{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Ang. rejser med hunden i tog {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min kæreste og jeg rejser til Esbjerg mindst én gang i måneden, hvor vi har vores lille hund med. Vi er ved at undersøge, hvilke muligheder der er for at man kan sætte hunden imellem sæderne i et bur. Vi ved dog ikke hvor meget plads der er mellem sæderne i et intercity tog, så vi tænkte på om der var nogle der viste sådan noget? Vi har selv et transportbur, der måler: i breden 40 cm, længden 60 cm og højden 40 cm. Er der nogle der ved om det kan komme imellem sæderne?
Vi har ringet og spurgt dsb, men de kunne ikke svare os på det.

Mvh.
Henrik (og Nina)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. rejser med hunden i tog
  • #1   14. aug 2009 Alle de gange vi har rejst i tog med hund, har vi bare haft et lille tæppe med som hun kunne ligge på :o)

• #2   14. aug 2009 Min sidder på mit skød eller i en taske hvis jeg sidder på sæderne du ved overfor andre.. hvis jeg sidderpå de sæder på langs i starten, så må han sidde på gulvet eller hvor han nu vil

• #3   14. aug 2009 je har haft en kæmpe sportstaske til at stå mellem sæderne (der hvor de mødes ryg til ryg går jeg ud fra du mener ? )

så sku det bette bur også nok kunne stå der smiley

• #4   15. aug 2009 Jeg forstår bare ikke hvorfor man skal købe en barnebillet til sin hund, for man må have et barn gratis med pr. passager?
    Er der nogen af jer der har prøvet at have mere end én hund med? Der står der er særregeler omkring det?

• #5   15. aug 2009 Jeg plejer bare at have ham stående under mine ben/foran mine fødder, der ville blive en farlig ballade med ham hvis jeg satte ham ind mellem sæderne hehe.

• #6   15. aug 2009 Manden min måler lige når han er på arbejde idag.

• #7   15. aug 2009 Tak raceisten. Det ville bare være dejligt, hvis vi kunne få målene. smiley

Til jer andre, tusind tak for svaret, men vi kan desværre ikke have Naima stånde eller sidende ved os. Hun vil fare rundt, pive og gø og overhovedet ikke falde til ro. Men så snart hun er i buret, så falder hun fuldstændig til ro og sover bare de tre lange stive timer til Esbjerg. smiley

Stine og Benny N: Okay, vi håber at vi kan.

Rainbow: Jeg er enig med at det er totalt latterligt at man skal betale for hunden, men ikke for et barn. Giver bare INGEN mening. Men det er nu bare sådan at det skal gøres, 179 kr for at komme til Esbjerg med hunde, men hvis vi havde haft et barn 0 kr. Latterligt. :s Men altså, du skal IKKE betale for hunde, så længe den sidder mellem dine ben eller på dit skød, men så snart den "optager" noget plads eller buret/tasken måler over de mål dsb har, skal man betale for det. Ved ikke med store hunde om de skal have billet, det andet jeg skrev var ang. små hunde. smiley

• #8   15. aug 2009 Mener da at den skal være i tasken for at du ikke skal betale. De spurgte da nede på stationen, da jeg havde ham med inde og købe billet om jeg skulle have en børnebillet også.Nej sagde jeg, han kommer i en taske. Fint nok sagde hun så.

• #9   15. aug 2009 Så er der målt, og den kan godt være der.

Er den i kasse eller taske er den gratis, og den skal være i kassen hele tiden.

Kommentér på:
Ang. rejser med hunden i tog

Annonce