsker at være sammen med.
Hvordan kommer man over det og kan stole på andre og deres hunde igen?
Fra hvad jeg hører her inde må der da være andre der også har denne fornemmelse i maven når der kommer fremmede hunde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kommer man over det? (angreb)
  • #1   23. okt 2009 Skal nok siges at det er noget der går mig på da jeg mener det sociale er vigtigt for hunden og jeg selv gerne vil kunne føle mig godt tilpas med at gå tur med hundene selvom der skulle komme en anden hund.

• #2   23. okt 2009 Det er nogle utrolig trælse oplevelser du har haft : /
    Og det er syndt at sådan noget skal gøre dig utryg ved fremmed hunde.
    Jeg har selv været ude for at blive angrebet af en hund.
    Det var en hønsehund og har lige siden været utryg for denne race.. : /
    Utrolig træls!!
    Håber vkelig du finder en løsning!!.

• #3   23. okt 2009 Hmm....jeg ville nok i første omgang, finde en eller 2 mennesker som jeg stolede på og så lufte hundene sammen, stille og roligt, tage den tid det tager, før du tør slippe snoren igen.

Et par faste luftevenner, ville vel være langt bedre

• #4   23. okt 2009 René - Det var nu et godt forslag smiley Føler bare det er lidt "meget" at bede om fra en lufteven?

Det er særlig store hunde jeg er bange for at lufte sammen med, er store hunde, da jeg jo kun har haft dårlige oplevelser med dem.
    Er jeg alene kan jeg sagtens snakke med alle hunde, store som små. Men er pigerne med tør jeg ikke.

• #5   23. okt 2009 tilde er også blivet lidt bange for hunde, men jeg gør alt for give hen nogle gode oplevelser med hen. de angrib hun har været ude for, har ikke været som dine. blev kræet aflivet? (hvis du i tvilv snakker jeg om lorte hunden der angrib)

• #6   23. okt 2009 skriv en anc, og nej ikke for meget at bede om, mange mennesker søger en lufte ven til deres hund. så hør om en har en lidt ældre stille og sød hund (=

• #7   23. okt 2009 Ginnie H - Ingen hunde er blevet aflivet. Ejer har ikke villet gå med til at det var deres hund og da vi ikke har haft beviser for at det var den hund (andet end at min mormor så den) skete der ikke noget. Desværre.

Tak for rådet med en anc. smiley Vil jeg da helt klart prøve. Og ja. Nok lidt nemmere med en stille hund da jeg nok ville gå helt i panik ellers. hehe.

• #8   23. okt 2009 Jeg valgte at tage ind til en god veninde dagen efter Luna's overfald, og gå tur med hende og hendes hund, som Luna elsker at være sammen med.

Derudover undgår jeg endnu mere end før, den race, der overfaldte hende. (Selve overfaldshunden er aflivet). Vi går en anden vej, hvis det ikke er muligt at komme forbi i god afstand. Og Luna kommer i snor..

Men skrækken sidder i mig, og Luna er stadig nervøs ved møde med fremmede hunde.. Men det går bedre.. Også med min knude i maven..

• #9   23. okt 2009 hvis en hund bider et menneske er det en dødsdom (til næste gang)

• #10   23. okt 2009 Ginnie - Heldigvis havde jeg en tyk dynejakke på den aften med de golden, så jeg blev ikke bidt sådan, bare mærker i jakken.

• #11   23. okt 2009 Jeanette og Luna * - Pigerne er også sammen med hundene der ellers er i familien. Dem stoler jeg på. Men fremmede hunde kan jeg slet ikke. Trist du også har dårlige oplevelser mht. angreb på ens hund. Lyder som om du har lidt af det samme problem som mig?

• #12   23. okt 2009 ok så kan jeg godt se, det også utroligt der skal det til før metale syge hunde skal aflives )=

• #13   23. okt 2009 Da jeg blev angrebet fik jeg et stort sår på min overarm, men ejeren nægtede at aflive hunden, men undgår også nu den race : /

• #14   23. okt 2009 Hmm synes bare at jeg har prøvet det med 2 forskellige racer nu. Så race gør egentlig ikke noget forskel. Nu er det bare generelt store hunde.

