{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kiropraktik til hunde
  • #1   15. aug 2009 Charlotte Frigast bosiddende i Ringsted og på Dyrehospitalet hver torsdag er uddannet dyrekiropraktor. Hun har tilset Luna og har samarbejde med den massør vi går til pt.

Priser kan jeg ikke huske.. Jeg synes det var ret effektiv, men det kommer jo an på om det er kiropraktik, der er behov for smiley

• #2   15. aug 2009 Er det på dyrehospitalet i Ringsted at hun er ?

Opdrættern af min den ene hund, har anbefalet at jeg måske prøver med kiropraktik. Hundesvømning var måske også en mulighed.

• #3   15. aug 2009 Har brugt Charlotte med stor succes.

Nu bruger jeg birgitte schjøth på budinge dyreklinik, det er nemlig lige rundt om hjørnet smiley

Fie bliver vel rettet/tjekket 4 gange om året, da hendes ryg har det med at sætte sig.

Man går ind men en hund der går dårligt og kommer ud med en "ny"

Kan ikke lige huske priserne, men mener første gang ligger på omkring 700, men er ikke sikker.

Fie har stor glæde af det og mine fremtidige hunde vil få et tjek, også selvom de ikke viser nogen tegn på der er noget galt

• #4   15. aug 2009 Nej, det er på dyrehospitalet i København.

Luna har også været hos Birgitte en enkelt gang og der vil vi da også komme igen, hvis det bliver nødvendigt smiley

• #5   15. aug 2009 Jeg ved at en af dyrlægerne på svendborg dyrehospital har taget uddannelsen.... det blev afholdt på veterinær højskolen jeg ved ikke om den var opdelt i en linie for kiropraktikere der ville behandle dyr og en for dyrlægere der ville lære kiropraktik, eller de var samlæst.... så der burde være nogle forskellige steder hvor der nu er dyrekiropraktikere...

jeg har prøvet at søge på google... der er flere hit, men om de er i dit område ved jeg ikke.

Jeg har ikke afprøvet det på mine egne dyr, men en af mine venner har prøvet det med god effekt.....det er i hvert fald hvad jeg har hørt fra hende.

• #6   15. aug 2009 har brugt hende her hun er super dygtig og vi gav 1000 for første gang og 700 næstegang mener at hvis man kan få en dyrlæg til at skrive at det er godt for hunden, så dækker hundesyge forsikringen, men der er ikke mange dyrlæger der god tager det, men det hjælper. og det er rigtig godt både på raske og syge dyr.
    http://www.majaguldborg.dk/

• #7   15. aug 2009 Både Charlotte og Birgitte er dyrlæger også

• #8   15. aug 2009 Ja, jeg tænkte nok at det var lidt smådyrt.

Buddinge ligger nok nærmest hvis det er det jeg vælger.
    Men tænker om jeg skulle prøve med hundesvømning først for at se, om det løser mit problem. I mellemtiden kan jeg så spare sammen til evt. kiropraktisk hjælp hvis hundesvømning ikke gør tricket.

• #9   15. aug 2009 hvis du bruger dem der er dyrlæge så dækker din hunde sygeforsikring,( hvis du har en) hvad er der med din hund?

• #10   15. aug 2009 Jo, jeg har sygeforsikring. Vil aldrig have hund igen uden.

Jamen, jeg ved reelt ikke om der er et problem. Men den ene af mine hunde er lidt lang i ryggen og hans overlinie kan have lidt tendens til at fære opadgående - den skal være lige. Og så mangler han lidt drive i bagbenene.
    Vi har så tænkt at lidt kiropraktik måske kan hjælpe så hans ryglinie kan jævnes ud og måske derved få bedre aktion i bagbenene. Opdrætter har set det lykkedes med en anden hund efter kun 2 behandlinger.

Men måske også hundesvømning kunne være en mulighed, for det må også kunne styrke ryggen - tænker jeg.

• #11   15. aug 2009 Helle; det kommer da an på, hvad de skriver på regningen... Almen kiropraktik er ikke dækket af forsikringen.

• #12   15. aug 2009 Fie har en ryghvirvel der "hopper" ud, så får hun sådan en "bule" på rygsøjlen, ligesom hun bliver dårligt gående, trækker det en bagben.

Mener kun jeg har fået penge tilbage på kiropraktor regninger en gang, de andre gange er de blevet afvist, men det kan selvføglelig være lavet om nu

• #13   15. aug 2009 Som udgangspunkt vil jeg ikke regne med dækning fra sygeforsikringen - det kan blive en glædelig overraskelse hvis de gør.

Det er ikke fordi han har en ryghvirvel som "hopper" ud (det er i hvert fald ikke det tror jeg) og det er værst når han er spændt. Så måske det bare er muskler der skal til og der vil svømning måske være ideelt.

• #14   15. aug 2009 er han det man kalder kabe rygget. for så hjælper svømning, men ved kiropraktoren får du nogen øvelser som kan hjælpe det.

• #15   15. aug 2009 Han er ikke rigtig karpe-rygget, men en svag tendens, men mest når han er spændt. Er han helt afslappet, så er ryglinien fin.
    Men den billigste nu og her løsning vil nok være at forsøge med svømning. Det giver jo også nogle dejlige muskler andre steder tænker jeg.
    Så må jeg bare håbe på, at han vil i vandet smiley

Kommentér på:
Kiropraktik til hunde

Annonce