{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Kørte hund ned - Ejere fundet..!!!! {{forumTopicSubject}}

Efter at jeg i går var udefor en ubehagelig oplevelse, kan jeg nu fortælle, at ejeren til den hund som jeg kørte ned igår, er fundet.

Jeg blev kontaktet af politiet her til eftermiddag, som fortalte at ejeren selv havde meld sig.

Det er en hundeejer fra København, som har været på weekend her.

Han havde været en tur i skoven, hvor hunden fik lov til at løbe løs, og så var den stukket af fra ham, selv om hunden altid lystrede ham. Han regnede med at den selv fand tilbage til de mennesker han var på besøg hos.

Så han melde at hunden var stukket af for ham, og han derfor ville efterlyse den, men politie kunne så fortælle ham, at hunden var fundet og er død.

Så nu ligger der en regning fra Falck på ca. 1200 kr. + bøde 500 kr, for ikke at bære halsbånd med navneskilt, + 1000 kr i bøde for at slippe hunden løs i skoven, hvor den skal gå i snor 1600 kr. + for dyrlæge (Weekendtakst)

I alt at betale 4,300 kr.

Se link:
(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørte hund ned - Ejere fundet..!!!!
  • #2   6. mar 2006 Det var da godt de fandt ejeren- noget af en regning han fik, håber han tænker sig om en anden gang!

Håber du er kommet over chokket! Det må være en ubehagelig oplevelse!

• #3   6. mar 2006 WOW, så er der da betalt smiley

Men godt, ejerene fik besked, også selvom det var en trist besked smiley SYND.

• #4   6. mar 2006 Stakkels ejer, ikke så meget med pengene, men mest fordi han har mistet sin hund, sikke uheldig han var at den stak af fra ham.

• #5   6. mar 2006 Tja det er sku hårdt....Hvad med erstatning af evt ødelagt bil????

• #6   6. mar 2006 vivi L

Ja, der kommer også en erstatning fra mit forsikringselskab, det er panel og en bagdør, som skal rettes eller skiftes, så det løber også op, men jeg ved ikke hvormeget, da denne sag ligger hos forsikring nu.

Så det jkan blive utrolit dyrt, når hunden laver skader.

• #7   6. mar 2006 Sikke en historie.....Sikke et chok det må være for dig babett og nok også et traume der vil følge dig længe. Det er nu forfærdentligt!!

• #8   6. mar 2006 Ang. forsikringen så er det ikke ejeren, der skal betale. Det betaler hans hundeansvarsforsikring. Så der venter trods alt ikke en ekstra regning der også.
    Kedelig historie

• #9   6. mar 2006 Hejsa Babette smiley

JA ..det kan blive en meget dyr regning .. har selv en lille historie jeg vil dele med jer .

Havde for 18 år siden en dejlig Schæfer på 11 mdr . Mig og min daværende kæreste var taget i sommerhus ved Vesterhavet med vores hunde, og blev pludselig opmærksom på , at hans hund havde åbnet døren og at de begge var væk .

Vi hoppede med det samme i bilerne , og kørte ud for at lede efter dem . Vi kom på et tidspunkt til en kiost i området , og spurgte om det havde set eller hørt noget omkring 2 løse Schæferhunde . Det havde de ...desværre .

Ca 2 km fra stedet , var der 2 hunde der var løbet over vejen , den første nåede billisten at bremse for , men var ikke forberedt på , at der kom en mere .

Min hund Marko blev ramt , rejste sig hvorefte hanr løb over vejen og faldt død om smiley ... død af indre blødninger .

Det var en meget grim oplevelse .

Den stakkels billist som påkørte ham fra på ferie fra Østrig . Han kørte i en splinter ny Mercedes , som havde fået en del skader i fronten . Dette skulle selvfølig laves , og manden skulle blive i DK til det var gjort .

Det korte af det lange er , det kostede skaderne på bilen , hotelophold og kost i 14 dage , Falck ..... mm
    IALT den nette sum af 35000 ....

Så i alt sorgen ..var jeg MEGET glad for min forsikring .

• #10   6. mar 2006 Berit B

Det er rigtigt nok, det du siger, at det er hundes ansvarsforsikring der dækker for skaden.

Men hvis du er selforskyldt i den skade, som er sket, kan forsikringselskabet gøære kræve, at du selv kommer til at betale i sidste ende.

Hundens ansvarforsikring dækker skaden på min bil.

• #11   6. mar 2006 Jeg har aldrig hørt om løsgående hunde, hvis ejere selv er kommet til at betale for en skadet bil, så man skal nok næsten "pudse" hunden på bilen, for at blive mødt med erstatningskravet fra forsikringsselskabet.

Det er vel et juridiske spørgsmål hvor man skelner mellem forsætlighed og uforsætlighed.

• #12   6. mar 2006 Berit .

I mit tilfælde var der slet ingen problemer med forsikringen .

Hundene var normalt ikke dem der åbnede døre , og denne kunne også været gået op af sig selv ...det ved man af gode grunde ikke .

Jeg tror også de skelner mellem tingene, og i mit tilfælde
    mente de ikke vi havde nogle skyld .

Det skal lige siges at begge hunde var meget lydige og trænede hos Politihundeføre foreningen på det pågældende tidspunkt . Ingen af dem var normalt strejfere , men fristelsen var simpelthen for stor .Begge bar halsbånd med navneskildt .

• #13   6. mar 2006 FF .

Ja ..det var frygteligt , og en ting man ikke bare glemmer .

• #14   6. mar 2006 Hej Sanne..

Også en trist beretning.

Der er frygtlig, at det netop skal gå sådan.... Sørgeligt.

• #15   6. mar 2006 michella & jesper H

Hvad er det du beskylder mig for????

Hvad mener du med dette?????
    Cita.
    Så tænk dig om og hold disse ubetydelige meninger for dig selv for eftertiden.
    Citat slut.

Kommentér på:
Kørte hund ned - Ejere fundet..!!!!

Annonce