{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.931 visninger | Oprettet:

Hundemor med dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Nu er børnene blevet 6 dage gamle, og hundemor har - som forventet - fået noget blød mave. Hun vil ud hver 1-2 timer, og det er noget tyndt stads, der kommer.

Hendes mor fik Zoolac sidste gang, men ikke om jeg er villig til at tage om dyrlægen i weekenden... Hun har adgang til vand hele tiden, samt foder til drægtige og diegivende tæver, som hun spiser godt af.

Jeg har netop i dag købt en a38 og givet hende det meste af det, fordelt over dagen. Havde hun ikke været med hvalpe, havde jeg fastet og givet ris/kylling men det virker ikke helt, med den "diæt" hun pt. holder?

Er der andre fif, der kunne være nyttige? Børnene trives, hun har masser af mælk, uden at overproducere smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundemor med dårlig mave
  • #1   17. maj 2014 Zoolac skal ikke købes ved dyrlægen, det kan man købe i en normal dyrehandel.
    Det der virker aller bedst herhjemme, er en speciel dåsemad fra Vetcur. Gourmix luksusmenu - den blå med kallun. Troede ikke selv noget dåsemad kunne hjælpe, men det virker 5 gange bedre end Zoolac som jeg også bruger nogle gange. Jeg køber dåsemaden ved min BARF forhandler smiley

Husk a38 skal være lunken - iskold, så smadre man maven endnu mere

• #2   17. maj 2014 Du kan købe zoolac i din nærmeste maxi zoo smiley

• #3   17. maj 2014 hmm! stadig desværre intet jeg kan skaffe her i weekenden, det lyder som noget over nettet. Jeg er på Bornholm, vi har ikke det store udvalg i butikker/forhandlere smiley

• #4   17. maj 2014 Tag på apoteket eller Matas og køb nogle mælkesyrekapsler. Det skal være dem som minimum indeholder to forskellige kulturer, men des flere des bedre.

Jeg kan så ikke forstå den indstilling du har til dine dyr at du ikke vil ofre en dyrlæge på dem fordi det er weekend og da slet ikke når der oveni er hvalpe involveret. smiley

Og jeg undrer mig da endnu mere over at du ikke har tingene hjemme når du venter hvalpe og har haft samme problem sidste gang.

• #5   17. maj 2014 Døgnapoteket burde have zoolac

• #6   17. maj 2014 Zoolac kan fåes i maxi zoo, som har åbent både lørdag og søndag 10-16.

• #8   17. maj 2014 Hvad med produktet "HUSK"?
    brugsen må have det på hylden..

• #9   17. maj 2014 Nu kan det godt være, at jeg ikke bliver vildt populær... MEN de gange jeg har stået, og af en eller anden grund ikke har kunnet give skåne kost/zoolac eller andet, har jeg givet 1 eller 2 skiver groft rugbrød.. Ja, det kan godt være det lyder tosset, men her virker det altså, og får lige samlet maven..

• #12   18. maj 2014 Hvis ikke du kan komme på et døgn apotek og få fat i noget zoolac, eller canicur så hjælper mariekiks altså også med at samle maven

• #13   18. maj 2014 Til de af jer, der flipper skråt: Roolig nu. Dårlig mave er ikke akut i min verden - og derfor ikke noget, en vagtdyrlæge skal involveres i. Så slap bare af smiley

Til jer andre - TAK for gode råd. Det viste sig, at a38 (som ikke var kold) fik ro på maven igen. Så jeg slap for en tur på apoteket/matas mv. som ellers var gode forslag.

Jeg har såmænd det meste hjemme ved en hundefødsel - men ikke Zoolac. Man kan hurtigt købe sig fattig, hvis "husapoteket" bliver for omfattende. Og hvalpene har netop IKKE dårlig mave, det er kun hundemor.

Isabelle - kære "pyllerfarmor" - der er kun aviser som bund på billedet, fordi vores ekstra Vetbed var i tørretumbleren - eller fordi de små bisser får skubbet tæppet væk, når de krabber rundt. Når vores "tisseunderlag" er tørt, er det dette, der udgør bunden, og ingen aviser.

Krumme - hun havde netop fået havresuppe, men det var tilsyneladende ikke helt nok.

Kommentér på:
Hundemor med dårlig mave

Annonce