{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.527 visninger | Oprettet:

Køb af 10 mdr. schæfer tæve... {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har brug for et råd om køb af en 10 måneder gammel schæfer...det er private over dba.dk
Vil det være bedre at købe en hvalp, og hvor er det mest sikkert at finde en hund, hvis ikke jeg lige har 8-10000 kr?

Jeg har før haft schæfer og ønsker mig så utrolig meget en schæfer tæve igen...men løber jeg for mange risisci ved at købe en, som har haft et liv før og hvad er rimeligt mht. pris for en på den alder? Hun er uden stambog. Med sundhedsbog + chip. Der er ikke andre ting, der følger med. Er knap 4000 kr rimeligt i al almindelighed?

De andre jeg har haft, var fra start hvalpe. Skønne hunde uden problemer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af 10 mdr. schæfer tæve...
  • #1   23. sep 2009 Hmmm - må indrømme at jeg aldrig selv har villet give så mange penge for en omplaceringshund (selvom de to jeg har overtaget i årenes løb endda har været med DKK- tavle).

    Det ER vanskeligere med en hund, man ikke har haft fra hvalp af. Med Punktum oplevede vi hele hendes liv situationer, hvor man bare stod og kløede sig i nakken, og tænker HVOR kom den reaktion lige fra? Og det er utroligt svært at forholde sig til adfærd, som man ikke kender årsagen til.


  • #2   23. sep 2009 Jeg synes det er dyrt for en hund uden tavle.
    Du kan købe en shæfferhvalp herinde til 3300 kr.
    Ellers kig på blocket.se


  • #3   23. sep 2009 Pris: Jeg ville ikke give så meget for en hund med fortid. max 2500,-
    Skal/ skal ikke. Du kan være heldig det er en velfungerende hund, men vil dog samtidig sige at en hund på 10 mdr. der skal sælges kan jo også være en hund mam har haft problemer med. mange sælger deres hunde netop når de når den alder pga. adfærdsproblener.


  • #4   23. sep 2009 Ja, lige min tanke.
    Når man en del steder kan købe rene hvalpe til 3500 kr og op efter, synes jeg også det er lige i overkanten at skulle give det samme for en på 10 mdr...
    Og ja, den har haft mange oplevelser de sidste 8-9 mdr. hos en famile, som kan have præget hende på en måde som måske ikke vil passe ind i min hverdag/mit liv...


  • #5   23. sep 2009 Kan kun sige gode ting om en "omplacerings"hund, vi har en nu 6½ år gammel blandings hund, som vi købte på et hundehjem da han var 6 måneder, og vi har aldrig fortrudt det, han er blid og god som dagen er lang!!
    Men ham gav vi kun 800 kr. for, og han havde lige været igennem en stor operation.
    Syntes 4000 for en 10 mdr. gammel hund uden tavle osv. er dyrt, ...
    Har set hvalpe her inde til under 4000 kr, som Jonas også skriver.

    Følg dit hjerte, du kan jo besøge hunden, og evt. "låne" den med ud på en gåtur osv. for at "se den lidt" an .. Det har du jo din gode ret til, ..


  • #6   23. sep 2009 Er hunden testet for HD og AD?

    Jeg synes 4000 kr. for en hvalp uden tavle er alt for dyrt - og at sælge en ti måneder gammel hund til den pris er helt tosset.

    Man kan få schæferhvalpe uden bog til 3500 - og så har den ikke ting i bagagen, som en omplaceringshund altid har.

    Dog vil jeg aldrig anbefale at købe en schæfer uden bog. Racen har for mange sundhedsmæssige udfordringer, og uden stamtavlen har man ikke en jordisk chance for at se, om hundens familie er plaget af sygdom - og dermed er i risiko selv.

    Jeg vil anbefale dig at spare op. Man kan få en schæfertæve med tavle for omtrent 6500, så der er ikke så langt igen :o)


  • #7   23. sep 2009 Jonas A - hvad er blocket.se?

  • #8   23. sep 2009 Belinda - de vil komme med hunden når de alligevel kører igennem byen og så tage dem med retur mandag, hvis hun ikke er "min hund"
    men jeg synes stadig det er for meget at skulle give så meget


  • #9   23. sep 2009 CH Tavlemafioso - hvor har du set schæfere med stamtavle til 6500 kr?
    De billigste jeg har undersøgt rundt omkring er 8000 kr...


