1.442 visninger
|
Oprettet:
Hvalp Renlighed {{forumTopicSubject}}
Hej vi har en lille rottweiler tæve på 4½ måned.. vi har haft hende i 1½ måned og har konstant slåsset med renlighed. har brugt alle de ting som jeg har gjort ved tidliger hunde.. og det har aldrig været problemer med.. men hende her er umulig med det.. hun var ellers inde i en periode hvor hun forstod det var udenfor man gjorde sine ting.. men mig og damen arbejder om natten og sover om dagen.. men vi er oppe og lufte hende.. vi har en hund mere på snart 2år.. nogle forslag?
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 41
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
maj 2007
Det er også strengt forbudt at skælde ud....... Hun skal ud når hun har spist, drukket, leget og derudover ca. 1 gang hver 2. time..... I er nødt til at starte forfra med renlighedstræningen.
Og det nytter ikke noget bare at lukke hende i haven. I skal med derud HVER gang!! Alle hvalpe/hunde giver en eller anden form for signal, når det er tid...... Når hunden så gør det indendørs tager I en avis og folder den godt sammen............................Og slår jer selv oven i hovedet. For I har ikke set/hørt hundens signaler:-)
Det er et 24 timers job at renliggøre en hvalp og søvn kan man godt glemme i den periode.... I alle tilfælde mange timers sammenhængende søvn:-)
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Totalt forældet måde.. Uenig !
maj 2007
Hvad skriver du????????????? Det er forhåbentlig en joke???????
maj 2005
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 75
og min hund gemmer sig ikke sådan, men altså går væk fra mig og lægger sig for sig selv. jeg ved også at han godt kan holde sig. for han er aldrig hjemme alene i længere tid end 3-4 timer.
maj 2007
Mine hunde er blevet renlige på 1-2 uger (har fået dem som 8 ugers) og det har KUN været ved at være opmærksom på dem, gå ud med dem MANGE gange, rose, når det gik godt og slå mig selv i hovedet og tørre op, når de fik lavet noget indendørs!!!
maj 2005
Hunden mister sin tillid på dig da den får skældud uden grund (i dens øjne)
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 41
jun 2009
men nej det er rigtigt man ikke skælder en hund ud over det. hvis den ikke turde tisse igen. men jeg hilser på min hund når jeg kommer hjem, og jeg skælder ham ikke ud over det. jeg siger hvad er det! uden at have en høj stemme får ligesom at vise det ikke er iorden. hvis han tror det er iorden at gøre det inden er jo ikke okay. (det første jge gør når vi kommer hjem er også at gå tur for at vise han bliver belønnet når han har været alene hjemme og så bliver han rost når han tisser og laver udenfor.) at han ikke skal vide det er ok han gør det inden for. og min hund har altid været en man ikke skulle snakke højt til på nogen måde fordi han bliver hurtigt flov. selv da jeg skulle ud og købe sele til ham blev han flov over at have den på. jeg ved ikke hvad der gør han hurtig bliver flov. og det skulle undre mig meget hvis min hund er bange for mig. for jeg har aldrig nogensinde slået eller råbt eller af min hund. jeg er ikke sådan en voldelig person. og da slet ikke overfor et dyr som er en hvalp og som ikke forstår mig 100% og jeg forstår jo heller ikke den 100%.
og jeg synes det er forkert der bliver sagt til mig fordi jeg er teenager jeg ikke kan passe en muskelhund. og i behøver ikke overfalde mig på den måde. i får det til at lyde som om jeg mishandler min hund!! min hund mangler intet og selvom mange har sagt jeg skal skaffe mig af med ham pga. en masse problemer loven nu og sygdomme han har vil jeg på ingen måde af med ham. jeg elsker ham overalt på jorden. jeg går også til hundetræning og ved meget om muskelhunde! min træner og dyrelæge har faktisk sagt han har det dejligeste sind. og man kan se jeg passer godt på ham. at jeg siger hvad er det. til når jeg ser han har tisset på gulvet når vi kommer hjem får i til at lyde jeg mishandler ham! jeg ved godt han ikke gør det med vilje og derfor kunne jeg ikke finde på at skælde ham ud. men stadig lige gir en repremante om at det ikke er ok at tisse indenfor.
maj 2007
Hvis du mener at det hele er så godt, hvorfor har du så slettet dit indlæg før?????
jun 2009
men hvis i synes jeg er helt ude i hampen med at gøre det jeg gør.
hvad skal man så gøre når man kommer hjem en dag og ens hund har tisset på gulvet?? skal man så bare intet gøre og tøre op? og så tror den det er ok den har tisset på gulvet.
jun 2009
maj 2007
At dyppe hundens snude i urin og lort ER dyrplageri. Undskyld mig, men det mener jeg!!! Din hund har slet ikke forstået at det foregår udendørs!! Så må du starte forfra!
