{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Flexline i byen??? {{forumTopicSubject}}

Makes no sense!

Måske er der nogen af jer der kan forklare mig hvorfor det er smart at bruge flexline (yoyo-snor) i byen?

Endnu engang set en stor hund i flexline ræse lige ud i hjulene på en cykel. Ejeren står febrilsk og roder med låsen på snoren imens hun forsøger at hale hunden til sig... Behøver jeg at sige, at cyklisten så temmelig bange ud og ræsede afsted med ansigtet drejet mod hunden...

Er overbevist om at det ender galt med de flexliner i by-livet.

IHH! Nå, sku bare lige af med det - sorry!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flexline i byen???
  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #1   14. okt 2009 Flex-liner burde kun bruges på strand og i skov. Men det har været oppe at vende at de skulle forbydes i bebygget område.

• #2   14. okt 2009 Jeg er selvt TOTALT imod brugen af flexliner i byen.

Langt de fleste kan alligevel ikke finde ud af at bruge dem

Jeg kommer i Aalborg til daglig, og jeg ser OFTE folk rende rundt med deres hunde i flexliner op og ned af vesterbro - den mest trafikerede vej i byen!
    - og det er ikke sådan at linen bliver strammet ind når folk når vesterbro. Næh nej, hundene løber dem helt ud!

Hvordan kan de stole på, at hunden ikke svinger ud til siden, og bliver ramt af enten cykel eller bil?

Derudover, er det til kæmpe gene for alle andre, eftersom hunden render om benene på folk og vikler alt og alle ind i snoren.. Det er ikke mere end et par uger siden, at jeg så en med en lille hvalp. Hvalpen hoppede og dansede rundt, og løb linen rundt. På et tidspunkt stopper den op og begynder at hoppe rundt om en mand, som tilgengæld er ved at falde i snoren. Ejeren, Ja hun går bare videre. Snoren er jo lang nok. SUK!

• #3   14. okt 2009 Nu bor jeg i en lille by, og indrømmer da gerne at Fadia til tider har sin flex på ved vejene..
    Men den er så sandelig låst så hun går lige ved siden af mig, og som ekstra sikkerhed har jeg finger på låsen, hvis det forhåbentlig utænkelige skulle ske, og den gik op..

Men jeg forstyår som dig og andre ikke, hvorfor man løber risikoen med sådan en line hvis man ikke sørger for den er låst i kort snor, så hunden ikke kan springe ud på vejen, på andre eller lignende..

• #4   14. okt 2009 Fie har ofte sin flexline på ved vejen, når vi skal i parken og hun ikke skal være løse derovre, ser ingen problemer i det.

• #5   14. okt 2009 jeh bruger en flexline til banjo hele tiden, fordi han simpelthen går og snubler over en almindelig snor.. men går jeg i byen med ham er den altid kort ! smiley

• #6   14. okt 2009 En snor er en snor, så længe den har en længde hvor man stadig har kontrol over hunden. Der er uden tvivl mange fordele ved flex - bare ikke når hunden løber den helt ud og ejeren ikke fatter at få den tilbage igen inden det er gået ud over en cyklist, folk på gaden og andre hunde osv osv

Jeg selv er ikke vild med at bruge dem (bruger min spor-line istedet når jeg synes der skal være lang snor...)

Men ihh... Hvis folk dog bare var deres ansvar bevidst så kan de for min skyld gå med hunden i et snørebånd!!

smiley Fra Line.

• #7   14. okt 2009 Har intet imod dem der kan finde ud af at bruge dem, og låser dem når der er andre mennesker, hunde eller trafik.
    Syns desværre bare der er alt for mange som ikke kan finde ud af det /-:
    De lader hunden rende linen ud selv ved tung trafik, og lader den rende over til vidt fremmede mennesker og hunde, uden tanke på, at det altså ikke er alle mennesker som syns om, at have hunde så tæt på..

• #8   14. okt 2009 Tja, jeg bruger da også flexiline til Luna, når vi går inde i Køge. Det er jo bare noget med, at når man går i trafikken, at man lige holder øje med alle ting..

Men det er ligesom med almindelige snore.. man skal tage hensyn... Og det har ikke noget med flexilinen at gøre

• #9   14. okt 2009 Lige præcis Danielle...

Jeannette og Luna - noget har det med linen at gøre. Selvfølgelig skal man have øjnene på omgivelser og hund når man går tur, uanset hvilken snor der er på. Men konsekvenserne af uopmærksomhed ved flexline er bare ikke til at spøge med... Hunden ud foran en bil, ind i cykler, andre hunde, mennesker osv. Den kan trods alt ikke komme ret langt hvis den har en alm snor på.... (eller er i låst flex-line) Der hvor problemet opstår, er når folk ikke kan finde ud af at bruge dem - og synes jeg ser det temmelig tit....

Lidt noget mundlort - håber det giver mening alligevel smiley

• #10   14. okt 2009 Det er jo stadig ikke snoren det er galt med, men måden folk bruger den på. Jeg bruger selv flexi, men jeg bruger den på samme måde som hvis min hund er uden snor, dvs jeg bruger kommandoer og indkald i stedet for at bruge snoren som fiskeline og forsøge at hale hunden ind, som man ser mange gøre.
    Men ja, jeg hader folk med flexier *GG*

• #11   14. okt 2009 Jamen det er da stadig ikke snoren, men "manden" bag snoren. Går vi inde i byen, er linen da låst i helt kort.. Så kan hun ikke svinge ud og ind..

Ergo.. ikke linen, men føreren..

• #12   14. okt 2009 A.C. Ja lige præcis, men det ser man bare alt for sjældent. Folk kan jo ikke engang finde ud af at trykke på knappen. Jeg har været udsat for en dame der greb fat i snoren i stedet for at trykke på knappen, fordi hendes hund løb hen til min. Så udbrød hun bare "jeg kan ikke holde den" og min 9 uger gamle hvalp fik sig jo en forskrækkelse af en anden verden. Det krævede noget træning at gå forbi det sted igen..
    Behøver jeg sige, at han hader den hund den dag i dag, og "damen" kan ikke forstå vi går en lang bue udenom dem *GG*

• #13   14. okt 2009 Jeg er fløjtende med hvad slags line, halsbånd, sele...eller mangel på samme, folk bruger til deres firbenede ven... sålænge de bruger det med omtanke, sålænge de har kontrol over deres dyr.

Dvs jeg udelukkende har problemer med ligeglade, uvidende eller direkte dumme ejere, som udsætter sig selv, sin hund og andre for fare ved ikke at have kontrol over deres dyr.

• #14   14. okt 2009 kunne ikke siges bedre Jeanette *S*

• #16   14. okt 2009 Personligt synes jeg kun flexliner hører til på områder væk fra veje og lign, som f.eks. i skov og på stranden. Hende jeg gik til hundetræning hos havde et hold, hvor der var en lille westiehvalp. Noget tid efter kom manden med en ny hvalp, hvortil hundetræneren spurgte om hunden havde fået en "lillesøster". Dertil svarede manden, at det desværre ikke var tilfældet. Den anden hvalp var løbet ud på vejen, hvor den blev kørt ned og dræbt på stedet.
    Selvom man har styr på flexlinen, kan det også ske at låsen går i stykker. Og hvad gør man så, hvis hunden ser noget spændende på den anden side af vejen?
    Den skal i hvertfald bruges med omtanke

Kommentér på:
Flexline i byen???

Annonce