Dårlig hundemor {{forumTopicSubject}}
Sådan føler jeg mig...
Tala blev bidt af en tæge for en uge siden lige over øjet. Vi fik den hurtigt væk men hun begyndte at klø lidt
For to dage siden blev hun bidt af tæge igen - vi fjernede den og da jeg så kommer hjem idag bemærker jeg at tala næsten har rappet al pelsen af over øjet og der på skulderen hvor hun blev bidt for et par dage siden klør hun sig - da jeg kigger nærmere har hun en hævelse på størrelse med en tokrone.
Jeg fik en akut tid hos dr. dyr - dagens sidste tid - proppet ind mellem to andre. Tala har allergisk reaktion overfor tæger også mistænker dyrlægen kraftigt at hun har fået borelia så hun får behandling for det! nu er det så 5 dage med antibiotika til lille pigen samt noget creme med steoider.
Jeg dumme mig har ikke undersøgt tingene ordentligt. Troede ikke man kunne få et flået middel som var forbyggende før hunden blev 6 måneder - men det kan vi godt! det er bare på recept! så fordi fjolset her ikke har undersøgt tingene godt nok har min stakkels lille pige fået borelia!
Dumme hundemor hvor føler jeg mig dum!
Så husk - hunde kan behandles mod flåter fra en alder af 8 uger med et receptpligtigt middel
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
apr 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 274 Svar: 1.225
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Tak fordi du gør opmærksom på at man kan få flåtmiddel til hvalpe. Det er nyttig viden, og jeg tror bestemt ikke du er den eneste, som ikke var klar over det.
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
Christine - Dyrlægen siger det er det bedste på markedet og da de styrer det med recept vil der være mindre resistens
Jeppe tak!
miemiv - netop det med at hvalpe kan få flåtmiddel var også nyt for mig selvom jeg sidder og læser om hunde flere timer dagligt. forstår ikke hvorfor der ikke er reklameret mere med det...
jul 2008
Følger: 78 Følgere: 70 Hunde: 3 Emner: 99 Svar: 1.287
Du gjorde det du mente var rigtig og bagefter reageret du lyn hurtig, så du skal i bearbejde dig selv for det her:)
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Da der var det mindste tegn på noget slemt, fløj du afsted til dyrlægen..
Så hovedet op og god bedring med hende
Forresten.. hvad hedder det middel, ville gerne læse lidt om det, for som dig anede jeg ikke at de kunne få det fra så ung en alder
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 19
meen..det almindelige middel som beskytter mod tæger lopper osv.. kan ikke huske hvad der hedder.. men det fik jeg at vide af dr dyr at det også måtte gives fra 8 uger
Dårlig hundemor