• #15   23. okt 2009 Men det er da irriterende at have en race eller store/små hunde man er bange for at møde med sine hunde? Altså. Kan ikke forestille mig jeg er den eneste der sidder med det i maven at jeg gerne vil af med det.

• #16   23. okt 2009 Ja det gør. Det var så ikke mig, der gik med Luna, da hun blev overfaldet. Det var min overbo, en ældre dame på 70 år. HUN tør så ikke lufte Luna længere.. Eller ikke kun Luna.. hendes datter har en lille dsg'er, ham tør hun heller ikke gå med længere.. Og hvis hun er ude med mig og Luna, så stivner hun totalt, hvis hun ser en hund af den race, der overfaldte Luna..

Det er SÅ synd for hende.. og for Luna.. for de to hyggede sig bare sammen.. Men det har sådan en dum hanhund ødelagt.. ØV sgu..

• #17   24. okt 2009 solva.. jeg bor i blommenslyst, og har en meget god og tålmodig rottweiler, der er vant til andre hunde - store som små..

vi vil gerne hjælpe dig med at overvinde noget af din frygt ved en gå tur eller lidt leg..
    han er nærmest opvoksen sammen med 3 papillon´er og tager sig ikk a hvis de små bliver lidt hidsige eller gør af ham.

• #18   25. okt 2009 tror bare du rigtig uheldig.

men det bedste råd er: køb en hund der kan forsvare sig

• #19   25. okt 2009 Sami - det mener du da ikke seriøst?

Det er rigtige triste oplevelser du har haft.
    Håber du kan finde nogle store rare hunde og fornuftige ejere du kan træne din angst med.

• #20   25. okt 2009 Sami: det siger du forhåbentlig bare for sjov???? Hvad er da det for en indstilling

• #21   25. okt 2009 * køb en hund der kan forsvare sig *

GOD ide........ Det gør vi sq da bare alle sammen........ Så varer det ikke længe før vi ser et forbud mod ALLE hunde og så er vi fri for al den ballade. SUPER idè!!

*Ironi KAN forekomme*

• #22   28. okt 2009 sami C:

nej jeg mener det jeg tænker bare sådan hva hade jeg gjort i hendes problem. jeg hade taklet det på den måde og det kan godt være i synes det forkert. men så kan man vende den om og sige ders hund eller min hund? i vælger jo selv!

• #23   28. okt 2009 Sami C

Og hvis man ikke interesserer sig for den slags hunde?

• #24   29. okt 2009 FÆTTER KARIN *La medbrølende Cousine* .

1: den første hund kan jeg måske forstå da kan man ikke gøre noget.
    andet end og købe et hajn så da ikke er nogle der kan hoppe over.

MEN når det så sker anden gang ville jeg tænke mig en lille smule om også prøve og se om det var mig der MÅSKE opdraget dem forkert. for der er ingen der skal komme og sige at man er så uheldig at man ikke kan have en hund uden den bliver skambidt!!

det viser jo bare de hunde hun får signalere til andre hunde er forkert forkert.

• #25   29. okt 2009 Mette

hvis jeg hade haft 2 hunde som blev skambidt. så var jeg blevet så ked og sur at jeg ville tænke nu det nok. også købe mig feks en red nose pitbull rottweiler dobberman eller noget i den stil. Plus den hund som jeg måske mistede første gang.

men en helt anden ting er jeg tror hun opdrager dem forkert.

• #26   29. okt 2009 Æhh - jeg forstår slet ikke hvad du mener?

Du skriver "men det bedste råd er: køb en hund der kan forsvare sig"

Det er det jeg svarer ud fra

• #27   29. okt 2009 Så jeg skulle gå ud og købe en hund (en race) som ikke interesserer mig og som slet ikke passer til mine behov fordi andre mennesker ikke kan finde ud af at holde deres hunde fra mine?????

