1.300 visninger
|
Oprettet:
Køb af dalmantiner hvalp hvor ? {{forumTopicSubject}}
For lidt over 14 dage siden mistede vi vores knap 10 årig dalmantiner / rughåret hønsehund , så vi leder nu efter en ny ven til min schæfer .
Jeg er faldet for dalmantiner / dalmantiner blandning , men kan bare ikke finde nogen til salg . Jeg har kigget på div siden uden held,
Nogen der ved hvor jeg skal kigge ?
Og skulle jeg være heldig af finde en ren dalmantiner , hvad skal jeg forvente sådan en koster ?
Syntes godt nok hunde priserne er steget voldsomt siden vi kiggede efter hund , det er selvfølgelig osse næsten 10 år siden.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.266
Så kontakter du bare nogle af dem og beder om at komme på venteliste
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Jeg ved ikke hvor en dalmatiner prismæssigt ligger, men de fleste hunde med DKK stamtavle koster +10.000 kr.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.933
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Personligt ville jeg aldrig give +4000-5000 for en blandingshund, så hellere give lidt mere og vide hvad man får, da forældre, bedsteforældre mv. er tjekket for diverse ting.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
Jeg kunne godt forestille mig at Dalmatiner er af de racer, hvor man godt kan komme til at vente et stykke tid på en hvalp. Racen har nogle sundhedsissues (hudproblemer og nyredefekter) som man skal have med in mente. Jeg ville skrive mig op hos en opdrætter der tager racens sundhed alvorligt, tester for de relevante ting og udelukker hunde med issues fra avl.
Hvad en Dalmatiner koster må du spørge en Dalmatiner opdrætter om. Der er meget variende priser på de forskellige racer. Nogle kan man få for 8000-9000 kr med DKK stambog. Andre koster +15.000. Som andre siger så er prisen på blandinger eksploderet de senere år og mange af dem koster nu mere end de involverede racer incl. stambog; Det er ofte dem der har et fancy designet navn
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
http://www.dalmatinerklubben.dk/
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Som Mette er inde på, så har dalmatiner visse issues, og det har den race man mixer med, sandsynligvis også, disse forsvinder ikke ved mixavl.
Køb af dalmantiner hvalp hvor ?