1.180 visninger
|
Oprettet:
Flexline i byen??? {{forumTopicSubject}}
Makes no sense!
Måske er der nogen af jer der kan forklare mig hvorfor det er smart at bruge flexline (yoyo-snor) i byen?
Endnu engang set en stor hund i flexline ræse lige ud i hjulene på en cykel. Ejeren står febrilsk og roder med låsen på snoren imens hun forsøger at hale hunden til sig... Behøver jeg at sige, at cyklisten så temmelig bange ud og ræsede afsted med ansigtet drejet mod hunden...
Er overbevist om at det ender galt med de flexliner i by-livet.
IHH! Nå, sku bare lige af med det - sorry!
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Langt de fleste kan alligevel ikke finde ud af at bruge dem
Jeg kommer i Aalborg til daglig, og jeg ser OFTE folk rende rundt med deres hunde i flexliner op og ned af vesterbro - den mest trafikerede vej i byen!
- og det er ikke sådan at linen bliver strammet ind når folk når vesterbro. Næh nej, hundene løber dem helt ud!
Hvordan kan de stole på, at hunden ikke svinger ud til siden, og bliver ramt af enten cykel eller bil?
Derudover, er det til kæmpe gene for alle andre, eftersom hunden render om benene på folk og vikler alt og alle ind i snoren.. Det er ikke mere end et par uger siden, at jeg så en med en lille hvalp. Hvalpen hoppede og dansede rundt, og løb linen rundt. På et tidspunkt stopper den op og begynder at hoppe rundt om en mand, som tilgengæld er ved at falde i snoren. Ejeren, Ja hun går bare videre. Snoren er jo lang nok. SUK!
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Men den er så sandelig låst så hun går lige ved siden af mig, og som ekstra sikkerhed har jeg finger på låsen, hvis det forhåbentlig utænkelige skulle ske, og den gik op..
Men jeg forstyår som dig og andre ikke, hvorfor man løber risikoen med sådan en line hvis man ikke sørger for den er låst i kort snor, så hunden ikke kan springe ud på vejen, på andre eller lignende..
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 19
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 134
Jeg selv er ikke vild med at bruge dem (bruger min spor-line istedet når jeg synes der skal være lang snor...)
Men ihh... Hvis folk dog bare var deres ansvar bevidst så kan de for min skyld gå med hunden i et snørebånd!!
Fra Line.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Syns desværre bare der er alt for mange som ikke kan finde ud af det /-:
De lader hunden rende linen ud selv ved tung trafik, og lader den rende over til vidt fremmede mennesker og hunde, uden tanke på, at det altså ikke er alle mennesker som syns om, at have hunde så tæt på..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Men det er ligesom med almindelige snore.. man skal tage hensyn... Og det har ikke noget med flexilinen at gøre
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 134
Jeannette og Luna - noget har det med linen at gøre. Selvfølgelig skal man have øjnene på omgivelser og hund når man går tur, uanset hvilken snor der er på. Men konsekvenserne af uopmærksomhed ved flexline er bare ikke til at spøge med... Hunden ud foran en bil, ind i cykler, andre hunde, mennesker osv. Den kan trods alt ikke komme ret langt hvis den har en alm snor på.... (eller er i låst flex-line) Der hvor problemet opstår, er når folk ikke kan finde ud af at bruge dem - og synes jeg ser det temmelig tit....
Lidt noget mundlort - håber det giver mening alligevel
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 682
Men ja, jeg hader folk med flexier *GG*
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Ergo.. ikke linen, men føreren..
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 682
Behøver jeg sige, at han hader den hund den dag i dag, og "damen" kan ikke forstå vi går en lang bue udenom dem *GG*
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Dvs jeg udelukkende har problemer med ligeglade, uvidende eller direkte dumme ejere, som udsætter sig selv, sin hund og andre for fare ved ikke at have kontrol over deres dyr.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
okt 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 418
Selvom man har styr på flexlinen, kan det også ske at låsen går i stykker. Og hvad gør man så, hvis hunden ser noget spændende på den anden side af vejen?
Den skal i hvertfald bruges med omtanke
Flexline i byen???