{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Mad i haven :) {{forumTopicSubject}}

God formiddag smiley

Nu var der nogle søde mennesker herinde igår der fortalte mig at man kunne give sin hund mad i haven (spred ud over græsplænen ell.). Det har jeg så prøvet her til morges med min hund , han spiste da også en del af det og så ud til at syns det var sjovt ( eller hva man nu siger).

Men nu tænker jeg så -

Hvad gør jeg med det mad han ikke spiser ? Samler jeg det op igen og smider det ud eller hva , jeg tænker jo det blir en smule ulækkert af at ligge der , specielt nu her på denne årstid. smiley

Hvad gør jeg så når det regner ? Det er vel ikk så hyggeligt at stå og spise sin mad fra en våd græsplæne i silende regn , eller er jeg bare sippet smiley

God dag til jer alle. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mad i haven :)
  • #1   11. okt 2009 Jeg tager ikke højde for om græsset er vådt eller ej, når jeg har ½ delen af Fie´s morgenmad med på nogen af turene

• #2   11. okt 2009 jeg lader det bare ligge......så kan det være det blliver fundet senere på dagen ...........

• #3   11. okt 2009 jeg går det i alt vjer og ladetr der bare ligge doe det skal nok blive spist

• #4   11. okt 2009 Om det bliver vådt eller ej det er ligemeget.
    Folk på tørkost hælder også en gangimellem kogt vand over inden det serveres.
    Fodret vil med tiden opløses, eller blive spist af andre dyr, og det kunne jo også være at din hund kom igen og opdagede at der var mere og begynte at lede igen.

• #5   11. okt 2009 Jeg spreder også vores hunds mad ud på græsplænen.
    Hun hader bare regnvejr, men så tager jeg tørfoderet og putter i en aktivitetsbold eller smider det ned i en kasse, som hun har bolde og bamser i.
    Det tager lang tid for hende, at flytte rundt på alle tingene, og få fat i maden. Nogle gange, bliver hun nødt til, at tage legetøjet ud af kassen for, at kunne komme til det.
    Jeg har også et gammelt tæppe, som jeg putter maden ind i, ruller sammen og lægger på gulvet.
    Eller jeg tager hendes mad med ned i vores stald, og spreder det ud i en stor halmbunke. Så går hun og finder det, mens jeg strigler heste eller fodrer.

Hvis din hund ikke spiser det hele, så er portionen måske for stor.
    Vores hund, bliver ved med at lede, til der ikke er den mindste bid tilbage.

• #6   11. okt 2009 Jeg ville ikke lade foder ligge ude pga af fare for rotter smiley

Vi har også gjort som Hanne N - foder ned i en papkasse og så legetøj ovenpå - stor succes:-)

• #7   11. okt 2009 Okay , tak for svar smiley

Nu for han jo mad 2 gange dagligt - Skal jeg så smide det ud over det samme område igen eller finde et nyt sted i haven ?

• #8   11. okt 2009 Men nu river jeg jo græsplænen dagligt for blade (der falder mange blade ned i vores have) - Så kan det jo ikk undgåes at noget af det resterende blir fjernet.

• #9   11. okt 2009 Vores får også mad to gange om dagen.
    Jeg smider det forskellige steder for, at det bliver mere spændende når det skal findes.

• #10   11. okt 2009 jeg tror Hanne har ret, det er måske for stor en portion han får, når han ikke spiser op

nu har jeg 4 hunde, så det kan ikke helt sammenlignes, men der er aldrig levnet noget - ikke med vilje i hverttilfælde

du behøver ikke være så bange for at smide det samme sted, men det er jo spændene for ham at lede efter maden, så det må jo gerne være andre steder.

jeg putter dem også lidt op i træerne, selvfølgelig i nåhøjde og under plastik urtepotter eller ... kun fantasien sætter grænser

• #11   11. okt 2009 Lotus misser så IKKE mange bidder af sin mad og det, hun måtte misse og som de andre ikke finder bagefter, finder hun såmænd i løbet af dagen:-)

Hun får sin mad på græsset uanset vejr og vind:-))

• #12   11. okt 2009 Jeg har pindsvin i haven og de spiser det Gizmo ikke finder hehe og ellers tager fuglene det. Skulle der komme rotter, så tager Gizmo dem, så det er jeg ikke så bange for :).
    Du kunne jo nøjes med at sprede det ene måltid ud på græsset og så bruge nogle af de andre muligheder med bolde,kasser og tæpper til det andet måltid smiley

• #13   11. okt 2009 Tina:
    Det er da skønt at læse at du lod dig inspirere ((o;
    Der kommer også en del gode idé'er i denne tråd så der er mulighed for lidt variation.
    Nu er du jo lige begyndt med foder i haven og jeg synes du skal passe på med ikke at gøre det for kompliceret de første dage, indtil han helt har opdaget meningen... Spred det ikke alt for meget og udvid langsomt hans søge-område.
    Jeg fjerner ikke rester, men det er heller ikke meget der bliver liggende. Er sikker på at Tesla finder resterne i løbet af dagen *SS*

• #14   11. okt 2009 Lise -> Jamen man skal jo prøve noget nyt og så kan man jo lige så godt lade sig inspirere af jeres gode ideer smiley *s*

Jeg har prøvet med noget af hans foder i en flaske også med huller i , det syns han er meget sjovt , men han forstår ikk helt at det ikk kommer ud så hurtigt som han gerne vil have det til *s*

• #15   11. okt 2009 jeg smider det også i haven. Og der er ike noget tilbwgw når de er færdige . Men jeg har så også to hunde. jeg lægger også mad på grene i buske , træer og andre steder hvor hunden skal lede lidt mere for og finde det.

• #16   11. okt 2009 Tina:

*Jeg har prøvet med noget af hans foder i en flaske også med huller i , det syns han er meget sjovt , men han forstår ikk helt at det ikk kommer ud så hurtigt som han gerne vil have det til *s**

Det skal han nok lynhurtigt vænne sig til:-))

Kommentér på:
Mad i haven :)

Annonce