2.897 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

tis og møg i min sofa!!!! tis og møg i min sofa!!!!

suuuuk..
skal bare lige ud med det her.. og gode råd modtages med kyshånd! smiley

lufter hundene, pjevsen min hanhund og min nye 12 ugers hvalp tøsen hver aften ved 22-23 tiden. tøsen nægter at lave noget udenfor.. hun er ikke til at drive ud, heller ikke så gerne i haven smiley nå.. i går aftes fik jeg hende til at tisse på aftenturen.. en lille tår.. roser helt vildt.
vi går en god lang tur.. og går hjem. så får de deres ene tæppe ind ved siden af min seng, og falder i søvn.. jeg vågner ved den grimmeste lugt, og hun har skidt ved siden af min seng.. jeg fjerner det, lukker dem ud hun tisser modvilligt i haven, og så går vi i seng igen. ved 3 tiden vågner jeg og hundene har lagt sig ind i stuen. jeg går ind og bliver mødt af det mest forfærdelige i verden ... sofaen er smurt ind i afføring og tis.. lukker hende ud og begynder at rengøre.. tager hele deres kurv ud i entreen, og lukker døren til stuen.. vi sover fra 5-7 og hun har intet lavet da vi står op.. jeg går med hende haven, men hun står ved døren og piver, men jeg prøver at distrahere hende indtil hun tisser.. det gør hun så og så får hun lov at komme ind. hun går så direkte ind og tisser på gulvet.. så tager jeg dem ud på en lang tur, hvor hun intet laver.. smiley
jeg husker at rose rigtig meget når hun gør noget godt..
om lidt bliver hele huset vasket fra top til tå i rodalon.. også sofaen!

så.. søde hunde mennesker.. nogle gode råd??
ved godt hvalpe ikke indeholder at være udspekulerede,, men hvis hun får lov at ligge i sengen kan hun sove igennem hele natten, det gjorde hun første nat her.. men vil ikke have hunde i sengen.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tis og møg i min sofa!!!!
  • #1   1. sep 2009 Lad hundene sove i et lille aflukket rum.

Lad være med at lukke dem ind før at de har været ude og gå en god tur.

smiley

• #2   1. sep 2009 stine : hun nægter at lave stort på tur, hun kommer hvertfald ikke ind før hun har tisset.. hvordan får man dog en hund til at besørge ? LOL..

• #3   1. sep 2009 Prøv at give hende en god portion mad, luk hende i gangen i en lille halv time så hun ikke når at skide indenfor og så udenfor i 100 år...
    Du kan jo ikke gå så langt med hende endnu, men så bare være udenfor og hygge jer og hun skal lege godt osv..
    Så tror jeg at det vil være svært for hende at holde sig til sidst.

Hvis ikke hun har skidt når i kommer hjem så luk hende i gangen igen en times tid så hun lige kan få slappet lidt af og så ud igen..

• #4   1. sep 2009 En 12 ugers hval skal ikke gå tur. Luk den i haven sammen med dig og bliv ude til hun gør noget.
    Anskaf er bur og stil det i stuen og foder hende derinde til hun er tryg ved buret. Lågen skal være åben til hun er tryg. Så luk lågen et øjeblik og ros hende for og være rolig.
    Når hun er helt tryg ved buret, så sæt det ved din seng. Luft hende i haven og så direkte i buret. Godnat lille hund.
    Dog skal du regne med at hun ikke kan holde sig længere en 5-6 timer. Så du må lufte hende efter de timer.
    En hund der er vokset op i rene omgivelset gør ikke noget hvor den sover
    Derfor bur..

• #5   1. sep 2009 Min hvalp på nu 6 mdr. vil helst heller ikke gøre noget på tur. Hun vil ikke fortælle andre hunde hun har været der.
    Det at hun gør på tur kommer af sig selv når hun bliver ældre.

• #6   1. sep 2009 Kaido vil også helst tisse og skide i haven. Hun er 16 måneder og er aller mest tryg i haven. Dog KAN hun godt gøre det udenfor haven, men har hun valget, bliver det KLART haven:-)

Så jeg ville gøre hvalpen mere tryg i haven. Gå ud i haven og leg og hygge, kun jer to. Gør det super hyggeligt og trygt at være i haven, så skal resten nok komme:-)

• #7   1. sep 2009 vi har en dejlig stort areal her 3 min hvor jeg bor. der plejer jeg at slippe dem. så det ikke at de går så langt.
    men en 12 ugers skal vel ud på en tur ??

noget andet er.. hun vil jo heller ikke i haven smiley

• #8   1. sep 2009 Vores hvalpe har altid sovet i et "aflukke" ved siden af sengen. De har haft deres kurv eller tæppe, og så aviser foran. Så snart de vågner og går ud på aviserne, larmer det nok til at vi også vågner, og kan skynde os ud med dem. Så vi har aldrig haft problemer med, at de har været urenlige om natten.

