{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Pia R
Pia R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

HJÆLP mig.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

jeg har enlille hundehvaldp på 12½ uger. hun er 90%renglig - Hun tisser nemlig hver nat på gulvtæppet. Hun har i noget tid godt kunne holde sig fra kl 22.30 om aftenen når jeg går i seng og til kl 6 næste morgen når min kæreste står op. En i de sidste 5 nætter har hun tisset, vi ved ikke hvornår i tidsrummet 22.30-8 for hun piver ikk (hvilket hun ellers plejede at gøre når hun skal ud og tisse om natten)...

Er det bare en fase hun skal igennem nu her, eller er der noget vi gør forkerte ?... hjælp os ....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP mig..
  • #1   17. aug 2009 Så må du/I til at sætte vækkeuret så I får hende ud at tisse... andet er der ikke at gøre.

Nogle hunde er renlige med få uheld efter 10 uger, andre først efter 10 mdr.

• #2   17. aug 2009 Sæt vandet væk efter hun har spist aftensmad smiley

• #4   17. aug 2009
    Som de andre skriver stil væggeuret.
    Fjerne vandet virker ikke.og er ikke sundt for hunden.

• #5   17. aug 2009 Alle hunde skal have fri adgang til vand hele dagen.

Stil vækkeuret her i starten

• #6   17. aug 2009 i kan prøve at begrænse hendes område. afspær et lille område tæt på jeres seng. Så vil hun sikkert give lyd når hun skal tisse, for hun vil nok ikke kunne lide at tisse i sengen

• #7   17. aug 2009 Jeg fjernede Lauras vand inden vi gik i seng og så fik hun det igen når vi stod op..
    Et par dage efter var hun stoppet med at tisse indenfor og så fik hun vandet igen...

Nu er hun voksen og her i sommerperioden der står hendes (og kattenes) vand ude i gården og om natten der er døren ud til gården jo lukket.
    Og det er faktisk sjældent at hun går ud og drikker når døren bliver åbnet om morgenen...

Hunde dør ikke af ikke at ha' vand i 6-7 timer, når de alligevel sover..

Hvis mine 2 små børn kan undvære vand i de 10-11 timer de sover så kan en hund også undvære, i det par timer det tager en voksen at sove..

• #8   17. aug 2009 Hej Pia.

Nu skriver du jo ikke hvad det er for en hund, men min egen lille 12 ugers hvalp har jeg indrettet en flyttekasse med hendes tæpper i, hun sover i om natten. Den står ved siden af min seng. Hun er for lille til selv at komme op og hun tisser ikke i kurven, så på den måde har jeg "tvunget" hende til at give lyd fra sig, når hun skal tisse om natten.

På den måde kommet vi gennem natten uden uheld og kan hun sove igennem en hel nat, bliver hverken hun eller jeg vækket af uret.

• #9   17. aug 2009 louise - netop sådan jeg tænkte. det er på den måde vi har gjort vores renlig

• #10   17. aug 2009 Charlotte - Nu råfordrer jeg så min hund..

Men da hun var yngre, fik hun tørkost, og da hun ikke kastede sig over vandet når hun fik det om morgenen, så kan/kunne jeg ærligt talt ikke se problemet !

• #11   17. aug 2009 Vi har ik nogle problemer nu, men da han var helt lille der fjernede jeg altså også Baileys mad ved 8-9 tiden... Altså et par timer efter han har spist... Der lå han alligevel og sov... Nu har han vand døgnet rundt...

• #12   17. aug 2009 Pia R

Jeg vil stærkt fra råde dig at fjerne vandet, en hvalp/hund skal have adgang til frisk vand 24/7.

Det er jo bare en bette hvalp du har, blæren er ikke så stor, og den kan ikke holde sig så længe, du bliver nødt til at stå op i løbet af natten og tage en hurtig lille tisse tur.

• #13   17. aug 2009 Kan ik se det store problem i at de ik har vand om natten... Min hund har ik tager nogen skade af det. Vandskålen var slet ik det første han søgte om morgenen da han ikke havde vand om natten, så har nok ik været ved at tørste ham ihjel...

• #14   17. aug 2009 Hvorfor springe over hvor gærdet er lavest, og fratage hvalpen vandet ?
    Om den drikker af det eller ej, bør den have fri adgang til det.

Man kan ikke bare gå ud fra at hvalpen ikke skal ud om natten, ej heller gå ud fra at hvalpen på 12 uger kan holde sig i 8 timer...

Som ansdre har beskrevet så sæt vækkeuret, og øg gradvist tiden imellem den/de natlige ture.

