{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Blot en tanke {{forumTopicSubject}}

Jeg har lagt mærke til, at tallet for fundne og bortløbne hunde er stærkt stigende...

Det der undrer mig, er at de mange fundne hunde aldrig bliver efterlyst .... Mange af dem ender på diverse internater....

Man kunne få den tanke, at mange af de "fundne " hunde måske er sat fri med vilje.....

Ja, jeg ved godt det er en barsk tanke, men desværre sker det jo rundt omkring i hele verden , at når familier ikke længere kan have deres hund, ja så bliver de sat fri, kasseret langt fra deres oprindelige hjem.

Måske i håb om at hunden kan klare sig selv, eller at den vil blive fundet af nogle mennesker med hjerte....

Jeg skal ikke kunne sige hvorfor folk vælger den grusomme form for at kassere sin hund....

Jeg har dog en teori om, at det måske skyldes en panik handling, en egoistisk en af slagsen, men dog en panikhandling.

Når vi ser på hvad et internat skal have for at modtage en hund, eller for den slags skyld kat, ja så er det nemlig meget lettere at smide dyret af et sted, og så håbe på at den alligevel bliver reddet, end at diske op med nogle penge for at anbringe dyret på et internat. Eller for den sags skyld, få dyret aflivet.

Det er dyrt....!

Og det er også dyrt at købe en hund fra et internat, set i skyggen af at vi her har med et dyr at gøre, som i den grad vikelig trænger til et nyt hjem.

Okey... Jeg kan forstå at man vil have udgifter dækket, hjulene skal jo køre rundt,men når det er sagt, så varierer de omkostninger vel....?

Nogle hunderacer er nemmere at komme af med end andre, det er en kendsgerning.

Men derfor bhøver internaterne vel ikke skære alle over en kam...?

Jeg har et eksempel... :
Grundet cencure herinde på hg kan jeg ikke oplyse internatets navn eller beliggendhed.

Der findes et internat her i danmark. Der sidder 2 små dansk-svensk gårdhunde. De har siddet der meget meget længe...
Disse to hunde er uadskillige. De har været sammen lige siden de var helt små, og de er dybt afhængige af hinanden.

Den gang de kom ind på internatet, blev der ytret ønske om at de skulle ud i et nyt hjem SAMMEN....

Det er svært at finde et hjem der vil tage hele 2 hunde til sig, selv om racen ikke kræver en masse,hverken af pelspleje eller plads.

En elskværdig sjæl får øje på disse små hunde og henvender sig, efter at have læst historien, og vil af et godt hjerte tage begge hunde til sig, så de kan forblive sammen.

Vedkommende har ikke for mange penge, men spørger så til om der muligtvis kan gives mængderabat da de jo skal sælges samlet....

Svaret fra internatets side er et rungende NEJ...!

Slip slanterne ellers glem det......

Vedkommende mangler lige de sidste penge og får derfor ikke hundene med sig hjem...

Nu kort tid efter, kan man så læse på internatets side at man nu ser sig NØDSAGET til at skille disse livsvenner af, da ingen vil købe dem samlet....

Der knækker filmen så for mig...... Hvis et internat udfører denne handling, vel vidende at de hunde kunne have fået et skønt hjem hvis de bare havde slået måske 500 kr af i prisen, ja så er det sku ikke for dyrenes skyld man holder internatet, men for pengenes skyld...

Min tanke går så på, om det måske er derfor at man ser så mange fremlyste hunde lige pt, fordi folk måske ser internaterne som små pengemaskiner, der først og fremst ser på økonomien, i stedet for hundens ve og vel...?

Men igen... det er blot en tanke,.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blot en tanke
  • #1   5. jul 2008 ja i det eksempel du kommer med, er det da tydeligt det handler om penge og ikke dyrene...

• #2   5. jul 2008 Ja absolut .....

Men internatet ville have alle pengene på en gang..... smiley og ingen mængderabat.... :o(

Nu står de stakkels hunde så til salg hver for sig.... Og så tænker internatet ikke på andet end penge....

men det berretiger ikke folk at bare sætte deres hunde ud i det frie, og håbe på det bedste..... DET er dyremishandling.... Og her i sommeren vil tallene stige....Så kan vi føje sommerferie kæledyrene til som folk ikke kan tage med hjem.... :o(

Kommentér på:
Blot en tanke

Annonce