tis og møg i min sofa!!!! tis og møg i min sofa!!!!
suuuuk..
skal bare lige ud med det her.. og gode råd modtages med kyshånd!
lufter hundene, pjevsen min hanhund og min nye 12 ugers hvalp tøsen hver aften ved 22-23 tiden. tøsen nægter at lave noget udenfor.. hun er ikke til at drive ud, heller ikke så gerne i haven nå.. i går aftes fik jeg hende til at tisse på aftenturen.. en lille tår.. roser helt vildt.
vi går en god lang tur.. og går hjem. så får de deres ene tæppe ind ved siden af min seng, og falder i søvn.. jeg vågner ved den grimmeste lugt, og hun har skidt ved siden af min seng.. jeg fjerner det, lukker dem ud hun tisser modvilligt i haven, og så går vi i seng igen. ved 3 tiden vågner jeg og hundene har lagt sig ind i stuen. jeg går ind og bliver mødt af det mest forfærdelige i verden ... sofaen er smurt ind i afføring og tis.. lukker hende ud og begynder at rengøre.. tager hele deres kurv ud i entreen, og lukker døren til stuen.. vi sover fra 5-7 og hun har intet lavet da vi står op.. jeg går med hende haven, men hun står ved døren og piver, men jeg prøver at distrahere hende indtil hun tisser.. det gør hun så og så får hun lov at komme ind. hun går så direkte ind og tisser på gulvet.. så tager jeg dem ud på en lang tur, hvor hun intet laver..
jeg husker at rose rigtig meget når hun gør noget godt..
om lidt bliver hele huset vasket fra top til tå i rodalon.. også sofaen!
så.. søde hunde mennesker.. nogle gode råd??
ved godt hvalpe ikke indeholder at være udspekulerede,, men hvis hun får lov at ligge i sengen kan hun sove igennem hele natten, det gjorde hun første nat her.. men vil ikke have hunde i sengen.
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Lad være med at lukke dem ind før at de har været ude og gå en god tur.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 180
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Du kan jo ikke gå så langt med hende endnu, men så bare være udenfor og hygge jer og hun skal lege godt osv..
Så tror jeg at det vil være svært for hende at holde sig til sidst.
Hvis ikke hun har skidt når i kommer hjem så luk hende i gangen igen en times tid så hun lige kan få slappet lidt af og så ud igen..
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Anskaf er bur og stil det i stuen og foder hende derinde til hun er tryg ved buret. Lågen skal være åben til hun er tryg. Så luk lågen et øjeblik og ros hende for og være rolig.
Når hun er helt tryg ved buret, så sæt det ved din seng. Luft hende i haven og så direkte i buret. Godnat lille hund.
Dog skal du regne med at hun ikke kan holde sig længere en 5-6 timer. Så du må lufte hende efter de timer.
En hund der er vokset op i rene omgivelset gør ikke noget hvor den sover
Derfor bur..
okt 2008
Det at hun gør på tur kommer af sig selv når hun bliver ældre.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
Så jeg ville gøre hvalpen mere tryg i haven. Gå ud i haven og leg og hygge, kun jer to. Gør det super hyggeligt og trygt at være i haven, så skal resten nok komme:-)
apr 2008
men en 12 ugers skal vel ud på en tur ??
noget andet er.. hun vil jo heller ikke i haven
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.480
Og som de andre skriver, så vil små hvalpe tit ikke gøre noget "på tur" for det er for farligt. Bliv i haven, eller vælg et fast sted meget tæt på huset, hvor du bare står eller sidder og venter til hun har gjort hvad hun skal.
apr 2008
skal jeg så lade hende være hjemme når jeg går med min anden hund eller hvad?
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.404
"En hund der er vokset op i rene omgivelset gør ikke noget hvor den sover"...orv det var noget af et statement;))
Men ellers ja, bliv ude til hun har pøllet...det kan ta' lang tid, jeg oplevede at det hjalp at ha' et fast pøllested...der gik vi altid hen og gør det stadig først på vores tur. Det skal helst være et sted i nærheden gerne sådan hvor hvalpen kan pølle lidt skjult, det handler måske om, at den er utryg ved at gøre opmærksom på, at den er i kvarteret.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
Ikke nødvendigvis....... Du skal bare ikke regne med at det er en luftetur, din hvalp kommer ud på......... JEG ville nok gå i haven med den alene enten før eller efter turen:-)
apr 2008
apr 2008
okt 2008
Men hvis hunde er vokset op i en hvalpekasse fuld af lort, er den sværede og få renlig.
apr 2008
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 311
Min hvalp vil helst heller ikke gøre noget på tur.. Men man må så heller ikke gå særlig langt med en lille hvalp, det kan skade hofterne og skuldrene.. så pas på med at gå for meget med den..
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 29 Svar: 200
tis og møg i min sofa!!!!