  • #10   23. sep 2009 Leder du efter højavl eller brugsschæfer?

  • #11   23. sep 2009 Tine ..
    Okay, men vil give dig ret 4000 kr er mange penge..
    Har ikke så meget forstand på schæferen med sygdomme osv. så måske du skulle følge CH´s¨råd, angående en tavle på din kommende schæfer hund?


  • #12   23. sep 2009 Prøv at kigge på denne liste:

    http://www.schaeferhunden.dk/omplacerings_listen.htm

    Nr. tre er en tæve fra 09 - måske det var noget at kontakte dem?


  • #13   23. sep 2009 CH T... - jeg søger en dejlig tæve, som skal være familiehund og vil træne med den. Selvfølgelig kunne det at få hvalpe af hende komme senere hen...

  • #14   23. sep 2009 Blocket.se er den svenske form for dba.dk. Hundene er en del billigere derover - og hvis der skulle være sprog problemer - er min kone og jeg villige med at hjælpe, da vi bor i Sverige

  • #15   23. sep 2009 CH T...Tak for link, - den skal granskes godt og grundigt igennem:-)

  • #16   23. sep 2009 Jeg ved godt, at du nok ikke har lyst til at høre det, men jeg beder dig inderligt om kun at avle på en schæfer, der har tavle og er godkendt til avl.

    Der sker så mange ting, der er skidt for racen rent sundhedsmæssigt, og det er kun muligt at kontrollere, hvis der er registreret sundhedsoplysninger og aner.

    Når det kommer til avl, så dur den tæve ikke, jeg nævnte før - den har tandfejl, som udelukker den fra avl.


  • #17   23. sep 2009 Jonas A - jeg synes det er langt at skulle rejse for at hente en hund

  • #18   23. sep 2009 CH T... - ja, det kan jeg se...

    Jeg vil gerne have en med tavle, hvis jeg kan finde pengene til den:-) Ved udemærket der er mange plusser ved en med tavle


  • #19   23. sep 2009 Det er jeg glad for at høre :o)

    Det ligger mig så meget på sinde, at vi skal passe på vores dejlige race :o)

    Giv endelig ikke op, tæven til dig findes også.. Også uden den koster 8000 kr.
    Det afhænger lidt af typen - tæver i brugslinjer er billigere end tæver af højavlslinjer, men det lyder ikke til, at det er en brugsschæfer, du skal have.


  • #20   23. sep 2009 nej, Ikke når det er en familiehund...må bare kigge mig godt omkring

  • #21   23. sep 2009 Uhh, en brugsschæfer er nu en glimrende familiehund - det eneste det handler om, er hvor ambitiøs man er rent træningsmæssigt :o). Hvor meget tid man vil bruge på at dyrke træning som sport, egentlig...

    Ud over det er der en masse småting, der er godt at holde med, når man køber en schæfer. Det er jo desværre ikke sådan, at fordi man køber med tavle, så er den hellige grav velforvaret - men skal også se, hvad tavlen indeholder af oplysninger om både sundhed og egenskaber.

    Hvis du har brug for at tyde stamtavler, så sig til :o)


  • #22   23. sep 2009 1000 tak, CH - det kunne jo sagtens være...

  • #24   23. sep 2009 Tak for råd:-)
    Det er en god idé, men det er stadig en jungle derude, selvom de har stambog...


  • #25   23. sep 2009 Jeg ville også til enhver tid, vælge en hvalp.. Jeg er ikke meget for omplacering af hunde.. For det første, så kender man ikke hundes baggrund, eller hvad den har været igennem sit korteliv.. På de 10 mrd, kan der være sket meget med hunden.. og generalt, så tror jeg det er svært at omplacere en scæfer.. De knytter sig meget til sin familie.. og uden stambog.. nej.. du ved ikke hvad der kan komme ud af det..

