{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Hun er jo hurtig! (indlæring) {{forumTopicSubject}}

Hold da op, hun lærer hurtig hende Nicksen der! Her den anden dag begyndte vi på twist og pote.. Hun fattede hat af hvad jeg mente, tilbød sit og dæk (som jo normalt giver godbid), så holdt vi en pause og næste dag kunne hun lige pludselig o_O

Jeg mener det helt seriøst, jeg har trænet det 10 minutter i alt, og nu kan hun håndtegnet for det. Hun kan ikke kommandoen endnu, men vi laver også altid håndtegn kombineret med kommando. Lige pt. laver jeg en ret stor cirkel i twist, den skal jo så blive mindre, så jeg ikke skal stå og fægte med armene smiley :D Hun er SÅ dygtig, den lille vuf smiley

I dag havde vi første dag på træningsholdet - uden hund. Vi har sagt at vi ikke ville være med til frikvarter - det var helt ok. De er stadig ikke glade for vores låste kædehalsbånd, så vi køber nok et andet et til træning i maxi zoo.. Vi glææder os til at starte til træning - det bliver noget basis lydighed til at starte med, og så måske noget rally senere hen og opstart til aglity.

Jeg er spændt på, om hun vil synes agility er sjovt - hun ELSKER de der tunneller, så måske kommer hun bare til at løbe i ring om dem, haha. Vores lille vuf smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun er jo hurtig! (indlæring)
  • #1   30. nov 2015 Twist

profilbillede
  • #2   30. nov 2015 Pote

profilbillede
  • #3   30. nov 2015 Hvordan har du lært den det? smiley

• #4   30. nov 2015 Nårh hun skulle bare sove på det smiley smiley

• #5   30. nov 2015 Shanna: Begge dele eller? Twist der havde jeg godbid i hånden og førte hende rundt i en cirkel - men eftersom hun sætter sig foran mig (rally øvelse) pr. automatik, var det lidt svært, fordi hun troede hun skulle blive siddende - så jeg tænkte vi tog en pause og så ville jeg tænke over andre måde at lære hende det på, ved evt. at gå med rundt.. Men næste dag mestrede hun det så helt fint smiley

Pote, der tog jeg hendes pote de første par gange - fordi hun tilbød den ikke selv. Hun fik belønning, lige før poten ramte "slut".. Så sov vi på det, og næste dag langede hun poter efter os, man skal passe lidt på ikke at få klør i hovedet, hehe smiley Men det er en start smiley

• #6   30. nov 2015 Hun er så sød. smiley

• #7   1. dec 2015 Det er en Schæfer... Hvad havde du regnet med smiley

• #9   1. dec 2015 Hun er så dejlig smiley

Ida, det kunne vi da godt finde ud af - der skal nok bare lige noget træning til først, fordi hun gør og rejser børster af alle hunde der er på størrelse med hende eller større - så hun ville nok gø af Figo.. Vi har ikke selv hilst på de hunde hun gør af (vi hilser ikke på fremmede i snor), vi er blot gået videre, men tidligere ejer sagde at det ikke var fordi hun ville noget ondt.. Jeg tror hun er usikker.

Måske det ville hjælpe at mødes uden snor et sted? Jeg aner det ikke, men vi kunne godt bruge en stor, venlig hund at træne det på, så hun kunne se at de ikke er mere farlige end de små smiley

• #10   1. dec 2015 Til hjælp til at lære dem fx. twist (istedet for at lokke med en godbid) kan det være en stor fordel at lære dem snude-target på enten finger eller flad hånd. Når først de kan det, så skal de jo "bare" følge hånden rundt smiley

• #17   1. dec 2015 Til en start ville vi blot gerne have en hund vi kunne træne på (altså træne at ignorere dem, fordi de gør ikke noget), hvor vi eventuelt kan ende op med at de mødes uden snor, når hun har fået mere selvtillid med at gå forbi dem - det kan vi jo ikke bare gøre på fremmede hunde smiley

Jeg ved ikke, om det er fordi hun er usikker eller hvad - med mindre hunde / hvalpe er der intet, hun leger rigtig fint med dem, både noget tumleleg og løbe-lege (men hun får ikke lov til at lege mere end 10 minutters tid, vi passer på hendes krop)..

Tidligere ejer fortalte i hvert fald, at når hun først fik lov til at hilse på de større hunde (dem hun gør af), så var der intet, men vi har ikke selv prøvet det.

Det KAN også bare være, vi lige skal vente til vi kommer i gang med træningen og se om det hjælper - i hvert fald så hun fjerner fokus fra de andre store hunde, så kan vi tage hundemøder på et senere tidspunkt smiley

• #18   4. dec 2015 Opdatering mht. gøen af større hunde.. Vi var i onsdags ude på træningspladsen, da vi alle skulle møde op, for at rive banen fri fra blade. Hunde var velkommen, så vi tog hende med, med den aftale om, at hun kunne ryge i Ozys forældre bil, hvis det ikke gik hensigtsmæssigt for hende (ellers havde vi ikke taget hende med)

Det gik super fint - hun gøede af de andre hunde, vi ignorerede det og roste når hun ikke gøede og det blev langsomt bedre. Det er ikke helt væk endnu overhovedet, men det er ikke fordi hun vil dem noget ondt i hvert fald. De andre hunde søgte hende ikke rigtig, hun holdt sig til os - legede lidt med Ozys forældres hund, som hun kender, MEN hun er ikke det største legebarn.

MIn umiddelbare vurdering er stadig, at vi ikke skal deltage i frikvarter, ganske enkelt fordi HUN ikke får noget ud af det, og når vi skal holde frikvarter i klubben, så skal hun have en tænke pause, ikke blive frustreret / irriteret over andre hunde der klumper rundt smiley

Dog er min vurdering også, at hvis f.eks. møder Ida til en gåtur, vil det ikke være et problem, så længe formålet ikke er at vi sætter os ned og glor på hundene lege - men derimod går en tur i skoven, så der er noget andet at lave.

Jeg tænker også, det var et nyt sted, mange nye hunde - det er nemmere for hende at forholde sig til én hund på en gåtur. Der har i hvert fald ikke været noget problem med mine forældres cocker, når vi har været ude og gå sammen, på trods af at han er sådan en irriterende lille pestilens der ikke rigtig fatter et nej (der hjælper vi så lidt) smiley

• #19   4. dec 2015 Vi har forresten også fundet den hemmelige opskrift til et hurtigere twist... Bedre godbidder smiley

Kommentér på:
Hun er jo hurtig! (indlæring)

Annonce