648 visninger
|
Oprettet:
barf- folk {{forumTopicSubject}}
Hvor meget rå ben plejer jeres hunde at få af gangen, når de får??
Var overbevist om at hun da sagtens kunne ligge og hygge lang tid med det udenfor, og jeg så ville tage det fra hende, når hun var halvvejs igennem - men det gik liiiiige lidt hurtigere end forventet, og hun har spist et kødben på størrelse med hendes eget hoved..
Nogen grund til bekymring?? Eller skal jeg bare forvente hårde bæer og lidt opkast??
(det er i øvrigt rå okseben)
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 121
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Har lige gået en aftentur med hende og hun virker dejlig tilpas nu
Kunne være jeg nogle dage skulle give hende sådan et kæmpe ben istedet for aftensmad:-)
apr 2007
*GG* Jeg mente nu ikke at jeg udelukkende ville give den rå kødben.... Tænkte mere på et par gange om måneden. Fodrer med tørfoder, hjemmelavet kogt mad og rå lamme og okseben - hun har bare aldrig fået så meget på en gang! - Men synes det er en udemærket ide at give rå ben kombineret med grønt af og til.
Fodrer med de ben, der ikke umiddelbart indeholder nogle "farlige" bakterier (ved godt hunden ikke er så følsom i.f.t. mange bakterier) - men når hun ogsåfår det sammen med tørfoder, som er sværere og langsommere om "at komme ud i den anden ende", så bliver det kun den slags ben...
Jeg ved noget om barf efterhånden, og nok til at jeg også turde starte Trøffel op på det, når jeg lige havde sat mig lidt mere ind i mængdeforholdene... Imidlertid er jeg selv så bakteriepanisk, at jeg ikke ville kunne fodre hunden med eksempelvis rå kylling og gris, og samtidig er jeg ikke sikker på at det er den rigtige fodringsmetode (netop derfor jeg selv vælger at kombinere) - men nej, jeg har ikke planer om at give hende det hver dag:-) - Blot som et supplement til det hjemmelavede mad, som jo ikke indeholder kalk - HUn får jo også ben nu af samme grund, bare ikke så meget, og at få det et par gange om måneden, hvis mavsen kan klare det, er vel nok bare fint... Tror jeg:-)
Hold da op en hel stil jeg fik skrevet!!!!
apr 2007
Du skal da ikke undskylde!!!
Havde jeg ikke vidst noget om hundens ernæring, og havde jeg troet det var fedt at give sin hund rå okseknogler som eneste fødekilde, dag ud og dag ind, så var det da smart at du lige fik forklaret grundprincipperne i BARF´ning:-)
barf- folk