{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

når andre kassere dyr som var de sko.. {{forumTopicSubject}}

Argh, jeg .. jeg kan blive så sur..

Min x venindes familie burde aflives.. ej, det mener jeg jo ikke, men nogen gange ville ejg ønske det sådan!..

Nå men tilbage til det emne jeg egentlig skrev her for.

Jeg kender efterhånden hele deres dyre historie, marsvin der sultede ihjel, eller nej gjorde de ikke frøs nærmere, i utættevåde bur uden for. katte derforsvandt, og da de kom hjem, døde de enten, eller var blevet skamferet uden at komme tildyrlæge også stak katten af igen .. og ja, ingen har set den siden.
de har haft utalige hunde, den ene var ikke renlig, den anden var ikke som de ville have, og tredje ikke renlig igen. så alle sammen blev solgt videre, efter kun et par måneder. Jeg ved ikke engang hvormange hunde de har haft siden`??.. eller fået. Nåh men nu læser jeg denne her annonce, de har 4 eller 3 stk, samojeder hvalpe tilsalgdet jo også helt fint.. men.. nederst på siden stå der, lad mig citere. "Vi har også en bladningshund som vi gerne vil sælge for 500kr.
det var en vi købte inden vores fik hvalpe,så den skal ha et nyt hjem nu " ..

Hvorfor??? hvorfor skulle den væk fordi DE FIK HVALPE??.. de bliver der jo ikke hele livet, de må da have vidst på en eller anden måde at de skulle ahev hvalpe!!..

argh.. jeg kan blive så sur på disse mennesker...

Og hvis de er her inde på forummet, så vil jeg da mere end gerne hører fra jer..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når andre kassere dyr som var de sko..
  • #1   1. sep 2009 jeg studsede også over den annonce

• #2   1. sep 2009 tja, sådan er der jo altid nogle der er.

De betragter ikke dyr som ret meget, jeg kender selv nogle som jeg ikke mener burde have dyr, men jeg kan alligevel ikke gøre noget ved det.

• #3   1. sep 2009 Der kan jo være mange grunde til at man kasserer et dyr,

Er det tale om en hund, som er indkøbt til special opgave, det kan være som tjeneste hund, bare for at tage det.

Så er der visse prøver som hunden skal bestå, og består den ikke disse prøver, så bliver den kasseret, og man må starte forfra, med en ny hund.

• #4   1. sep 2009 Nå annoncen er åbenbart slettet nu. Kan iværtfald ikke finde den.
    Men for f..... da. Hvad tænker folk på. Nå nej det er jo der problemet ligger .De tænker ikke.

• #5   1. sep 2009 kan jeg ikke få en pb med den annonce?
    Kan ikke finde den.

• #6   1. sep 2009 ja , det forstår jeg udemærket, men dette er familie hunde, der bare ligge hele dagen inden for.. self tror jeg da de kommer ud og går ture, men når man har set hvordan de har vraget og smidt dyr ud og ind hele tiden.. også læser sådan noget.. Så bliver man frustreret..

• #7   1. sep 2009 Jeg kan til tider blive rigtig trist til mode, når jeg læser om grunde til omplaceringer.....

Specielt når man selv har en hund der ofte er forbi dyrlægen, ville folk dog bare værdsætte deres raske hunde *S*

Omvendt er det jo kun en fordel for en hund at komme videre til et hjem hvor den er ønsket.

Men sådan er der så meget

• #8   1. sep 2009 den er på den blå avis smiley men jo, linker da lige.

• #9   1. sep 2009 Jamen jeg snakkede med nogle af mine klassekammerater, og de syntes jeg var komplet latterlig fordi jeg elskede mine dyr så meget, og kom op og kører fordi de snakkede om at hvis de fik en hund så skulle dem bare have hvalpe på den fordi de kunne tjene penge....