• #28   29. okt 2009 Mette

øhhh ja åbenbart

• #29   29. okt 2009 ***CHINE** *

Oka tænk dig nu rigtig godt om. hva ville du helst din hund kommer til skade eller en andens.?

Meget svært valg ikke?

• #30   29. okt 2009 hvis da var en anden hund da angrab min chihuahua var da ingen tvivl om jeg vil slippe den store løs..

• #31   29. okt 2009 ***CHINE** *

nåå ja det er jo så dit problem..

• #32   29. okt 2009 ***CHINE** *

ja hvis du har et problem med og styre den. så bliver det et problem.

• #33   29. okt 2009 ***CHINE** *

nåå ja men det er jo stadig dit problem hvis en af dine hunde blev skambidt. fordi der lige netop er folk som bruger ders hunde forkert. men sådan er det jo. og hvis det skete vil du sidde og være skide ked af det fordi du ikke har kunne gøre noget.

• #34   29. okt 2009 ***CHINE** *

du lære først af det når du selv bliver ramt :)..
    så skal du nok finde ud af dine intentioner måske var en lille smule forkerte.

men held og lykke..

• #35   29. okt 2009 Eller ENDNU bedre - man tvinger den anden person til at købe en hund som de kan håndtere.

Det nytter da ikke at købe en hund der kan forsvare sig hvis man ikke magter at opdrage/holde den. Det er jo netop det der er gået galt for den anden person i et overfaldsscenarie.

• #36   29. okt 2009 Og når ALLE har Rednoses? Så skal jeg have en tiger.

• #37   29. okt 2009 ¤ Søster McFluff ¤

**Charlotte DKK Snob** ;

ja noget i den stil. i kan jo selv vælge. altså jeg kan kun sige har ikke selv været ude for de problem i nu 7-9-13 men hvis det sker så vil jeg ikke sige jeg ikke har prøvet og gøre noget.
    man ved jo det kan ske.

• #38   30. okt 2009 Nu har jeg haft 2 hunde der er blevet overfaldet, den ene så slemt at der var tale om sekunder før han mistede livet, men det berettiger mig bestemt ikke til, at gå ud at købe en hund med hovedet under armen, og Gudske tak og lov sælger seriøse opdrættere ikke deres hunde til folk med så tåbelige intentioner....´

Igen er der så osse kun en ting at sige. det dit valg hvordan du vil tackle det på.

(jeg skrev hva jeg ville gøre..)

og jeg vælger hund efter hvad jeg ønsker at bruge den til brugsmæssigt og ikke efter hvor mange den kan nå at æde på vejen, men derimod hvad jeg har at tilbyde en race samt hvad den kan tilbyde mig.

(æde på vejen)

hvornår har jeg sagt den bare skal ÆDE andres hunde?
    det jeg mener er går en anden hund amok på min hund har jeg en anden hund der kan give modstand og beskytte den anden hund!

• #39   30. okt 2009 Det er da såre enkelt - forbyd kamphunde og så lad os andre vælge de hunde efter hvad vi bruger dem til.
    Kamphunde er gjort arbejdsløse for længe siden til din oplysning!

• #40   30. okt 2009 FÆTTER KARIN *La medbrølende Cousine* .

***CHINE** *

og så kan jeg glæde mig over, at seriøse opdrættere ikke sælger til tåber med forkerte intentioner.

1 man får en anden person til og købe den til en smiley (smart)

2 det kan godt være det er forbudt men sådan nogle som jer og politiet for den sags skyld ville aldrig nogle sinde ku stoppe det..
    man kan jo nok skaffe dem på en eller anden måde..

• #41   30. okt 2009 Sami - jeg fatter slet ikke hvor du har det fra - altså hvad der får dig til at tænke i de baner?

Nu er vi ret mange der ikke kun leger med guldfisk og endnu flere der er trætte at hundeoverfald.
    Så du skal nok ikke satse på de får lov at gå i fred i gadebilledet.

