{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Gøer af en anden hund {{forumTopicSubject}}

Samson har altid været glad for at gø af andre hunde indtil han får lov at hilse. Han er ikke aggressiv, når han gør det, halen logrer osv. Men vi arbejder meget på at han slet ikke skal gø, når han ser en hund og han skal ikke nødvendigvis hilse på alle.

Det er han blevet rigtig, rigtig god til. Men der er én hund, som han gakker helt ud over. Vi møder den sommetider på vores tur og da den hund er en han, der ikke kan med andre hanner, så hilser vi ikke. Den anden hund gøer ikke og kigger dårligt nok, men Samson gøer og tér sig. Jeg prøver at gå ind foran ham, give ham godbidder og fange hans opmærksomhed men han hopper bare til siden. Jeg kan simpelthen ikke dække for hans udsyn uden at jeg skal holde ham fast og det vil jeg jo heller ikke.

Har I nogle træningstips? Hvordan dækker I for udsynet, hvis hunden bare hopper til siden og er ustyrlig?

Han er faktisk meget afslappet omkring andre hunde efter megen træning - bare ikke når han ser dén hund.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøer af en anden hund
  • #1   28. aug 2009 Det er jo op til hver enkelt hundeejer, om hvordan man vil opdrage/træne hunden,

Jeg har aldig fundet mig i at min hund gør af andre hunden, her har jeg sagt nej, og jeg mener nej.

Jeg er hverken stoppet op for at aflede dens opmærksomhed, men blot gået videre, og har sagt nej, hvis den begyndte at gø om det så var personer eller andre dyr.

Men jeg har set flere tilfælde, hvor folk er stoppet op, og ikke kan få hunden til at te sig, istedet for bare at forsætte sin gang, og rykke et par gange i linen.

Men sådan er vi bare indrettet, det er ikke hunden men føreren der skal opdrages.

• #2   28. aug 2009 Det hjælper lige så lidt at gå den anden vej. Han forstår udmærket et nej, men det får ham ikke til at stoppe når han ser denne ene hund.

Og så kan det godt være at det er mig, der skal opdrages, det er sådan set også derfor jeg spørger jer til råds.

• #3   28. aug 2009 Når en hund gøer af en anden hund, er det tit firdi de selv er usikre, eller fordi de er oppe at køre og vil hilse på den anden hund. Især det første bliver tit forvekslet med aggressioner.
    Efter min mini buller blev kemisk kastereret, mistede han lidt hans selvtillid og begyndte at gø af andre hunde. Jeg har næsten fået det fjernet helt nu. Jeg tager det inden han begynder at gø. Hvis han ser en anden hund på afstand, så holder jeg øje med hans krops sprog, og hvis jeg kan se at han begynder at stivne lidt, eller gå op på tå spidserne, så siger jeg NEJ, og sørger for at bevare kontakten til ham. Det virker i 99% af tilfældene.
    Jeg ved også at der er nogen der løser det ved at sætte sig ned og rose hunden når den ikke gøer, og bare kigge på den anden hund går forbi.
    Det er nok meget forskelligt hvad man skal gøre alt efter hund, men det er en træls og pinlig adfærd, som bør stoppes.

Hvis man trækker eller rykker i linen kan man måske enda forværre det, og det kan ende med at blive en "kronisk" tilstand.

• #4   28. aug 2009 Jeg prøver virkelig også at tage det i opløbet og det er sådan, vi har trænet det væk med alle andre hunde. Han ér altså rigtig dygtig ved andre hunde - bare ikke med denne.

Alle godbidder som normalt er kræs er bare ikke gode nok i denne situation. Jeg prøver virkelig at dække for den anden hund men det er altså noget nær umuligt, når han bare løber frem og tilbage fra side til side - medmindre jeg holder fast i hans sele men det ophidser ham bare endnu mere smiley

• #5   28. aug 2009 Jeg kan heller ikke give dig et godt råd - jeg har hele 2 hunde som står op på bagbenene og gør som sindsyge bare de ser en anden hund, jeg kan også stå med hvad som helst af godbidder - dem sluger de så bare på 1 sek. og så gør de videre igen.

• #6   28. aug 2009 ^ Samson er nu blevet ret god til det med alle andre hunde end lige dén. Derfor søger jeg råd til at skærme for ham eller lignende.

Kommentér på:
Gøer af en anden hund

Annonce