HJÆLP HUNDEOVERFALD {{forumTopicSubject}}
HEJ HUNDEGALLERI - ja så skete det for os!!!!!
Jeg var mandag den 28/9 ude og gå med min elskede cocker. Figo er i snor og sele. Vi går af banen vores foretrukkende gåsted. Jeg ser der kommer 2 hunde en Schæfer og en belgiskhyrdehund med 2 mennesker jeg ikke har set før, jeg låser figos snor helt ned og gør klar til at passere. De 2 ´personer hilser venligt og da jeg har respekt for andre hunde passere vi men det når vi ikke. Den belgiskehyrdehund flyver på figo. Ham der gik med den rykker automatisk tilbage i hunden som derved ryger ud af dens halsbånd så går det ellers løst. Som sagt er min hun låst i dens snor, det næste der sker er at den belgiskehund sidder fast i min hunds bagparti. Jeg slipper ikke snoren hvilket mange nok vil synes er dumt, men mine tanker går på at figo vil prøve at flygte men ikke have en chance mod den anden. Den belgiskehund løfter figo op i hans bagparti og rusker ham rundt som var han legetøj. den næste der sker er at den giver slip og mig og figo vælter ned ad en skrænt hvor figo sidder imellem mine arme og ben hvorefter den belgiskehund angriber os flere gange og hver gang skriger jeg og figo da vi bare kan se den komme mod os. Til sidst bliver den fanget. Og jeg bryder ud i gråd - figo skriger som jeg aldrig har hørt en hund skrige før. Jeg vender mig om og kigger på den belgiskehund den har blod i hele hovedet - jeg skriger at de bare skal få den hund væk fra vores syn. Konen sidder på det tidspunkt hos mig og min hund på skrænten. ´Jeg opdager først der at jeg er blevet bidt i mine fingre og min arm. Figo er bidt flere steder på kroppen og 2 alvorlige huller i hans venstre bagben . figo kan næsten ikke gå. Manden går med de 2 andre hunde. Da jeg kommer på benene begynder konen at fortælle om hundene - det er militærhunde der bliver opdrættet til at vogte flyvestationen i karup. Deres søn er udstationeret til afganistan og har en hund med der ( faren til den hund der angreb os) svigerdatteren er til eu topmøde med hendes belgiskehund og derfor er de her og passer den sidste - de vælger selv at fortælle mig at de er opdrættet til at slå ihjel og er værre end politihunde - de fortæller også at claus (sønnen) er meget hårde ved deres hunde banker dem hvis de ikke makker ret og derfor flygtede hunden hver gang han prøvede at fange os da den angreb men så kom den bare på den anden side af os og angreb fra den vinkel. Jeg skulle på skadestuen og figo til dyrelæge. Resultat at vi var MEGET MEGET heldige. jeg slap med 2 forstuvede fingre og en dybt bid i en finger og ellers overflade sår og blåmærker. Psykisk ´har jeg det sååååå skidt tør næsten ikke gå med vores hund, drømmer den hund der angreb synes jeg ser den heletiden også selvom jeg er langt væk hjemmefra. Nå ikke nok med det da jeg endelig skrabber mod til mig om fredagen 4 dage efter og vil gå med figo da jeg jo selvfølgelig regner med de ikke lufter hunden mere og slet ikke uden mundkurv. Så møder vi dem igen lige hvor banen starter - min krop havde lyst til at løbe men kunne ikke løbe nogle steder hen. Figo rystede og gemte sig ind til mig. Og så stivnede jeg bare og bad dem forsætte - resultat figo fik multi diarre og opkastninger.
Min far kontakter flyvstationen dagen efter vi var blevet overfaldet - de siger vi bare skal sende regning på dyrelægen meeen nej jeg var sygemeldt 2 dage efter episoden så den skal over forsikringen - og det var de meget imod. MIn kæreste politianmeldte det.
Nu skal de siges at disse mennesker der har disse hunde går nogle gange med alle 3 alene uden mundkurv. Jeg tør slet ikke tænke på hvad der så kunne være sket - og jeg mener bare ikke det kan være rigtig at fordi det er forsvarrets hunde at de så kan slippe så let når man tænker på alt det påstyr der er med alle kamphunde.
HVAD VILLE DU GØRE? VED DU NOGET OM DETTE?
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 118
Skal lige siges at de selv var så smarte og sige at faren til den der bed os er så fucked at det kun er claus der kan komme i nærheden af den. Og de jo som sagt bliver opdraget til at slå ihjel.
apr 2009
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jul 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 166 Svar: 1.244
apr 2009
Det er meldt til polittiet.
jul 2008
Følger: 78 Følgere: 70 Hunde: 3 Emner: 99 Svar: 1.287
Jeg mener også at det skal meldes til politiet, for de er jo farlige de hunde eller i hvert fald den ene er og de burde have mundkurv på.
Håber virkelig at der gøres noget ved den sag.
Krydser alt hvad jeg har for at i får det godt igen, både fysisk og psykisk..
jan 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 415
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
Sikker på at var det en muskelhund var det i E.B imorgen...' Stort trøstekram til dig og Figo
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Hvordan har politiet taget imod anmeldelsen?