    Jeg syntes også de 4000 kr er mange penge for en 10 mrd hund, uden stamtavle.. Du kan få så mange tavle løse hunde, til under den pris.. Så gem pengene, og spar op til en bedre hund.. smiley


  • #26   23. sep 2009 Ja, helt sikkert - er også det jeg er kommet frem til:-)

  • #27   23. sep 2009 Stine en schæfer er ualmindeligt tilpasningsdygtig og er faktisk rigtig gode til at blive omplaceret.

    Men jeg kan godt forstå, hvorfor du tænker det omvendt :o)


  • #28   23. sep 2009 Ja, selvfølgelig!

  • #29   23. sep 2009 vi købte vores fra avler som 7 mdrs til næsten ingen penge da hun skulle have været aflivet (da de ikke kunne komme af med hende)

    hun har en fin tavle og de er vilde med hende til træning..

    så alt for dyrt..


  • #30   23. sep 2009 Til alle
    Jeg har afslået at købe tæven på 10 mdr.

    Nu gælder det om at finde en god schæfertæve-hvalp-familiehund:-)


  • #31   23. sep 2009 Hmm mht omplaceringshunde, så lever hundene jo i nuet, og husker ikke på hvad der skete i går eller for en uge siden. Så hvis man mod på at træne fra bunden, ligesom med en hvalp, kan de fleste genbrugshunde blive alletiders hunde.

    Selvfølgelig kan der være sket ting i hundens liv, som er umuligt at træne ud af dem - men hundens sind er det vigtigste - i hvertfald hos mig.

    Cæsar er omplaceringshund, og vi har da bestemt vores udfordringer med ham. Men om de var kommet hvis vi havde haft ham fra hvalp af, ved jeg ikke.
    Simba er (i min verden) drømmehunden, sind og væsen helt i top til det jeg skal bruge ham til - men det han er født med det væsen, og er selvfølgelig så præget af mig og min træning.


  • #32   23. sep 2009 Ja, den tæve kunne sagtens være noget, men prisen er for høj

  • #33   24. sep 2009 *CH* Tavlemafioso ! Okay, det var jeg så ikke klar over.. Da jeg var yngre havde vi altid scæferhunde.. Så det er derfor jeg skriver det med, at de knytter sig meget til sin familie.. smiley Kunne bare forstille mig, at de var svære at omplacere, grundet deres knytning til dens mennesker.. Men alt kan vel lade sig gøre, med tid.. smiley

    Tine H. Det lyder ellers spændende med scæfer.. Det er nogle skønne hunde.. smiley Håber du finder den rette.. smiley


  • #34   24. sep 2009 Tak skal du have, Stine
    -må bare have lidt tålmodighed, selvom her bare er så ufatteligt tomt og stille uden en vovse.
    Det er nu vigtigst at finde den rigtige hund:-)


  • #35   24. sep 2009 Til alle

    Jeg hører gerne fra jer, hvis I kender nogen, hører om eller ser et sted med en god hvalp/helt ung schæfer tæve:-)

    Tak for de gode råd!


  • #36   24. sep 2009 Der kan jo være mange grunde til at hunden er til salg, det er jo ikke nødvendigvis fordi den er syg eller har haft et dårligt liv.

    Det kunne være prisen var lidt høj, for at sortere useriøse købere fra, det behøver jo ikke altid at være fordi man er pengegrisk.

    Jeg har haft en omplaceringshund som var 16 måneder,da jeg fik ham, det er den sødeste og rareste hund ever. Der var aldrig problemer med ham, han er død af alderdom i dag, men jeg tænker da stadig på ham hver dag, da han var en helt bestemt herre.

    Jeg syntes folk er hurtige til at dømme, ud fra pris og stamtavle eller ej, det kunne jo være at man sorterede en dejlig hund fra.

    Og nej, jeg siger ikke at man ALTID får en "lækker og god" hund, men det er da ikke nødvendigvis et dårligt tegn at hunden er "for dyr". smiley

    Det er selvfølgelig min holdning smiley (den var lige til alle dem med en dårlig historie)


  • #37   24. sep 2009 Ok - tak for din historie, Maria:-)


  • #38   24. sep 2009 Hmmm, ja...har sagt nej tak til hende

Kommentér på:
Køb af 10 mdr. schæfer tæve...

Annonce