{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Køb af dalmantiner hvalp hvor ? {{forumTopicSubject}}

For lidt over 14 dage siden mistede vi vores knap 10 årig dalmantiner / rughåret hønsehund , så vi leder nu efter en ny ven til min schæfer .
Jeg er faldet for dalmantiner / dalmantiner blandning , men kan bare ikke finde nogen til salg . Jeg har kigget på div siden uden held,
Nogen der ved hvor jeg skal kigge ?
Og skulle jeg være heldig af finde en ren dalmantiner , hvad skal jeg forvente sådan en koster ?

Syntes godt nok hunde priserne er steget voldsomt siden vi kiggede efter hund , det er selvfølgelig osse næsten 10 år siden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af dalmantiner hvalp hvor ?
  • #1   5. feb 2021 Her er dalmatiner opdrættere i danmark https://koebhund.dk/hvalpeliste/breeders?raceId=1530
    Så kontakter du bare nogle af dem og beder om at komme på venteliste


  • #2   5. feb 2021 Hunde er ikke en hyldevare, så man må forvente at skulle stå på venteliste hos en opdrætter i noget tid inden man kan få den ønskede hund.

    Jeg ved ikke hvor en dalmatiner prismæssigt ligger, men de fleste hunde med DKK stamtavle koster +10.000 kr.


  • #3   5. feb 2021 De fleste varer er jo steget i pris ift for 10år siden. Forskellen er jo bare at du ikke har købt hund hvor uge de sidste ti år, så nu hvor du kigger igen virker det som et pludseligt prishop, men egentlig er prisen nok steget langsomt ligesom på så mange andre varer:)

  • #4   5. feb 2021 Prisen på blandingshunde er nok steget eksplosivt indenfor de sidste år. Og nogle gange koster de sågar mere end hunde med DKK stamtavle.

    Personligt ville jeg aldrig give +4000-5000 for en blandingshund, så hellere give lidt mere og vide hvad man får, da forældre, bedsteforældre mv. er tjekket for diverse ting.


  • #6   5. feb 2021 Hvis det er dalmatiner du er faldet for så vælg dalmatiner smiley Med en blanding er udfaldsrummet alt mellem de to yderpunkter. Dvs. du kan ende med en hund der 'ikke er' en dalmatinerne overhovedet på trods af at halvdelen af dens gener er dalmatiner. Jeg har kendt en dalmatiner/hønsehund blanding engang for mange år siden (dejlig hund smiley ). Det eneste der vidnede om der måske var dalmatiner i ham var en hel masse 'tickings'. Hans psyke var hønsehund.
    Jeg kunne godt forestille mig at Dalmatiner er af de racer, hvor man godt kan komme til at vente et stykke tid på en hvalp. Racen har nogle sundhedsissues (hudproblemer og nyredefekter) som man skal have med in mente. Jeg ville skrive mig op hos en opdrætter der tager racens sundhed alvorligt, tester for de relevante ting og udelukker hunde med issues fra avl.
    Hvad en Dalmatiner koster må du spørge en Dalmatiner opdrætter om. Der er meget variende priser på de forskellige racer. Nogle kan man få for 8000-9000 kr med DKK stambog. Andre koster +15.000. Som andre siger så er prisen på blandinger eksploderet de senere år og mange af dem koster nu mere end de involverede racer incl. stambog; Det er ofte dem der har et fancy designet navn smiley


  • #7   5. feb 2021 du kan jo kigge lidt her :

    http://www.dalmatinerklubben.dk/

    smiley


  • #8   5. feb 2021 Hvis det er fordi du tænker, at hunden bliver sundere ved at være blandet, så bør man have i mente, at hunde brugt i blandingsavl sjældent er tjekket for noget som helst smiley

    Som Mette er inde på, så har dalmatiner visse issues, og det har den race man mixer med, sandsynligvis også, disse forsvinder ikke ved mixavl.


Kommentér på:
Køb af dalmantiner hvalp hvor ?

Annonce