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 288
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 29 Svar: 200
apr 2005
apr 2009
Jeg har det simpelthen så frygteligt - jeg ser hunden heletiden og med blod i hovedt det var som at blive angrebet af en haj - det fløj på os og løb væk så kom den ellers bare igen. Jeg kan næsten ikke klare en arbejdsdag (er i hjemmeplejen udenfor) løber næsten fra bilen til jeg er inde for de gamles døre. Er normalt ikke bange for ´nogen hunde, nu er jeg bange for alle hunde
Det her er mit livs mareridt.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 112
Jeg synes det er godt I har politianmeldt det!
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Sara: du skal politianmelde det.. Hjælper ikke at gå til aviserne.. Det skal via politiet og I har jo garanteret også rapport fra skadestue (på dig) og dyrlæge (hunden)
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.030
Sara.
Det lyder til at være en meget grim oplevelse. At høre en hund skrige er ikke lige noget man glemmer.
Du skal i hvert fald have erstatning for ødelagt tøj, svie og smerte, samt tabt arbejdesfortjeneste og din dyrlægeregning skal dækkes.
Ydermere synes jeg du skal melde det og begære hunden aflivet.
apr 2005
Ingen tvivl om at du skal have noget hjælp, hvor og hvordan er jeg i tvivl om, måske nogle herinde kan komme med nogle forslag.. ??
sep 2006
jun 2008
okt 2009
Følger: 1 Svar: 1
håber i begge klare den.
God bedring
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
Flyvestationen skriftligt, hvor du indgiver en klage over at deres hund(e) bliver passet af personer der ikke magter opgaven..... og at flyvestationen tillader at disse hunde færdes udenfor deres "arbejdspldads uden mundkurv!
Brevet til flyvestationen ville jeg sende til div. medier og selvfølgelig skrive (til flyvestaionen) at kopi af det skrevne er sendt til xx.
Håber du og din hund kommer over denne forfærdelige hændelse uden varige mén.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Men hvad er det da for en klaphat af en ejer de hunde har??? Uanset hvad de så ellers skal bruges til, så er det ikke lovligt at banke sin hund, og i øvrigt osse helt unødvendigt for at få en hund der arbejder godt. Den del burde måske osse nævnes for politiet.
Jeg håber der bliver gjort noget ved det, så hundene ikke fortsat går rundt og er til fare for folk og hunde i området
Og rigtig god bedring til både dig og din hund:o)
Elen -man kan ikke kræve hunde aflivet. man kan melde episoder og så er det politiet der tager stilling til hvad der skal ske. Man har ikke ret til at kræve at en hund der har bidt bliver aflivet
jun 2009
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 3 Emner: 155 Svar: 478
Og ikke mindst TV (medierne) .. Man kunne få den beskidte fokus som mange uskyldige hunde har fået på det sidstevæk fra dem der ikke bider , og hen på alle der bider eller er trænet til at bide.. for at dræbe skal efter min menning frem i lyset..
jeg ville kontakte godaften dk
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 1.377
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Håber i begge kommer ovenpå igen både psykisk og fysisk, måske var det en god ide at få prof, hjælp så du kan lære at håndtere angsten og stressen så det ikke kommer til at påvirke jer for meget fremover.
Jeg synes dog at hvis den hund er trænet af forsvaret burde de jo ligesom politihunde kunne skælne mellem hvornår de er på arbejde og hvornår de har "fri", ellers burde ikke engang ejeren kunne holde dem derhjemme som alm, hund, tævk hvis alle politihunde her i dk sprang på alt der bevægede sig i den undskylding at, det er den trænet til.
Hvis forsvarets hunde er sådan burde ejeren ikke have lov til at anbringe dem hos "civile", det ansvar at holde så farlig en hund burde de ikke have lov til at overlade til andre, også selvom det er deres forældre der skal passe den, ....føj.
Jeg vil også sige, meld dem, men hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg ikke at der sker det vilde, du vil nok få erstatning jo, men tror næppe der sker noget med hunden, desværre.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Men føj da ellers for en oplevelse, sådanne hunde burde da ik i og på offentlige steder gå uden mundkurv. Hvis de burde komme udenfor militær basen i det hele taget.
Håber i kommer jer over det, føler virkelig med jer.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Jeg kan kun være enig med andre her i tråden - den hund skal simpelthen anmeldes - aflives. Den er decideret farlig for ALT omkring sig! Afghanistan eller ej...
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 191
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.305
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Hold nu det muskelhunde tuderi ude af denne tråd! Det har ik noget at gøre her... Det var ikke en såkaldt muskelhund der gjorde det, så hvorfor bringe dem på banen?
Stakkels Figo og stakkels dig, Sara. Jeg føler virkelig med jer og håber i kommer jer ovenpå den skrækkelige oplevelse. Det er det alle hundeejere aldrig ønsker at opleve.
Ryk i dem ved politiet... der skal gøres noget!
Ønsker jer det bedste og god bedring!
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.323
jeg sad måbende allerede 3 linier inde i indlægget, da jeg så når til hvor du skriver i mødte dem igen 4 dage senere, tænkte jeg bare nej nej nej nej nej... sådan noget må da slet ikke ske, hvordan kan de mennesker være så blinde for det ansvar de har?
