{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Dyrlægebesøg i dag.. {{forumTopicSubject}}

Så har jeg været hos dyrlægen med Berta..

(OBS for allergi)

Hun fik en kløestillende sprøjte, den med binyrebarkhormon i. Derudover fik hun taget blodprøve hvor vi venter svar som kommer om en uge ang. om hun har en allergisk reaktion eller arj.

På mandag skal jeg på apoteket og hente stronghold (pipette) da hun samtidig skal i behandling for hårsækmider, for at være sikker på det evt. ikke også skulle bryde ud.

Vi er meget spændt på at høre fra dyrlægen ang. svar på den blodprøve, det er jo skide svært at forholde sig til noget som tingene ser ud nu smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlægebesøg i dag..
  • #1   16. okt 2009 Har ikke helt fulgt med tror jeg? Hvad er der dog med det lille pus? Krydser fingre for at dyrlægen kun kan melde tilbage med gode nyheder!

    Pøj pøj, lyder som en træls omgang!


  • #2   16. okt 2009 Christine: det var godt :-), det var jo mit bud, med den allergi.. he he..
    Vær OBS på den kære vaps skal tisse og drikker/spiser mere efter denne injektion med Binyrebarkhormon.


  • #3   16. okt 2009 Hvis din hund er i behandling for hårsækmider, er det da fuldstændig idioti at give kløestillende/ binyrebarkhomon. Hvis dyrlægen ikke ved at det gør sygdommen 1000 gange værrer, så ved jeg ikke hvor han har trukket sin dyrlæge uddannelse....

  • #4   16. okt 2009 Har ALDRIG hørt at stronghold hjælper til demodex, det er et middel man bruger til at behandle skab og pelsmider.

  • #5   16. okt 2009 ja man må sige dyrelægen virklig har spillet med mange kort ..

  • #6   16. okt 2009 Åhhhh .. Cæser var i behandling for hårsækmider og fik efter lidt tid noget kløestillende fordi dyrlægen mente han havde allergi..
    Det skulle han ALDRIG haft gjort. Cæser tabte alt håret på poter, ben og halsen .. Var rød, irriteret og havde små sår der hvr han var hårløs .. Så vi gjorde først hårsækmidebehandlingen færdig og bagefter for allergi .. Det simpelthen et for stort sats at tage ..


  • #7   16. okt 2009 Altså.. Berta er ikke i behandling for hårsækmider, hun er ved at få tjekket om hun har allergi smiley :)

    Hun har fået som skrevet en sprøjte med kløestillende da hun æder i sine poter og klør sig gevaldigt.. Kun denne ene sprøjte for at gøre noget nu og her, dyrlægen gav hende et skud af vitaminer oven i, så det ikke går ned og belaster leveren på hende.

    Hvis det f.eks så er tegn på hårsækmider der er ved at bryde ud kan man jo ligesom ikke gøre noget ved det da man som i også selv skriver skal behandle for en ting af gangen..
    Grunden til stronghold var at min hund Bubber har lidt meget af hårsækmider og der hjalp stronghold fantastisk hvorend det er imod det eller arj..

    Rolig folkens, jeg er styr på det, ville bare gerne fortælle jer om besøget da jeg jo har haft skrevet meget herinde om det ene og det andet ang. det kløe :=


  • #8   16. okt 2009 Det første man som dyrlæge da tjekker for er demodex, da det involerer imunforsvaret. Hvor svært kan det være for dyrlægen at tage en skrabetest og derefter sætte den under mikroskop og derved få afklaret om der er hårsækmider, æg, nymfer eller laver, og så derefter give en kløestillende når man har udelukket det andet først.

    Stronghold virker IKKE mod demodex, da det ikke indeholder Ivermecetin som er det eneste stof der virker effektiv mod demodex.


  • #9   16. okt 2009 Christine: Vi prøver bare, at hjælpe .. smiley

    Der er mange dyrelæger der ikke aner en skid om allergi og prøver, alt muligt som egentlig bare er "skruen uden ende", det glæder mig i har fået taget en BP så er i da så langt.. men vær på vagt...

    Gitte. ved hvad hun taler om iforhold til disse hudlidelser..


  • #10   16. okt 2009 Gitte så lever min dyrlæge nok ikke op til det du har af forventning.. Og stronghold har virket på min den franske, han er totalt midefri nu og har været i 1 år. Længere er den ik, at indholdsstoffet som gør at demodex skal forsvinde så ikke er der, det er hvad det er..

    Nok om det, Berta har ikke taget skade og har hverken tabt hår eller noget efter at have fået det kløestillende.. Og er sikker på det er allergi og ikke hårsækmider.
    Men kan sagtens forstå det du skriver Gitte, men som sagt er hunde forskellige og reagere forskelligt..


  • #11   16. okt 2009 Og det kløestillende fik hun for 4 dage siden.

  • #12   16. okt 2009 Fint nok at du har tillid til din dyrlæge.

    Han/hun har vel også nævnt overfor dig at man ikke kan avle på dyr som har fået en behandling for demodex eller som har evt. allergi.


  • #13   29. okt 2009 Faldt lige over denne tråd

    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=346798

    Jeg håber da ved gud ikke at du har tænkt dig at avle på en hund med demodex og muligvis allergi også!!


Kommentér på:
Dyrlægebesøg i dag..

Annonce