{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.889 visninger | Oprettet:

Holde vægten på sheltie {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig haft problemer med at holde vægten på Mickey, labrador/tysk ruhåret blanding.

For snart et års tid siden lærer jeg min søde kæreste af kende og hans tykke sheltie smiley Laddie kommer på light foder og taber sig sig flot lidt over 1 kg.. Han er forsæt på Hills Light foder, men nu har han taget på igen og vejer 9,1 kg og han skal ligge på 8,4 max... Jeg synes simpelthen han er så svær at holde vægten på, for han får stadig samme mængde mad og Mickey holder jo sin vægt fint, men alligevel er Laddie blevet lidt tyk igen...

Så nu søges nogen gode råd til hvordan jeg bedst holder vægten på Laddie.
De får 2-4 daglige gåture og desuden cykler jeg med dem engang imellem.
Til foråret er planen dog at han skal starte til agility med ham, så han kan komme ud og blive brugt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holde vægten på sheltie
  • #1   26. sep 2009 Vægttab lræver jo praktisk talt det samme uanset art, race og størrelse: god kost og motion;o)

    Så hvis hunden, trods fornuftig motion og fedtfattig kost, stadig tager på, så får den for meget at spise (jeg går self udfra at vægtøgningen ikke kan tilskrives sygdom eller medicin)

    Agility ville jeg droppe til hunden ikke er overvægtig. Det er ikke sundt for knogler og led at belastes på den måde, når hunden er overvægtig


  • #2   26. sep 2009 jeg købte da jeg var 18 år en sheltie hun,,hun vejede ca 16kg hele hendes liv vi kunne ikke slanke hende,,hun var også kropsmæssig større end normalt

  • #3   26. sep 2009 Han får allerede en 1/5 af "normal" mængde mad, så jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre mere...

  • #4   26. sep 2009 j&s N:

    Laddie er så lille af slagsen. Han er på størrelse med en lille tæve, til trods for at han er en han.



  • #5   26. sep 2009 Udover den lille mængde tørfoder du giver ham plus motion kan du give ham grøntsager især gullerødder er godt fyld og det kan osse bruges som belønning evt. overvej om du vil lave et foderskift da ikke alle hunde er 'skruet' ens sammen nogle taber sig med højt indhold af potein andre på fiber osv

  • #6   26. sep 2009 Så ville jeg kigge på hvad han får af snacks og godbidder. Får han f.eks. griseører, ville jeg skifte disse ud med okseører/lammeører/kaninører som er meget mere fedtfattige. Tænk over hvad i bruger af godbidder når i træner osv.

    Som holistisk massør skriver, kan et foderskift måske osse hjælpe. Lightfoder er ikke bare lightfoder:o)


  • #7   26. sep 2009 Jeanett: Hvor høj er han? Og er han virkelig tyk og ikke bare "pelset"? Jeg synes da vægten lyder rigtig fin til en sheltie - specielt når det er en han. Min Luna svinger mellem 7 og 8 kg. og hun er meget tynd og spinkel.

  • #8   26. sep 2009 Bente:

    Laddie er meget lille af en han at være. Da jeg startede på hans vægttab, havde jeg en dyrlæge indover. Og når man mærker ved ribbenene nu, kan man tydelig mærke at det er lidt for meget på sidebenene.

    Da han havde tabt sig til 8,4 kg, sagde dyrlægen også at han skulle ligge der.


    Men jeg synes heller ikke at de får speciel mange godbidder, da jeg ikke går ind for for mange godbidder. De får måske et griseøre 1 gang om ugen, nogen gange kan der gå 2-3 uger imellem.
    En æske hundekiks fra Netto holder mindst et ½ år herhjemme, så det er heller ikke ligefrem sådan noget, der bliver proppet i hovedet på dem.

    Foder mæssigt var han på Olivers, sidenhen Royal Canin Light, som ikke var nogen succes og så Hills Light, som han tabte sig rigtig godt med...

    Men da hans fodermængde er så lille, tror jeg at det er motionen, der skal strammes op på. Må have lavet cyklen, så jeg kan cykle med dem lidt tiere.


  • #9   26. sep 2009 Held og lykke med det Jeanett smiley

Kommentér på:
Holde vægten på sheltie

Annonce