-helt enig med resten af koret, -meld det igen! insister! bank i bordet.. og hvis du ikke selv magter det pt. (forståeligt) så få din far eller en anden til at tage med, det kan bare ikke være rigtigt du skal være bange for hvornår i møder dem igen.. du skal ha' tryghed og vished og ro til at komme dig.
jeg er totalt harm over at de kommer gående med hunden igen som var intet sket... print denne tråd og send det til dem! ..og til sønnen ..og forsvaret, politiet og aviserne. du beskriver situationen levende og godt, ..måske de slet ikke har forstået hvor voldsom en oplevelse det var for jer?
jun 2009
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 3 Emner: 155 Svar: 478
mar 2007
jun 2008
jun 2008
mar 2007
God bedring i hvert fald
jun 2008
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Trådstarter: Sikke en voldsom oplevelse du og din hund har været ude for.. Hvor er det forfærdeligt.
Det er vigtigt du får noget hjælp til at bearbejde den episode, så den ikke får lov at sætte sig til desideret angst.
Vil stemme i med koret og sige at du skal melde episoden alle de steder hvor det kan lade sig gøre.. Politi og div. forsikringer.. Og hjælper det ikke noget, så gå til medierne..
Vil faktisk sige at det bør komme i medierne uanset hvad.. Det er jo rystende at forsvarets hunde overlades til civile, som tydeligvis ikke magter en hund af den kaliber.
Mvh ejer af både muskelhund og belgisk hyrdehund...
jan 2007
Der var for ikke så længe siden 2-3 artikler om den samme politihund som havde gået løs hvorefter den havde overfaldet en hund som en knægt på 13-14 år var ude at gå med.
Og ja -der er flere eksempler. Men det er klart at ikke alle historier om andre hunde kommer i. Det er jo altså ikke så ofte det går så galt. Og pressen skriver altså sjældent om det, hvis overfaldet har resulteret i et par smårifter der ikke krævede dyrlæge.
Det er jo heller ikke alle muskelhundeoverfald der ender på aviserne.
Så hold nu det MH tuderi ude af denne tråd. Det har ikke en dyt med dette tilfælde at gøre, så være nu bare istedet glad for at det for en gangs skyld IKKE er MH det omhandler
apr 2009
Tager på politistationen idag og snakker med dem face 2 face.
Har besluttet og kontakte ejeren da hun ikke har kontaktet os siden hun er kommet hjem fra topmøde hvilket jeg virkelig synes er såååå forkert. Men hun mener nok at svigerforældrene har klaret det.. RIGHT...
Figo er ikke sig selv uden for vores hus - før var han rigtig imøde kommende for alle og ville snakke med alle. Han er slet ikke sådan mere, han bakker bag mig hvis der kommer nogen. Det gør mig bare så ondt at sådan noget kan ske og at de så tager så let på det at de forsætter med at gå med den uden mundkurv. Det kan godt være vi er sluppet heldigt - men hunden har stadig bidt os begge og angrebet os flere gange. Men i det hele taget er de jo sluppet billigt. Deres hund har ikke mén som vores og så synes det oveni købet det er ok, og gå med dem uden mundkurv,
Tro mig jeg giver ikke op, hvis ikke hunden bliver aflivet er mit krav en mundkurv og jeg vil vide hvad tidspunkt de går med hundene så VI ikke skal møde dem igen for det er sku ikke fair for figo.
Er det egentligt for meget at forlange alle 3 skal gå med mundkurv når det kun var den ene der bed? Skal jo lige siges de andre ikke var med for så tror jeg sku ikke jeg havde en hund idag.
Jeg har tænkt meget over det med medierne - men det bliver hvis de ikke vil være med til vores krav. Selvom jeg mener at den danske befolkning burde høre om sådan en hændelse.
Ang. mig - ja så må jeg jo til mig læge som skal henvise mig til en psykolog for deres regning.
Ska´l nok give mere feedback når jeg har fundet ud af mere.
TAK for alle jeres input bliv gerne ved da jeg overvejer at printe dette ud og give til ejerene af disse hunde..
jan 2007
-og det er i hvert fald tilladt at sige til politiet at man mener det er eneste løsning.
Har du overvejet at kontakte en adf.-behandler til din hund? Man ser jo ofte at der kommer problemer efter sådanne overfald, og måske det kunne hjælpe at tage det i opløbet? (egentlig mener jeg det burde betales af overfaldshundens ejer, men det er nok svært at få gennemført).
Igen -jeg håber der bliver gjort noget ved de hunde, og at du og din hund kommer jer ovenpå chokket:o)
sep 2006
Ønsker dig alt muligt held og lykke i denne sag, og god bedring til Figo.
jan 2007
Men hvis det rent faktisk er tilfældet, ja så burde ingen af de hunde forlade basen, og i øvrigt heller ikke overlades i andres varetægt.
Ang lige disse hunde, så har de jo da i hvert fald bevist at de ikke hører til på åben gade.
HJÆLP HUNDEOVERFALD