De var så uvidende omkring dyr at det var til at skrige over, de vidste intet om det ansvar det krævede med hensyn til sygdom luftning og den slags... !!! Og de syntes jo jeg var en idiot... Og så spurgte om jeg ville tage en kugle for min hund, så sagde jeg ja..... jeg ville selvfølgelig ikke gå i døden, men fik jeg afvide at min hund skulle dø hvis jeg ikke ville tage en kugle i benet, ja så tog jeg den kugle... ja jeg er måske skør....

Men dyr er ikke bare en ting.. For mig er de en del af min familie, sker der noget alvorligt med dem, får jeg et sug i maven, og bange, som var det mine børn...

Hvad sker der for den forsvunde kærlighed...??

• #10   1. sep 2009 René , det jeg ked af at hører.

men ja, hvis folk bare gad at værdsætte deres dyr bare lidt,.. Tage sig ordenligt af dem. og ikke bare kasere dem som var de sko..

det gælder ikke kun denne familie. Men alle andre i hele danmark..

• #11   1. sep 2009 Mette k - Jeg har det ligesådan, så hvis du er skør, så er jeg også smiley

B-B - tak for linket, de virker til at de bare skal tjene nogle penge, de skriver ikke engang hvad det er for en blandingshund :S

• #12   1. sep 2009 Jeg ville ikke kunne leve uden Bamse.. eller kunne jeg nok godt, men jeg ville intet være værd i lang tid efter ham.. Hvad jeg ikke ville gøre for min hund.. hvorfor kan andre ikke have det på samme måde?..

Jeg indrømmer gerne! at jeg har haft 2 hunde solgt videre .

Men det var for deres eget bedste, intet andet end en aflivning ventede ud over det. og de fandt begge gode hjem.

• #13   1. sep 2009 nej præcis... camilla h..

• #14   1. sep 2009 Men man ser det jo selv ,,, nogle folk holder bare ikke ligeså meget af deres hund, som man selv gør derhjemme...
    Herhjemme har vi altid betragtet vores hunde som en del af os, og ikke et kæledyr i den forstand... ;-D

Men kender da flere der har et mere overfladisk forhold til deres hund, og som jeg ser det er hunden mere en besværlighed at have gående...

Camilla H: Godt så jeg ikke den eneste! Men jeg var også den eneste dyre entusiats i den samtale... Hmm da jeg hørte dem snakke om hunde og avl, tænkte jeg inden " det sku ikke en under der så meget dårlig avl, og salg af unghunde"

• #15   1. sep 2009 Jeg har en jack russell tæve på lidt over 13 år. Jeg overtog hende, da hun var 1 år. Inden da var hun blevet mishandlet og slået. Selv i dag, nu 12 år efter har hun lig i lasten. Men hun er den sødeste lille hund over for dem hun kender.
    Nu lider hun af alderdomssymptomer. Hun har fået en øjensygdom der gør at det ene øje løber. Hun har fået for lavt stofskifte, og se er hun begyndende dement. Efter hun røg ud af sygekassen som 10 årig, har hun været et dyrt bekendtskab.
    Og hun får piller hver dag for stofskiftet og demensen. Men hun har det godt og trives i bedste velgående.
    Og jeg kunne ikke drømme om at kassere hende fordi hun er gammel og besværlig, for hun er mest til glæde og morskab, trods hendes alder.
    Og jeg fatter heller ikke hvordan man bare kan smide sine dyr ud for at få nogle nye

• #16   1. sep 2009 Nogle mennesker er bare så hjerteløse.... jeg har selv haft en syg hund, hun havde epilepsi, siden fik hun fjernet 3 knuder i patterne og for det ikke sku være løgn, fik hun som 11 årig sukkersyge... men gennem hele forløbet har hun en glad lille hund, og super stærk trods sin sygdom... desværre endte hun med at blive blind, og der mistede hun livsmodet.
    Så jeg, jeg tænker tit det samme som dig, René... sæt dog pris på jeres små trofaste venner, og køb et tøjdyr hvis I ikke magter at passe dem ordentligt...

Kommentér på:
når andre kassere dyr som var de sko..

Annonce