Det er også strengt forbudt at skælde ud....... Hun skal ud når hun har spist, drukket, leget og derudover ca. 1 gang hver 2. time..... I er nødt til at starte forfra med renlighedstræningen.
Og det nytter ikke noget bare at lukke hende i haven. I skal med derud HVER gang!! Alle hvalpe/hunde giver en eller anden form for signal, når det er tid...... Når hunden så gør det indendørs tager I en avis og folder den godt sammen............................Og slår jer selv oven i hovedet. For I har ikke set/hørt hundens signaler:-)
Det er et 24 timers job at renliggøre en hvalp og søvn kan man godt glemme i den periode.... I alle tilfælde mange timers sammenhængende søvn:-)
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
At den ser ud som om den forstår hvorfor du giver den en "reprimande" betyder ikke t den faktisk forstår hvorfor.
Den reagere på din stemme og fit tonefald og kropsprog, den kan mærke og se at du er irriteret og derfor ser den ud som om den "flover sig", simpelthen for at formilde og dæmpe dig.
Medmindre du direkte tager den i at gøre det, forstår den altså ikke hvad du "skælder ud" over, så langt kan den ikke tænke, om du så viser den tisset eller hvad du gør
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Det er også herfor at moderen til hvalpene rydder op efter dem i starten. Instinkt.
Derfor skal man lære sin hvalp at den skal besørge udenfor på trods af denne instinktive frygt og dette sker med TILLID hvalp og menneske imellem.
Tillid opbygges med masser af ros når hvalpen gør det rigtige og at ignorere når hvalpen gør noget der i vores øjne er forkert.
Vi kan hjælpe hvalpen lidt på vej ved at lægge lidt af dens egen tis og aff. hvor vi gerne vil have den til at besørge og rense godt der hvor vi IKKE vil have den skal besørge så der kun er stimulerende duft (egen aff. og tis) hvor den skal besørge. Hurra for Rodalon ...
Andre hundes efterladenskaber kan ligeledes være skræmmende hvis det ikke er fra en hund den bor sammen med for disse hunde
Gør hvalpen noget der i vores øjne er forkert er det os selv vi skal straffe for ikke at have lært hvalpen hvad der er "rigtigt" ...
At skælde hvalpen ud eller at tvære dens næse ned i noget vil medføre mistillid og hvalpen vil blive bange for at besørge, prøve at gemme sig og besørge hvor den ikke kan ses og generelt have sværere ved at blive renlig.
Alt er nemmere at indlære med tillid !!
maj 2005
Jeg har taget min hvalp ud hver gang hun har drukket, spist, leget "vildt", sovet eller går søgende rundt som om hun vil finde et sted at tisse.
Jeg har været super opmærksom på hende hele tiden.
Feks. da hun var 10 uger, gik hun ud i gangen og under vores trappe. Altså hun gik lidt i skjul for os andre, jeg fulgte efter hende og så hun havde sat sig i skidestilling og skulle lige til at presse.
Jeg skyndte mig at bære hende ud i haven og lov hende skide der ude og hun fik mega ros for det.
Altid ros når den gør det ude :o)
Hvis jeg kommer hjem til tis eller bæ, tørrer jeg det bare op uden at sige noget til hunden.
Får ikke noget ud af at skælde ud, ud over en forvirret hund.
Og hvis jeg gør min hund forvirret ved at skælde ud over intet, er jeg en årlig leder.
Undskyld stavefejl hvis der er nogen.
Det gik lidt stærkt *GG*
Og min d knap virker ikke så godt.
okt 2007
Du skal lære at aflæse din hund rigtig. Den er ikke et lille menneske men en hund og tænker og reagerer som en hund og dens motivationer er ikke de samme som menneskers men instinktive for hunden.
jun 2009
men jeg er glad for jeg får noget hjælp af jer nu. tak.
mange folk har mange meninger om ting, og når man spørg ind til folk om hjælp og får et svar går man som regl efter svaret. jeg har jo lært af andre og har så lige nu fundet ud af det ikke har været rigtigt. jeg skammer mig meget nu over det. jeg følte jo bare jeg gjorder det rigtige... når folk har fortalt mig hvordan man skal gøre... det har aldig været min mening at gøre min hund noget ondt... jeg forstår bare stadig ikke hvorfor min hund bliver så flov har aldrig nogensinde slået ham og eller råbt af ham. fordi de bliver bare bange og forstår ikke hvad man enlig siger til dem, det er derfor man bare skal sige det med en vred stemme. jeg har haft taget fat i ham et par gange hvis han virkelig har gjort noget han ikke måtte. f.eks en dag vi legede hvor det gik lidt over gevind fra hans side og han bed mig i næsen. der blev jeg sgu sur og meget forskrækket og tog ham i nakken og skældte ham hårdt ud...
jun 2009
maj 2005
okt 2007
Det er det er gået galt og det er det der er årsagen til det store problem vi i dag har med en bestemt gruppe hunde og deres unge ejere.
