Underlig adfærd-tæve med hvalp Underlig adfærd-tæve med hvalp
hej som i måske ved, så fik min fanny 2 hvalpe hvor den ene døde under fødsel for to dage siden.
I dag fik Fanny et meget mystisk flip lige fra det ene øjeblik til det andet. Hun havde lige været nede og tisse, og da vi kommer op ser jeg at hun havde lidt pølle siddende i pelsen, så vasker det lige ud under vandhanen... Så fare hun rundt, og begynder at klø sig som en besat over hele kroppen, og kan slet ikke finde ro! Hun fik store røde plamager på huden på siderne, og hun virker i det hele taget temmelig skidt. Jeg ringer til dyrlægen, og hun ku først give mig en tid 2 timer senere (medmindre det blev meget alvorligt, så skulle jeg ringe igen) nå, men vi beslutter at give hende lidt tid, og jeg holder hende og massere hendes meget hævede dievorter og hun falder faktisk helt til ro igen.... lidt tid efter var hun helt normal igen, og jeg ringede til dyrlægen og aflyste tiden, da hun mente at det bare var pga smerter i patterne, og at vi skulle få hvalpen til at die på de spændte patter, massere og evt malke hende lidt.... (ingen betændelse at se)
Jeg kan desværre ikke få hvalpen til at die på de patter, hun søger konsekvent ned til de nederste hver gang. Har masseret dem flere gange, og endda malket hende lidt hehe...
Men jeg undre mig nu lidt over hvad der lige skete for hende der? Jeg tænker at det enten er som hun siger pga mælkeproduktionen som simeplthen har irriteret hende så meget, eller også måske en form for stress reaktion? hva tror i det kan være?
ps. gode råd til hvordan jeg kan få hvalpen til at die de øverst patter modtages gerne :o)
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.017
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.584
Underlig adfærd-tæve med hvalp