Kædehalsbånd -en lille advarsel {{forumTopicSubject}}
En lille advarsel, hvis nogen lader deres hunde rende ude med kædehalsbånd på.
På vej hjem fra træning i dag, kom vi forbi en hund der humpede afsted på 3 ben. Vi holdte self ind, og heldigvis var hunden venlig og kom hen så vi kunne se på den, og evt se hvor den hørte til. Det viste sig heldigvis at den ikke var skadet -men dens ene negl på forbenet sad fast i en af leddene på kæden. Den har velsagtens kløet sig, og er blevet hængende, og kunne så ikke selv komme fri.
Hunden blev "befriet" og fulgt hjem. Men tænkte at der måske er andre brugere af kædehalsbånd, der skal være lidt opmærksomme hvis hunden render rundt med det uden opsyn.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 247
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Fie gik som hvalp altid med halsbånd (stof) både inde og ude, det stoppede dog da hun hang fast indendørs i et skuffehåndtag
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jun 2009
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 103
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Men er begyndt at tage det af hende oftere og oftere når vi bare er hjemme.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Vom Hause -dete er jo osse helt op til dig selv. Jeg ville bare give en lille advarsel, så må folk jo selvom hvad de gør med den;o)
Men hunden var i hvert fald frygtelig lykkelig for at blive befriet. Det var ulvekloen der hang fast, og havde den rykket til, kunne det jo være endt i et værre blodbad. Det gjorde det heldigvis ikke:o)
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
det er også en vigtig lektie! Du ved det nu, men til dem der ikke ved det. Man må ALDRIG lade hunde lege sammen, mens de har kæder på!
Det kan gå SÅ galt! Jeg bruger selv ofte kæde, men tager den altid af inden leg, og insisterer også på at andre gør det..
Min hund skal ikke have en tand revet ud på den måde.. Og hun leger altså bidelege..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
jeg bruger det til træning.
Det er en god måde at korrigere hunden på. Den går jo ikke og kvæler hunden eller noget..
Så snart jeg rører ved kæden, er hun på, og ved der skal trænes og kommer hen og sætter sig spændt med den største halelogren overhovedet..
I starten havde jeg svært ved at sige ordentligt nej, ihvertfald på pladsen. Herhjemme kender hun udmærket nej, men på pladsen sker der altså lidt med hørelsen, og der har kæden hjulper mig til at få et ordentligt nej..
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 29 Svar: 200
Kædehalsbånd -en lille advarsel