• #42   31. okt 2009 ***CHINE** *

Vi kan blive ved med og diskutere om det bliver umuligt at få fat på en "kamp hund"

men det er er ligesom hunde der får kuperet øre og hale
    de kommer stadig til landet selvom man ikke må tage dem med over grænsen. det vil aldrig stoppe så længe der er penge i dem. og jo svære de er og få jo mere vil man prøve og smugle dem ind i landet.

lidt ligesom narkotika.

og nej det vil aldrig blive svært og skaffe sådan en hund.

• #43   31. okt 2009 FÆTTER KARIN *La medbrølende Cousine* .

det der for mig til og tænke i de baner er at der sidder nogle folk på den anden side af skærmen der har så undt et hvis sted når de høre om racerne red nose pitbull alle de der farlige "kamp hunde". når folk som jer snakker om de hunde for i det til og lyde som ALLE med den race kun bruger dem til kamp.. fordi medierne er så meget ops på de hunde fordi de kommet på mode hos ung.e og der er mange unge der ikke kan styre dem (enig) ? MEN der er osse andre mennesker som er til den race som godt kan styre dem. det vil sige sådan nogle som jer er jo ligeglad med de hunde ejer som godt kan styre dem. for jers race kunne jo aldrig finde på at bide de bruges kun til og jage og være en kær familie hund.. nej en labradore kan osse være agrasiv og det kommer osse and på hvordan man er over for hunden. fordi der en nogle mennesker som gør en hund til det. det vil aldrig nogle sinde være hundens skyld. så det man kunne gøre det var og sælge dem til minimums grænse på 28 plus og lave et uforvented rutine tjæk hos folk så man kunne se om de trives godt hos familien. eller noget i den stil.

nåå men for lige og gøre det kort det folk som jer som får mig lyst til og diskutere emnet om kamp hunde smiley

og jeg vil lige sige den sidste ting. det bliver aldrig umuligt at skaffe en kamp hund. kun mere spændene smiley

• #44   31. okt 2009 Det er kun egoistiske tabere med lavt selvværd der anskaffer sig en ulovlig hund af mangel på det de ikke har i bukserne. De håber at den ulovlige hund kan gøre en forskel men de indser ikke hvordan dette kun gør dem endnu mere ynkelige og at kvalmende at de vil misbruge et andet levende væsen på den måde...

Jeg har intet imod kamp/muskelhunde men jeg har alt imod uansvarlige idioter der mener at det er deres ret at holde hund selvom de er uegnede hertil og ikke sætter hundens velbefindende højere end deres eget ego ...

• #46   31. okt 2009 Sami: Det er ikke os der er uvidende om de racer. Tværtimod er vi vidst de eneste realistiske ser det ud til.

Jeg elsker kamp/muskelhunde lige så højt som min egen race men dette betyder også at jeg accepterer og respekterer at de alle kan være meget meget farlige i de forkerte hænder.

Racerne indeholder hver for sig nogle nedarvede instinkter og disse skal der tages hensyn til. De ønskede skal fremmes og de uønskede hæmmes.

Det jeg synes er såå underligt at det altid ender med at være jer der mener at I er FOR disse racer der med jeres udtalelser og handlinger arbejder direkte for en forbud pga. manglende vilje til at indse og acceptere realiteterne ...

Men det er som at snakke til en dør at diskutere på dette lave niveau ...

So I'm out.

Natter

• #47   31. okt 2009 Sami

Sig mig - har du ikke læst indholdet af artiklen på det du linker til?

• #49   31. okt 2009 Og iøvrigt var det FLOT at det varede så længe inden labradoren kom på banen. Det ses sjældent:-)

• #50   31. okt 2009 Jamen for pokker - Sani har jo slet ikke læst artiklen!
    Der er squtte noget overfald/angreb i den sag!

Kommentér på:
Hvordan kommer man over det? (angreb)

Annonce