• #15   17. aug 2009 fjern aldrig vandet det er da synd for hunden,, hvad tænker man lige på..
    nej ned 1 til 2 gange om natten og længer og længer mellen man lufter om natten så skal det nok komme er jo kun en lille hvalp enu

• #16   17. aug 2009 man kan slet ikke forvente at en 12 ugers hvalp kan holde sig så længe.
    jeg ville aldrig tage vandet fra en hund.

derimod er det da utrolig flot at den allerede er så renlig som du beskriver det

• #17   17. aug 2009 vi fjernede også vand og mad efter kl 21 da vi trænede Merle og det virkede.

med Mira og malou der sover de i vores seng - og i starten sov vi med tøj på om natten så vi kunne komme ud

ingen af vores piger drikker eller spiser efter kl 20 - men vi fjerner ikke mad eller vand - tjaa fordi de ikke selv spiser af det

Merle var nat spiser, så vi fik tvunget det ud af hende... og så stoppede hun også med at besørge inden for om natten *ss*

hvis du ik vil have den vuf i sengen så er der kun 2 ud veje stil væge uret eller fjern vandet

• Pia R
    Pia R Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #18   17. aug 2009 Tusind tak for alle jeres besvarelser.. Det er dejligt at der er så mange der har gode råd...

Jeg tror jeg i starten vil starte med at stille vækkeuret igen, som i skriver er hun jo stadig kun en lille hvalp. Det var bare fordi hun havde klaret en hel uge, hvor hun havde sovet igennem... Men vi stillet vækkeuret igen og så rykker den stille og roligt fremad..

• #19   17. aug 2009 Så er det vidst heller ik værre med at fjerne vandet... gjorde det kun i en uges tid da Bailey næsten fra starten har sovet igennem og holdt sig hele natten... Uanset hvad, så er det jo ik ligefrem dyrplageri... Men det er jo forskelligt fra person til person hva man gør...

• #20   17. aug 2009 laura tænk det syndes jeg det er hvis mine børn vågner om natten står jeg da også op og giver dem noget og drikke og mine hunde skal da også kunne få noget hvis de har behov.. syndes faktisk det er dyrplageri hvis de ikke har adgang til rent vand 24 timer i døgnet men det er jo bare min mening

• #21   17. aug 2009 michelle

så er jeg dyreplager i dine øjne og jeg synes du er pylret og menneskelig gør din hund

men sådan er vi jo så forskellige

kom du bare her hjem og kald mig dyreplager i mit åbne ansigt og så skal du bare se løjer for jeg kan plage smiley

• #22   17. aug 2009 Begge mine hunde drikker vand og spiser om natten, og så går de i seng igen - ( og hvalpene iøvrigt).
    Jeg ville aldrig fjerne vandet...

• #23   18. aug 2009 Skønne
    Nej men dine hunde har jo heller ikke problemer med at holde sig om natten? smiley

• #24   18. aug 2009 vil så stadig sige at en hvalp på 12½uge ikke kan holde sig hele natten, så man må altså op på et tidspunkt og lufte.

det med en flyttekasse at have hvalpen i, så man kan høre hvornår hvalpen er trængende er en rigtig god ide

at fratage hvalpen vand synes jeg er synd. tænk på hvilket foder den får. de ligger og svulmer op i maven og så skal der vand til

• #25   18. aug 2009 FRU A :

NEJ, for de er fuld VOKSNE hunde !

Man må ikke forvente at en hvalp på 12-13 uger kan holde sig hele natten lang.

• #26   18. aug 2009 Ellers så put snor på vovsen og min snoren om din hånd. Når vovsen vågner står du op og går ud med den :o)

• #27   18. aug 2009 jeg mener heller ikke en hvalp på 12½ uge kan holde sig hele natten!?!

der er det ud hver 2 time også om natten - sov med tøjet på og så er det bare ud når uret ringer

hvis hvalpen så stadig har problemer når den bliver ældre (som vores Merle) så tager man vandet fra den i en kort periode.

denne metode har vi lært fra vores dyr læge, som er yderst kompetent og som jeg har mere end rigeligt tiltro til.

vores hunde drikker slet ikke om natten eller spiser for den sags skyld. De sover....

synes den er en underlig ting at sammenligne en hund med et menneske - da de langt fra er ens?

• #28   18. aug 2009 skønne

DET VAR VORES OGSÅ... nu du vælger at skrive med stort!?!

• #29   18. aug 2009 Fru A

Der er væsentlig forskel på en lille hvalp på 12-13 uger & på voksne hunde, som du henviste til !

Hvis hvalpen besørger inde om natten eller om dagen for den sags skyld, så er det vel et klart signal om at hvalpen ikke bliver luftet som nødvendigt.

• #30   18. aug 2009 skønne

helt enig.

Kommentér på:
HJÆLP mig..

Annonce