{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Hund i julegave? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu nærmer tiden sig, og jeg kan ligesom tidligere år sidder og blive både trist og forarget over, at hundehvalpe annonceres som "Julegave". Har lige læst en annonce herinde, hvor de decideret skrev, at man kunne aftale afhentning til d. 24. december.

Der har man da også rigtig god tid og masser af overskud til at tage sig af en lille hvalp, og sørge for at den får en god og ROLIG tilvænning til sit nye hjem!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund i julegave?
  • #2   19. okt 2009 åh min værste tanke er at der går 7 dage og så er det nytår i det nye hjem = 100% garanti for en hund med nytårsangst når den stadig ikke er tryg i sit nye hjem.

  • #3   19. okt 2009 Enig...

    Jeg fik min første hund i julegave, men vi hentede den altså først midt i januar, da alt stress og jag var ovre. Det synes jeg er ok. Hvis man kan spare penge til alle mulige andre gaver og istedet ligge det i en ordenlig vaps synes jeg det er fint :o)

    Men ligefrem at hente den i julen... man er jo næsten ikke hjemme i den tid, eller også er huset fuld af gæster... og for ikke at tale om at hunden måske skal være alene til nytår....


  • #5   19. okt 2009 vi hentede Tasso d. 30 december.. Vi var bange for at han ville være bange, men han sad med os i stuen og snaskede i sit legetøj helt som om intet var hændt (:

    Vi bor også lidt ude på landet.


  • #6   19. okt 2009 Jeg kunne sagtens få en hund i julegave, jeg indordner det bare efter hvalpens behov - også selvom det indebærer at jeg holder jul alene =)

    Jeg kan dog godt se hvad du mener, langt fra alle der har hjerne og forstand til at varetage en lille hvalps behov i den stessede juletid - og skammeligt at sælger direkte annoncerer med det..


  • #7   19. okt 2009 nu er det jo ikke alle der har mange gæster eller skal en hel masse bare fordi det er jul, nogen holder en stille og rolig jul og så kan jeg ikke se det forkerte i at få en hund når man måske har 14 dages ferie. men lige frem julegave skal man jo ikke give den, den skal jo være overvejet godt inden. og om den er hos opdrætter eller den nye familie nytårsaften kan vel gøre lige meget

  • #8   19. okt 2009 nu har jeg også set annoncen... sys nu det er lidt grotesk at de ligefrem udbydes som julegave... hmm

  • #9   19. okt 2009 Jeg ville gerne have en hund i julegave. smiley Men nu plejer vi også kun at være to til jul- min far og jeg og en gang imellem min storebror. Julefrokoster er kun en gang, og det ville ikke gøre mig noget at misse den.

    Og i år har jeg halvanden måneds juleferie. Men må kun have en hund, så det dur ikke. Jeg drømmer bare videre.

    Men generelt skal dyr ikke gives i gave- med mindre alle er med i det fra start. Hvis mor og far giver deres børn en hund i julegave og det er hele familiens hund, så gør det ikke. Men man skal selv have lov til at vælge sin hund. Og det skal ikke være en overraskelse. Man skal være med hele vejen.


  • #10   19. okt 2009 Hvalpe i gave er for så vidt ok synes jeg -HVIS de gives i form af endten et "gavekort" på en hvalp som modtageren så selv kan udvælge, eller giveren ved at lige netop den hvalp er det helt rigtige til modtageren (det kunne jo være en hvalp fra en opdrætter modtageren selv har udset sig e.l.)

    Og i så fald ville jeg heller ikke se et problem i at den kom hjem d. 24, hvis man da er istand til at indrette sin juleaften efter det.

    Men hunde i gave på den måde det oftest foregår, er jeg absolut ikke tilhænger af


  • #11   19. okt 2009 Batman var julegave til min søn og det har ikke været noget problem smiley
    Men jeg syns ikke man kan give nogen en hun d(eller et annet dyr)i julegave tilo nogen uden at familien er forespurgt på forhånd.

    Sidder selv lidt i "julegaveklemmen"da vi venter hvalpe der er leveringsklare lige omkring jul.....
    Men jeg ville ALDRIG annoncere dem som julegaver!
    Dèt er en ting der er helt sikkert.


  • #12   19. okt 2009 Signe -men at man ved at familien gerne vil have hund, slår jo bare ikke rigtig til. Det er jo mindst ligeså vigtigt at de gerne vil have lige netop DEN hund (altså den race, fra den opdrætter, på det tidspunkt osv)

    Som opdrætter ville jeg så heller ikke sælge en hund til nogen, uden at have snakket med dem den skal bo hos, men det er self lidt en anden ting.



  • #13   19. okt 2009 Michelle : Ja selvfølgelig smiley
    Man kan jo ikke bare give dem en hvilken som helst hund.

    Min venninde havde en gravhund hvlp hun ikke kunne finde køber til og min søn havde sagt til hen de at så ville han ønske sig den i julegave.
    Hun ringede selvfølgelig til mig og jeg var hos hende for at se hvalpen osv inden jeg besluttede at han måtte få den smiley

    Og jeg er meget obs på det kuld vi venter..
    Herfra sælges ingen "julegavehunde"inden jeg har snakket med den der skal have hvalpen.
    Det er jo lidt noget lort hvis familien ønsker sig en Labrador og de ender op med at få en Rottweiler i gave.......
    Netop derfor er jeg skeptisk til at sælge mine hvalpe som "julegaver"


  • #14   19. okt 2009 i skriver at man selv skal vælge hunden ud. det er jo ikke alle steder man selv for lov at vælge hvalpen ud fra kuldet. der hvor vi købte vores sagde man hvad man ville bruge den til, feks. familiehund og udstilling hund som vi skulle. så valgte hun hunden ud og vi fik først afvide hvilken en det var da vi kom for at hente den. det var ret spændene til det sidste og hun kendte jo mere hvalpene ind hvalpekøberene gør, fordi at de kommer og ser til hvalpen nogen gange i de 8 uger. Vi fik lige præsis den hund vi kunne tænke os, og det kunne jo ikke være en af de andre:-)

  • #15   19. okt 2009 Stine -jeg taler ikke så meget om den enkelte hund i kuldet, men om race, den rigtige opdrætter, det rigtige kuld osv.

    Og derudover er det jo nødvendigt for opdrætter at have mødt dig, for at kunne sige hvilken hvalp i kuldet der vil være rigtig for dig.

    Må dog sige at jeg synes det er at stramme den, at man ikke får at vide hvilken hvalp man får før ved afhentning.

    At opdrætter tildeler en en hvalp, er fair nok. Men at man intet får at vide før ved afhentning synes jeg er lidt hmm... ja ved sgu snart ikke hvad jeg skal sige.
    Men det er self en anden diskussion:o)


  • #16   19. okt 2009 jaja selvføldig skal racen og opdrætteren kendes af personen som skal have hunden, og man kan jo ikke rigtig holde det hemmelig. det er da kun hvis forældre besluter at få hund og børnene ikke ved det. Men det var faktisk ret spændene ikke at vide hvilken hun man fik med sig hjem. Hun var så også rigtig god til at finde den rigtige. selvom da vi kom der ned var der den hund vi skulle have og så skulle hun selv beholde en fra det andet kuld hun havde samtidig, der ville vi godt have haft den anden da vi mente den var pænere, men det er vi glad for efterfølgene da vi har set den igen, så fik vi den "rigtige" hehe:D

Kommentér på:
Hund i julegave?

Annonce