1.024 visninger
|
Oprettet:
min hund blir for glad :(( {{forumTopicSubject}}
det er altid rart at komme hjem og ens hund er lykkeligt over at se en, men min hund sally bliver simpelthen for glad en gang imellem... idag da jeg kom hjem begyndte hun og hive efter vejret og blev meget forpustet men kunne næsten ikke trække vejret og kom jeg nogle "hakkede" snorkelyde hvor hun næsten måtte lægge sig ned... ja jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, jeg plejer at tale beroligende og køre mine hænder frem og tilbage på hendes ribben, og så falder hun til ro... men er der andet jeg kan gøre, måske at forebygge det eller noget !?
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Først når hun var faldet ned, fik hun lige et lille anerkendende nus bag øret eller sådan noget..
Og hun var MEGET glad. Tissede udover det hele og hoppede og dansede rundt fuldstændigt uhæmmet..
Idag når vi kommer ind ad døren så logrer hun næsten ikke engang med halen, men kigger bare helt roligt på os.
Kan se at hun er glad, men hun er bare vant til at hun ikke skal gå amok i glædesrus..
Tit når hun ligger ude i gården og jeg kommer ind, så bliver hun bare liggende selvom at jeg går forbi hende og ind i hytten..
Dejligt !
Så ignorér indtil at hunden er faldet ned og gør endelig ikke noget ud af hilseceremonien derefter..
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 48
jeg har en gang fået af hvide at det hjæper at køre hænder over ribbenene når ens hund skal kaste op elller laver "kvæle lyde" aner ikke om det passer? men gør det altid, tror næsten det er blevet en vane....
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 682
Nu hilser vi godtnok på ham når vi kommer hjem, men han kommer også bare logrende og går i legebuk mens han strækker sig efter en god lur *S*
dec 2006
jun 2007
Jeg lader hende bare helt være når hun gør det (hun gør det tit når hun spiser noget tørt som brød, tørfoder osv..
Så der sker altså ikke noget ved at du ignorerer hunden når den laver det der reverse sneezing..
Du skal bare blive ved med at ignorere dem.
Evt gøre noget der afleder deres opmærksomhed. som hvis de f.eks er madglade - så få manden til at gå ud og sprede godbidder i græsset eller noget andet med dem så de ikke er så fokuserede og bruger al deres energi på dig..
Men nøgleordet er simpelthen at bliev ved !
dec 2006
og ja er lykkelig over at jeg er født med en enoorm tålmodighed så det skal nok lykkedes på et tidpunkt hvis jeg bare blir ved
jun 2007
Jeg kan faktisk se på min hund som er lidt over 2 år nu, at hun har lært at styre det lidt.. Når hun begynder at mærke at nu får hun et reverse sneezing anfald så synker hun helt vildt meget og så går det tit i sig selv..
Men når hun så ikke kan stoppe det , så tager det ca 10 sekunder og så løber hun glad videre som ingenting er sket bagefter..
Og jeg har INGEN tålmodighed men klarede det alligevel, så du klarer det helt sikkert !!!
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
min hund blir for glad :((