Ejerne ved ikke nok om hunde og slet ikke om deres race generelt og så går det galt ...
Ved du fx. at at smaske, gabe og slikke sig om munden er dæmpende signaler? Lange mundvige, ører der ligger ned, langsom logren med lav hale, kløen, tisning etc.
Hvis du skælder din hund ud og den slikker sig om munden skal du med det samme stoppe. Hunden har fattet at du er vred, måske ikke hvorfor men den har fortalt dig at den forstår at du er vred = undskyld.
Det er megaspændende at lære sin hunds signaler at kende og jo mindre du overskrider hundes grænser fordi du forstår hvad den siger jo mere tillid vil I få til hinanden ...
jun 2009
kan godt se den måde jeg har gjort har virkelig været forkert...
det har jeg aldrig rigtig tænkt over.
jeg har en veninde der har en hund som ikke har det nemt...
og når jeg har været hjemme hos hende så min og hendes hun kan lege
har hun også været MEGET råbene og sådan virkelig taget fat i hendes hund, jeg tror det er derfor han underkaster sig sådan ´kommer dog heller aldrig hjemme hos hende mere da det går alt alt for voldsomt til for mig. bliver ked af det inde i mig selv når jeg ser hvordan hendes hund bliver behandlet. tager aldrig min hund med derover igen. han sover også kun da vi var der og turde ikke rigtig gå rundt eller noget... det er nok der han har fået det fra.
så vil jeg virkelig prøve at lægge mærke til hans signaler og så rose ham mere over de små gode ting han gør
okt 2007
Min bror har amstaffs og jeg elsker de dejlige hunde. Men man skal vide noget om hunde og racen (ligesom man skal med alle racer) for at få en god hund ud af dem ...
jun 2009
ja jeg vidste godt alt det du skrev der.
grunden til jeg anskaffede mig sådan en hund var også lidt for at vise folk, mine venner og naboer som er skræmte over det hundde pga medierne, vise dem at med rette opdragelse kan de blive verdens bedste hund. har vrieklig også læst og læst alt der kan læses med muskel hunde.
men kan godt se jeg ikke har fået det rigtige afvide ang. noget af opdragelsen. det gør mig virkelig ked af det...
okt 2007
Man kan blive bidt af at lære om vores dejlige vovser :o)
okt 2007
Vi laver ALLE fejl. Har haft hund altid men Kia er min 1. hund efter jeg er flyttet hjemmefra og tro mig jeg har lavet, og laver stadig fejl. Man må lære af sine fejl og rette op på dem. Andet kan vi ikke gøre :o)
jun 2009
jun 2009
Mig og de 2 brune. K
vi går til hundetræning inde på amager, super hundeskole.
har fået meget ud af at gå der. kan også mærke jeg får et stærkere bånd til min hund af det.
jun 2009
virkelig god hjemmeside. tak.
ja er glad for jeg stadig kan nå at rette op på det. vidste ikke rigtig jeg kunne skade ham i længden over det. vil hverken have han skal skade min familie eller andre. har også en lillebror på 9. det ville jo være forfærdeligt hvis nogen af de ting jeg har opdraget ham med ville være skyld i han en dag ville angribe min bror. han ved jo ikke rigtig noget om hunde så han ville jo ikke vide hvad han gør og om det er rigtig og forkert.
jun 2009
okt 2007
Derfor er det SÅ vigtigt at kende hundesprog og særligt sin egen hunds signaler.
Når du kommer hjem og han har ødelagt noget skal du ignorere og rydde op og så skal du i gang med alenehjemmetræning.
Kia smadrede for mere end 45.000 kr. før hun lærte det :o(
Hun kan åbne alle skuffer og skabe og ovn og køleskab og hun har smadret alt hun kunne finde at smadre :o(
Men hun lærte det til sidst selv om det holdt meget meget hårdt. Der er masser af tråde herinde om alenehjemmetræning, renlighedstræning og alt andet du får brug for at vide :o)
jun 2009
okt 2007
Her er lidt om hundes gnavetrang :o) (link fjernet)
Har selv bur som ikke er lukket men som Kia elsker og ligger i hver dag og jeg har gitter så hun ikke har hele huset. Siden hun fik buret har hun ikke ødelagt noget (så længe jeg husker at tape køleskabet til når jeg går :o))
Kias gitter (som hun selvf. kunne hoppe over men ved at hun ikke må og derfor aldrig har gjort) og hendes bur: (link fjernet)
okt 2007
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
maj 2007
Jeg undskylder at jeg fik sagt tingene meget hårdt, men jeg blev bare så ked af det på din hunds vegne. Jeg har nemlig SELV, for mange mange år siden, brugt den metode. Og den dag idag SKAMMER jeg mig over det. Heldigvis har vi mulighed for at blive klogere:-))
Hvalp Renlighed