Jeg ku sgu - analkirtler tømning {{forumTopicSubject}}
wee nu tror jeg sgu at jeg har lært det....
Fik lige en forklaring i går på hvordan det skulle gøres, og derudover kan jeg klart anbefale at få hunden op i højde... f.eks. på et bord...
Prøvede nemlig først nede på gulvet og var sgu lige som om hun gemte analkirtlerne... kunne slet ikke finde dem....
Fik hende op på en kommode, og så kunne jeg sagtens finde de ærtestore analkirtler.
De sidder ca. kl. 4-5 og 7-8 hvis rumpehullet er midten af ur-skiven....
Når du har fundet dem, så skal du ligesom fører fingrene (tommel og pege) ned under dem og ind, og så presse dem op af, så skulle indholdet komme ud....
I dag kom det som en helt stråle, så fik et helt chok..thihi
Håber det kan hjælpe nogle.
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 105 Svar: 952
måske et dumt spørgsmål men der har aldrig været noget med vores hund 7 9 13 endnu
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 105 Svar: 952
det slipper vi nok for det der det håber jeg da
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Da jeg var til dyrlægen d. 31/7 tømte hun dem og der var det så tæt på at de havde været overfyldte og at der så ville være gået betændelse i...
Jeg tømmer dem ikke lige så snart Sille begynder med tegn på at nu driller de igen (efter en måned), men venter indtil jeg virkelig kan se at det generer hende.... som i dag, hvor jeg slet ikke kunne komme i kontakt med hende, fordi hun var så ihærdig med at bide sig selv bag i, bide sig i halen, bide sig i benet og piv hele tiden....
Lige så snart jeg tømte dem, faldt hun fuldstændig til ro.
Og min dyrlægen har sagt ok til at jeg tømmer dem selv, har bare ik kunne finde ud af det.... Og er jeg i tvivl om noget tager jeg selvfølgelig til dyrlægen. (og tømmer dem kun udefra... indefra lader jeg dyrlægen om).
Jeg har også overvejet at hun skulle have dem fjernet, men da hun kun er 1 år, og man risikerer at de beskadiger ringmusklen, så hun ikke kan holde på afføringen, så ser vi lige tiden an... Får hun så betændelse i, så hun bliver nød til at få dem fjernet, så er der ikke noget at gøre ved det, så må de bare fjernes.
Og Krumme.... Så slemt lugter det ikke... De 3 andre gange synes jeg bare det lugtede af lort...
Men i dag kunne jeg da godt lugte at det ik lugtede helt godt, men det jeg fik kvalme af var at der kom sådan en stråle så pludselig
Det var jeg ik lige forberedt på, men det er jo så fordi jeg bare trykkede med handske på, men uden papir... det lå på kommoden, men heldigvis det rigtige sted
Jeg ku sgu - analkirtler tømning