BARF folk - kig her! {{forumTopicSubject}}
Jeg har nu barfet Nelly et godt stykke tid og jeg handler nogle gange i BARF butikken i Vallensbæk
de har dog for nylig lavet deres frugt og grønt produkter om - de er udgået og i stedet for er der kommet et nyt frysetørret produkt som de næsten ikke skal have noget af om dagen
Mit spørgsmål er til jer der BARFer - bruger i dette nye produkt?
Hvis ja, hvad synes i og vigtigere - jeres hunde om det??
Jeg har indtil nu selv blendet grønsagerne og jeg ved at der er mange andre BARFere der gør det samme, men omvendt kan jeg jo godt se at min hund stadig har allergi og stadig skal have medicin og jeg overvejer at prøve det, men jeg tror fortsat jeg vil give mine egne grønsager - simpelthen for at fylde lidt op i hendes sultne mave ( Nelly er meget sulten pga hendes allergi medicin og jeg prøver at slanke hende men det er ikke nemt når hun er så sulten! )
Jeg vil meget gerne have jeres input
I kan læse mere om produktet på www.barf.dk - under natures way...
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 304 Svar: 2.896
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
dec 2005
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 304 Svar: 2.896
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Men måske har de bare ændret holdning ; )
nov 2004
(link fjernet)
dec 2005
Almindelig logik skal hundene have andet end protien og da det er behandlet så hunden kan fordøje det er det vigtigste (i mine øjne)
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Det ville jo være lidt snyd at Daisy fik det og den anden, noget andet.
Hun ka ellers rigtig godt li at gnaske kyllingelår og alt det der ;o)
nov 2004
Men de haglede Finn Smed ned og sagde at han ikke havde styr på noget og at han var blevet for gammel og hvad ved jeg...
Jeg har ikke hørt om Finn Smed indtil for ganske nylig - men jeg synes ikke at korn produkter er hunde mad...
har du evt et link?
nov 2004
men jeg kunne godt forestille mig at det blev dyrt...
og en GD er jo lidt sart med foder - eller det er i hvert fald vigtigt at den får det rette men det ved Maria jo meget mere om
du kan jo spørge hende om hun kender nogle GD ejere der fodrer med BARF, hvis du er interesseret i det
dec 2005
Har reddet min venindes hund som kom meget slemt til skade hvor en dyrlæge fejlbehandlet den...
(link fjernet)
Men jeg kan ikke komme ind på det lige nu...
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Sååå tror bare jeg dropper det. Tør ikke fodre min GD forkert *ss* :o)
Så kan Daisy altid få et lille kyllingelår når den anden hund sover eller noget ;o)
nov 2004
jeg er ikke i tvivl om at han er dygtig - og det er da også rart at en dyrlæge anbefaler rå fodring - det er der ikke mange der gør desværre
vil meget gerne høre mere når du har tid!
Knus
dec 2005
Han har meldt sig ud af dyrelægeforeningen fordi han vil ikke være med til deres pris og fælles holdninger....
Politihunde fra DK og mange fra Tyskland kommer til ham og han forlængere mange hunde i tjensten, som er opgivet fra andre dyrlæger...
Han går ind for helse og naturmedicin og er imod vacciner og loppemed. osv.
Mht. allergi ved jeg kun hvad der står på hjemmesiden, da Abby aldrig har haft svær allergi...
Bl.a. afliver han katte og hunde gratis, som sidste udvej, fordi han siger det koster ingenting at komme af med dyret i forhaold til hvad en dyrlæge tager...
Men der er flere sider jeg ikke kan komme ind på i dag, men skal nok være opmærksom når jeg kan...
nov 2004
jeg vil meget gerne læse mere om ham!
Det med vacciner osv - det ved jeg ingenting om - følger bare min egen dyrlæges anvisning
Knus
dec 2005
Trist at høre inden vil overtage hans praksisk... Hvad med ham i Sønderjylland?????? Er det kun rygte???
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
Jeg synes det er svært med alle de modstridende oplysninger man får både med hensyn til vaccination og fodring.
Jeg har valgt at gøre tingene lidt på min egen måde, jeg fodrer med ris i maden. og Vaccinere hvalpene når de er 7uger og 12uger 14md. og 26md. derefter kun hver 4år, som DKK kræver...
Har aldrig forstået, hvorfor at hundene skal vaccineres så ofte, når vi(mennesker) kun skal vaccineres 2gange for at vaccinerne holder i 20år!?
Men Nicola, jeg regner ikke med at det der frysetørret produkt er ligeså godt som blendede grøntsager, da det virker som et naturvitamin pulver.
grøntsagerne giver jo maven noget at arbejde med og der er masser af fibre I. SÅ hvis Nelly er glad for grøntsagerne, er der ingen grund til at ændre på dette -vil jeg mene:)
nov 2004
Jeg fodrer også meget varieret synes jeg og der er barf butikken god - man kan få kanin, and og rensdyr til billige penge - det er jo ikke sådan lige til at skaffe
vi bruger også kallun og hjerter men især lammekallun synes jeg bare stinker så meget at det er med livet som indsats ; )
Det undrer mig at der så stor forskel på opfattelsen af hvordan grønsagerne skal være - hvad mener mogens eliassen om det??
Hvorfor fanden skal han også bo i Canada ; )
Jeg har godt set at han kommer og holder foredrag hos BARF centeret den 25. Juli men jeg har det bare så svært med dem - de hævder at alt allergi kan kurreres og de siger så meget andet lort som jeg simpelthen får myrekryb af at høre på, så jeg ved ikke om jeg ville kunne sidde og høre på det en hel dag!
nov 2004
Så jeg overvejer lidt at give hende begge dele - i hvert fald lige prøve det og se om det giver nogen forbedring
dec 2005
Min veninde som altid har brugt finn smed har osse altid fodret med råt kød og grønsager og har gennem tiden været til mange kursuser med det.....
De bruger tørret grønsager(mest) nogle gange rå....Og hun har de flotteste sunde dobbermann...
Jeg tror det er vigtigt at kikke på hunden...
Da jeg fordrede med kallun/tørret grønsager var Abby osse flottere i pelsen. Den eneste grund til jeg stoppede var at Nilsson og Abby var oppe og slås flere gange over maden....Abby mente hun skulle have det hele...
K&A- Jeg har osse valgt og gøre tingene på min måde... Tage det til mig som jeg synes jeg kan bruge... Mener osse det er den rigtige måde ;o))
dec 2005
dec 2005
nov 2004
det ville bare være så ærgeligt hvis man var nødt til at gå midt i det hele fordi de lukkede så meget lort ud
kommer du Karina??
nov 2004
Der er rigtigt langt ; )
BARF folk - kig her!