{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

Kædehalsbånd -en lille advarsel {{forumTopicSubject}}

En lille advarsel, hvis nogen lader deres hunde rende ude med kædehalsbånd på.

På vej hjem fra træning i dag, kom vi forbi en hund der humpede afsted på 3 ben. Vi holdte self ind, og heldigvis var hunden venlig og kom hen så vi kunne se på den, og evt se hvor den hørte til. Det viste sig heldigvis at den ikke var skadet -men dens ene negl på forbenet sad fast i en af leddene på kæden. Den har velsagtens kløet sig, og er blevet hængende, og kunne så ikke selv komme fri.

Hunden blev "befriet" og fulgt hjem. Men tænkte at der måske er andre brugere af kædehalsbånd, der skal være lidt opmærksomme hvis hunden render rundt med det uden opsyn.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kædehalsbånd -en lille advarsel
  • #1   25. aug 2009 Av lille stakkel :/.

• #3   25. aug 2009 Ja der kan ske uheld med alle halsbånd

Fie gik som hvalp altid med halsbånd (stof) både inde og ude, det stoppede dog da hun hang fast indendørs i et skuffehåndtag

• #4   25. aug 2009 Lige en sidebemærkning. Ved hundeleg brug fast halsbånd eller ingen halsbånd. Hundetænder kan også sætte sig fast i en kæde.

• #5   25. aug 2009 Uha - det lyder ikke rart. Mine hunde har kun haft halsbånd på, når vi har været på tur. Herhjemme er halsbånd et NO GO. Og det er et eller andet sted heller ikke særlig kønt med sådan et "halsbånd-mærke" som mange hunde har, fordi de render med halsbånd konstant.

• #6   25. aug 2009 Jeg bruger kvæler til Lilly og hun får nogen gange kæden ned bag det ene forben. Men det er ikke værre end at jeg fjerner det igen.

Men er begyndt at tage det af hende oftere og oftere når vi bare er hjemme.

• #8   25. aug 2009 Nå, kan se jeg ikke er den eneste der har oplevet problemer med kvælere/halsbånd generelt.

Vom Hause -dete er jo osse helt op til dig selv. Jeg ville bare give en lille advarsel, så må folk jo selvom hvad de gør med den;o)

Men hunden var i hvert fald frygtelig lykkelig for at blive befriet. Det var ulvekloen der hang fast, og havde den rykket til, kunne det jo være endt i et værre blodbad. Det gjorde det heldigvis ikke:o)

• #10   25. aug 2009 First,
    det er også en vigtig lektie! Du ved det nu, men til dem der ikke ved det. Man må ALDRIG lade hunde lege sammen, mens de har kæder på!

Det kan gå SÅ galt! Jeg bruger selv ofte kæde, men tager den altid af inden leg, og insisterer også på at andre gør det..
    Min hund skal ikke have en tand revet ud på den måde.. Og hun leger altså bidelege..

• #11   25. aug 2009 M.N -fordi alle kosmetiske operationer er forbudt (på hunde altså). Og så længe ulvekløerne ikke udgør et problem, så er det ikke tilladt at fjerne dem.

• #12   25. aug 2009 M. N.
    jeg bruger det til træning.
    Det er en god måde at korrigere hunden på. Den går jo ikke og kvæler hunden eller noget..

Så snart jeg rører ved kæden, er hun på, og ved der skal trænes og kommer hen og sætter sig spændt med den største halelogren overhovedet..

I starten havde jeg svært ved at sige ordentligt nej, ihvertfald på pladsen. Herhjemme kender hun udmærket nej, men på pladsen sker der altså lidt med hørelsen, og der har kæden hjulper mig til at få et ordentligt nej..

• #13   26. aug 2009 Kender problemet med min D/S det er også sket flere gange med ham, derfor har han kun halsbånd på når vi går tur (han er chippet), grunden til at jeg bruger kvælerhalsbånd er at hunden ikke kan sno sig ud af det.

Kommentér på:
Kædehalsbånd -en lille advarsel

Annonce