{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

min hund blir for glad :(( {{forumTopicSubject}}

det er altid rart at komme hjem og ens hund er lykkeligt over at se en, men min hund sally bliver simpelthen for glad en gang imellem... idag da jeg kom hjem begyndte hun og hive efter vejret og blev meget forpustet men kunne næsten ikke trække vejret og kom jeg nogle "hakkede" snorkelyde hvor hun næsten måtte lægge sig ned... ja jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, jeg plejer at tale beroligende og køre mine hænder frem og tilbage på hendes ribben, og så falder hun til ro... men er der andet jeg kan gøre, måske at forebygge det eller noget !?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund blir for glad :((
  • #2   17. aug 2009 det er omvendt nysen..og af hvad jeg ved, så kan man ikke rigtig gøre noget ved det når det står på..andet end at som du allerede gør berolige og vente på det stopper igen.. min gør det også når han blir overstadig og sådan..

• #3   17. aug 2009 Jeg kan ikke fordrage at blive mødt af en glædeseksplotion når jeg kommer hjem så helt fra lille har sagde vi aldrig hej til Laura når vi kom ind af døren...

Først når hun var faldet ned, fik hun lige et lille anerkendende nus bag øret eller sådan noget..

Og hun var MEGET glad. Tissede udover det hele og hoppede og dansede rundt fuldstændigt uhæmmet..
    Idag når vi kommer ind ad døren så logrer hun næsten ikke engang med halen, men kigger bare helt roligt på os.
    Kan se at hun er glad, men hun er bare vant til at hun ikke skal gå amok i glædesrus..
    Tit når hun ligger ude i gården og jeg kommer ind, så bliver hun bare liggende selvom at jeg går forbi hende og ind i hytten..

Dejligt ! smiley

Så ignorér indtil at hunden er faldet ned og gør endelig ikke noget ud af hilseceremonien derefter..

• #4   17. aug 2009 Mette: tak for rådet men det er ligesom om det ikke hjælper for har prøvet det... det begynder nemlig ikke når jeg siger hej til hende, det er simpelthen bare synet af mig der gør hende helt kuller :S

jeg har en gang fået af hvide at det hjæper at køre hænder over ribbenene når ens hund skal kaste op elller laver "kvæle lyde" aner ikke om det passer? men gør det altid, tror næsten det er blevet en vane....

• #5   17. aug 2009 Vi gjorde det samme som Stine P da Siku var hvalp. Vi ignorerede ham når vi kom hjem indtil han var faldet til ro. Det skulle også gøre alene-hjemme-træningen lettere.. Det er jo i princippet så simpelt som at ignorere uønsket adfærd.
    Nu hilser vi godtnok på ham når vi kommer hjem, men han kommer også bare logrende og går i legebuk mens han strækker sig efter en god lur *S*

• #6   17. aug 2009 skal måske lige beskrive min entre når jeg kommer hjem til daglig... jeg går ind og så står hundene gerne lige inde for døren, så sætter jeg min taske og tager skoene af og jakke osv, går evt på toilet eller siger hej til kæresten eller noget, og først der plejer jeg at sætte mig i sofaen og sige stille og roligt hej til dem... ignorere alt andet indtil det foregår roligt... det har hjulpet på at den lille ikke hopper op mere men det med at hun bliver kvalt hjælper det ikke på, og kan ikke bare ignorere hende når hun siger de lyde ?

• #7   17. aug 2009 Altså min hund laver også 'reverse sneezing' som du beskriver..
    Jeg lader hende bare helt være når hun gør det (hun gør det tit når hun spiser noget tørt som brød, tørfoder osv..

Så der sker altså ikke noget ved at du ignorerer hunden når den laver det der reverse sneezing..
    Du skal bare blive ved med at ignorere dem.

Evt gøre noget der afleder deres opmærksomhed. som hvis de f.eks er madglade - så få manden til at gå ud og sprede godbidder i græsset eller noget andet med dem så de ikke er så fokuserede og bruger al deres energi på dig..

Men nøgleordet er simpelthen at bliev ved !

• #8   17. aug 2009 stine P: tak... det vigtigste for mig er egentligt bare at vide at der ikke sker noget ved at hun gør det, så er glad for hjælpen, og må fortsat blive ved med ignorering og prøve at aflede opmærksomheden...
    og ja er lykkelig over at jeg er født med en enoorm tålmodighed så det skal nok lykkedes på et tidpunkt hvis jeg bare blir ved smiley

• #9   17. aug 2009 Nej, der sker ikke noget og man kan ikke gøre noget ved det.

Jeg kan faktisk se på min hund som er lidt over 2 år nu, at hun har lært at styre det lidt.. Når hun begynder at mærke at nu får hun et reverse sneezing anfald så synker hun helt vildt meget og så går det tit i sig selv..
    Men når hun så ikke kan stoppe det , så tager det ca 10 sekunder og så løber hun glad videre som ingenting er sket bagefter..

Og jeg har INGEN tålmodighed men klarede det alligevel, så du klarer det helt sikkert !!! smiley

• #10   18. aug 2009 mine har det lige sådan og nogen gange kan de blive helt sur på hinanden for at komme til jeg ignore dem til jeg har hænderne fri og de lige er faldet lidt ned så sætter jeg mig så de kan stille komme til kh sanne

Kommentér på:
min hund blir for glad :((

Annonce