Stamtave, noget jeg har tænkt på {{forumTopicSubject}}
Ang mange af de spørgsmål om stamtavler,
Så har jeg tænkt lidt over hvordan man evt. (skal understrege evt.)
Kan få stamtavle på sin hund, hvis opdrætter har solgt hunden uden.
Man henvender sig til Dansk kennel klub,
Men man kan få en duplikatstambog, (Hvis den orginaler stamtavle er bortkommet).
Jeg har mistet min stambog
Kan jeg bestille ny stambog på min hund?
Ja - hvis du af en eller anden grund har mistet din hunds stambog, har du mulighed for at bestille en ny bog.
Anmodningen skal altid ske skriftligt til DKK, og det er kun den registrerede ejer, som kan anmode om en ny stambog.
Ny stambog (duplikat)
Har du af en eller anden årsag mistet din stambog, kan du bestille en duplikatstambog. Bestillingen skal ske skriftligt og kan kun rekvireres af den registrerede ejer i Dansk Kennel Klub. Husk at opgive hundens stambogsnrummer i din skrivelse.
Du kan indsende anmodningen pr. brev, fax eller scannet ind pr. mail. Ejerens personlige underskrift skal fremgå.
Gebyr for duplikatbogen er:
280 kr,. for Dansk Kennel Klub medlemmer
415 kr. for specialklub medlemmer
625 kr. for ikke medlemmer
Gebyret for en dublikatstambog skal sendes sammen med din anmodning om en ny stambog.
Det er da værd at undesøge nærmere,
Så man kan komme alle de useriøse opdrætter til livs, som sælger kuld både med og uden stamtave.
Jeg har på fornemmelsen at der er mange der føler sig snydt på en eller anden måde og især over de priser som opdrætteren tager for hunden.
Så det vil da være værd at undersøge nærmere, på hvordan det kan lade sig gør..
DKK skriver at det er den registreret ejer, som kan få en erstatningsbog,
Men køber er jo registreret som ejer af hunden i dansk hunderegister, så skaulle der da være en mulighed.
Er dette måden frem... ?????
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 382
Stamtave, noget jeg har tænkt på