5. apr 2008 Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.094
Ændret adfærd ? {{forumTopicSubject}}
Min hund er nu ca. 1,5 år og har egentlig aldrig været noget mellem hende og andre hunde - først efter hun blev ca. 1 år og hun kom i hendes første løbetid, så var hun sådan lidt "sur"/uinteresseret i andre tæver (hvilket jo er 'normalt' at være lidt over sit eget køn), men nu har vi bare oplevet nogle gange på vores gåture at når vi skal passere en anden hund (her ved jeg ikke kønnet på den anden hund), så virker min hund sur - hun gør meget og springer sådan frem .. Jeg har så bare svært ved at se på min hund om det er fordi hun bliver gal på den her hund eller om det er fordi hun bliver MEGET irriteret over hun ikke får lov til at hilse på den her hund ..
Hvad tror i det kan være og hvad kan vi gøre for at hun fokusere mest på den med snoren i hånden og ikke den anden hund som passere ?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Den slags opførsel kan skyldes usikkerhed (prøve at skræmme den anden hund væk, før den finder på at komme hen til en), at din hund vil beskytte dig (så skal hunden have lært at det er dig der klarer ærterne og ikke den), iver efter at komme over til den anden (din hund skal så lære at gå pænt uanset omstændighederne) osv
mulighederne er mange. SÅ jeg ville istedet få en træner eller adfærdsbehandler til at se på sagerne, så får du et svar du kan bruge til noget.
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.094
Ændret adfærd ?