Mad i haven :) {{forumTopicSubject}}
God formiddag
Nu var der nogle søde mennesker herinde igår der fortalte mig at man kunne give sin hund mad i haven (spred ud over græsplænen ell.). Det har jeg så prøvet her til morges med min hund , han spiste da også en del af det og så ud til at syns det var sjovt ( eller hva man nu siger).
Men nu tænker jeg så -
Hvad gør jeg med det mad han ikke spiser ? Samler jeg det op igen og smider det ud eller hva , jeg tænker jo det blir en smule ulækkert af at ligge der , specielt nu her på denne årstid.
Hvad gør jeg så når det regner ? Det er vel ikk så hyggeligt at stå og spise sin mad fra en våd græsplæne i silende regn , eller er jeg bare sippet
God dag til jer alle.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
jul 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 166 Svar: 1.244
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 104
Folk på tørkost hælder også en gangimellem kogt vand over inden det serveres.
Fodret vil med tiden opløses, eller blive spist af andre dyr, og det kunne jo også være at din hund kom igen og opdagede at der var mere og begynte at lede igen.
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Hun hader bare regnvejr, men så tager jeg tørfoderet og putter i en aktivitetsbold eller smider det ned i en kasse, som hun har bolde og bamser i.
Det tager lang tid for hende, at flytte rundt på alle tingene, og få fat i maden. Nogle gange, bliver hun nødt til, at tage legetøjet ud af kassen for, at kunne komme til det.
Jeg har også et gammelt tæppe, som jeg putter maden ind i, ruller sammen og lægger på gulvet.
Eller jeg tager hendes mad med ned i vores stald, og spreder det ud i en stor halmbunke. Så går hun og finder det, mens jeg strigler heste eller fodrer.
Hvis din hund ikke spiser det hele, så er portionen måske for stor.
Vores hund, bliver ved med at lede, til der ikke er den mindste bid tilbage.
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
Vi har også gjort som Hanne N - foder ned i en papkasse og så legetøj ovenpå - stor succes:-)
jun 2009
Følger: 11 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 52
Nu for han jo mad 2 gange dagligt - Skal jeg så smide det ud over det samme område igen eller finde et nyt sted i haven ?
jun 2009
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Jeg smider det forskellige steder for, at det bliver mere spændende når det skal findes.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
nu har jeg 4 hunde, så det kan ikke helt sammenlignes, men der er aldrig levnet noget - ikke med vilje i hverttilfælde
du behøver ikke være så bange for at smide det samme sted, men det er jo spændene for ham at lede efter maden, så det må jo gerne være andre steder.
jeg putter dem også lidt op i træerne, selvfølgelig i nåhøjde og under plastik urtepotter eller ... kun fantasien sætter grænser
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Hun får sin mad på græsset uanset vejr og vind:-))
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.610
Du kunne jo nøjes med at sprede det ene måltid ud på græsset og så bruge nogle af de andre muligheder med bolde,kasser og tæpper til det andet måltid
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
Det er da skønt at læse at du lod dig inspirere ((o;
Der kommer også en del gode idé'er i denne tråd så der er mulighed for lidt variation.
Nu er du jo lige begyndt med foder i haven og jeg synes du skal passe på med ikke at gøre det for kompliceret de første dage, indtil han helt har opdaget meningen... Spred det ikke alt for meget og udvid langsomt hans søge-område.
Jeg fjerner ikke rester, men det er heller ikke meget der bliver liggende. Er sikker på at Tesla finder resterne i løbet af dagen *SS*
jun 2009
Jeg har prøvet med noget af hans foder i en flaske også med huller i , det syns han er meget sjovt , men han forstår ikk helt at det ikk kommer ud så hurtigt som han gerne vil have det til *s*
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
*Jeg har prøvet med noget af hans foder i en flaske også med huller i , det syns han er meget sjovt , men han forstår ikk helt at det ikk kommer ud så hurtigt som han gerne vil have det til *s**
Det skal han nok lynhurtigt vænne sig til:-))
Mad i haven :)