Og som de andre skriver, så vil små hvalpe tit ikke gøre noget "på tur" for det er for farligt. Bliv i haven, eller vælg et fast sted meget tæt på huset, hvor du bare står eller sidder og venter til hun har gjort hvad hun skal.

• #9   1. sep 2009 Mette: okai, jamen vil da prøve at starte i haven så.. så må vi se om hun vil smiley

skal jeg så lade hende være hjemme når jeg går med min anden hund eller hvad?

• #10   1. sep 2009 Brug hjernen, før du køber hund S,
    "En hund der er vokset op i rene omgivelset gør ikke noget hvor den sover"...orv det var noget af et statement;))

Men ellers ja, bliv ude til hun har pøllet...det kan ta' lang tid, jeg oplevede at det hjalp at ha' et fast pøllested...der gik vi altid hen og gør det stadig først på vores tur. Det skal helst være et sted i nærheden gerne sådan hvor hvalpen kan pølle lidt skjult, det handler måske om, at den er utryg ved at gøre opmærksom på, at den er i kvarteret.

• #11   1. sep 2009 *skal jeg så lade hende være hjemme når jeg går med min anden hund eller hvad?*

Ikke nødvendigvis....... Du skal bare ikke regne med at det er en luftetur, din hvalp kommer ud på......... JEG ville nok gå i haven med den alene enten før eller efter turen:-)

• #12   1. sep 2009 Ihhh, hvor er jeg laaaangsom på tasterne;))

• #13   1. sep 2009 okai, jamen tak indtil videre for råddene smiley vil jeg da tage til efterretning smiley

• #14   1. sep 2009 Ja men det er rigtigt. Hunde gør sig normalt ikke ren der hvor de sover.
    Men hvis hunde er vokset op i en hvalpekasse fuld af lort, er den sværede og få renlig.

• #15   1. sep 2009 Brug..., jeg tror jeg misforstod lidt....men så kan jeg bedre forstå, at mine Sylfider har været lidt langsomme i optrækket, de er begge eftreårshvalpe og havde ikke været ude før jeg hentede dem;DD

• #16   1. sep 2009 Opsaml evt. høm høm fra hvalpen og lig det i haven, så hvalpen kan dufte sig selv derude og vil forhåbentlig hurtigt være tryg ved at besørge i haven.

• #17   1. sep 2009 Hejsa.. Det er jo lige et emne for hvalpe ejer hehe. smiley jeg har også en hvalp på 10 uger nu.. vi har haft hende i 2 uger.. Hun har lært kommandoen "tisse" når hun kommer ud i haven.. Det gjorde jeg allerede den første dag.. og hvergang hun satte sig.. roste jeg hende til skyerne.. Det har hjulpet mig rigtig meget... Jeg kan få hende til at tisse på kommando.. Vi havde til start ikke en kurv til hende.. så hun sov i en stor papkasse.. Jeg er ikke meget for at lade min hund gå rundt i huset, om natten.. så derfor sover hun ved siden af mig.. så jeg på den måde kan høre, når hun skal ud.. Hun har faktisk kun haft behov for at komme ud 2 gange om natten.. Nogle dage har 1 gang været nok.. også skal hun naturligvis ud der om morgen.. Vi købte en kurv til hende her i weekenden.. og hun har allerede lært hvor hendes plads er.. og reagere også "på plads" Hun er faktisk utrolig god til bare ligge og sove..

Min hvalp vil helst heller ikke gøre noget på tur.. Men man må så heller ikke gå særlig langt med en lille hvalp, det kan skade hofterne og skuldrene.. så pas på med at gå for meget med den.. smiley

• #18   1. sep 2009 Prøver lige at analysere: Du har nu 3 hunde og en dejlig lille datter - måske virker de 2 ældre hunde lidt "spærrende" (ved ikke umiddelbart ikke hvordan jeg skal udtrykke det klart), men tror at du skal lufte din lille nye hund separat. Den får måske ikke fred og ro til at gøre hvad den skal, nogle hunde skider bedst ude/andre hjemme. Vores hunde er meget forskellige. PS. husk at gemme bleerne laaangt væk, det er sgu ikke et kønt syn når en 2-årigs ble er splittet ad i en beige sofa, Bruger heldigvis et godt bomuldsbetræk - kan anbefales!

Kommentér på:
tis og møg i min sofa!!!!

Annonce