{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Ny hund, stor, vagt hund {{forumTopicSubject}}

Jah som nogen nok har læst havde jeg indbrud torsdag aften smiley

De har stjålet mine katte og andre dyr af stor værdi smiley

HUndene var hjemme men de var ikke taget...
yorkshire terrie tæve, yorkshire terrie han og japansk spids

Jeg overvejer kraftigt at få en stor hund som kan passe på os derude
overvejer enten grand danios eller shæfer,
hvad ville i anbefale osv. ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hund, stor, vagt hund
  • #1   9. aug 2009 Cane Corso

• #2   9. aug 2009 Det er en forfærdelig oplevelse, du har haft.

Men jeg bliver nødt til at spørge dig, om du uafhængigt af indbruddet har haft lyst til at få en stor hund?

At købe en hund som vagthund er næsten for stort et arbejde i forhold til at tyverisikre sit hjem rent elektronisk. Og sandsynligvis virker det bedre.

• #3   9. aug 2009 De begge er gode... smiley har mest selv erfaring med Grandaén.... super dejlig hund... og god vagthund.... smiley

• #4   9. aug 2009 ingen kamp hunde agtige hunde

• #5   9. aug 2009 nej jeg havde også overvejet det inden....
    huset ligger helt ude på landet, langt til naboerne og jeg bor der alene, jeg elsker mit sted men er pisse bange for at bo der nu smiley

• #6   9. aug 2009 Jeg tvivler det vil gøre en forskel, vil de virkelig gerne ind og tage dine ting, jamen så gør de det da bare, om du har vagthund eller alarm, det er de da ligeglade med.

I værstetilfælde kan du resikere at komme hjem til en død hund, det skete for min kamerat, hans to rotter blev skudt da han havde indbrud.

• #7   9. aug 2009 som CH er inde på, synes jeg du skal overveje det kraftigt, og ikke bare få hunden i stedet for en alarm. Har du overvejet en alarm..?

Nu ved jeg godt du ikke foreslog den, men ellers ville jeg læse op om OVB.. Det er en lækker hund, som bestemt også kan finde ud af at passe på sit hjem og sine mennesker..

• #8   9. aug 2009 OVB `????

• #9   9. aug 2009 Betina,
    sorry, så lige at du ikke ville have den type hunde.

OVB = Olde Victorian Bulldogge..

men det er vist ikke en type du kunne overveje..

• #10   9. aug 2009 narjjjj... mine små hunde skal jo også kunne leve hehe

• #13   9. aug 2009 Betina: ..det var dog skrækkeligt!
    og så miste sine dejlige katte på en sådan måde!
    det en underlig udvikling der foregr... og virkelig hensynsløst overfor andres egendele...
    Jeg kan fortælle dig.. at her på min villa vej.. er vi de ENESTE der ikke har haft indbrud... og det tror jeg har en stor del at gøre med.. vi igennem de 20 år vi har haft GDér ..og boet her... er blevet forskånet...
    Jeg vil tro.. de "med lange fingre" overvejer lige en xtra gang.. ved både synet.. og deres gøren... at det nok ikke er det klogeste hus de her vælger...
    (at de så ikke ved... mange GDer.. har deres styrke i udtryk samt udseende.. og ikke i væsen) ...dette behøver vi ikke fortælle dem...eller oplyse dem om! LooL

• #14   9. aug 2009 Betina,
    den er nu ikke farlig for dine hunde overhovedet.. OVB er en lækker hund, men at den type ikke er lige dig, er jo en helt fair sag smiley

Pinky,
    det er nemlig aldrig en garanti.. og ja, jeg mener jo ikke selv at det bør være hundens job at beskytte os.. Men jeg har jo også en hund som under ingen omstændigheder ville vogte eller beskytte smiley

• #15   9. aug 2009 Det du skal overveje er jo ikke blot hundens størrelse og vogterevner.

Du skal også overveje resten af dens liv.

En schæfer eksempelvis, kræver en del aktivering, den kræver mental stimulans og den kræver også, at man har nogle evner udi hundeopdragelse - og tiden og tålmodigheden til at gøre det.

Den bliver ikke automatisk en god vagthund bare fordi den er stor (selvom udseendet og lyden alene skræmmer en del indbrydstyve).

Så hvad har du at tilbyde den nye hund, du skal have? Så kan vi måske arbejde os ind på en race, der passer til din husholdning :o)

• #16   9. aug 2009 Anja, jeg er enig med dig i, at det ikke er hundens opgave at passe på os.

Vi har altid dyrket det, at Cassius siger vov, og så tager vi over derfra. Dog er jeg ikke det mindste i tvivl om, at han ville beskytte os, når det kom dertil - men i udgangspunktet og i dagligdagen er det omvendt.

• #17   9. aug 2009 Fila = ingen tyve, ingen gæster og ingen post smiley

Nej seriøst, så kig på de racer du best kan lide, og se om ikke en af dem har nogle vagt egenskaber. Hunden skal selvfølgelig også have en vis størrelse, ellers skræmmer det ikke mange.
    Man kan evt. også sætte billeder op af en rottweiler og her vogter jeg på dør postkasse mm. Om man så har en rottweiler eller ej, så vil det nok sortere en del af tyvene fra.

• #18   9. aug 2009 Jeg ville klart tage GD'en , det er en meget rolig og meget tillidsfuld hund.

• #19   9. aug 2009 Men vi havde Ginny og lunte havde vi indbrud ved højlys dag. Ginny var ikke god til fremmede mennesker og hun havde markeret mod vores gæster.
    Alligevel havde vi indbrud. Så hunde er ikke nogen sikkerhed mod indbrud.

• #21   9. aug 2009 selvfølgeligt siger jeg ikke at tyvene ikke kan komme ind hvis der er en stor hund, MEN jeg er bange for at bo der og ville gerne ha en større hund der kunne passe på os...

• #22   9. aug 2009 En lab kan (så vidt jeg ved) også være gode til at passe på huset.. Og jeg kan ihvertfald ikke høre forskel på om det er en rotte eller en lab der gør!

• #23   9. aug 2009 En Rhodesian Ridgeback kan også passe rigtig godt på dig :))

• #24   9. aug 2009 ikke at det er en den type hund du efterlyser men en rottweiler,det er da de færreste den lige går ind hvis der står sådan et fint eksemplar:)

• #25   9. aug 2009 En grandanois er ikke en vagt hund. Det er en skøde hun .. Men eller vælg det meste der er større end en labrador eller goulden... så er de ganske sikker smiley Schæffer og Malenous har jeg erfaring med som gode hunde!både familie og arbejdshunde smiley

• #27   9. aug 2009 Det var da en grim oplevelse...

Jeg har selv to store hunde, men man ved jo aldrig, hvordan de vil reagere under et eventuelt indbrud!

Jeg har selv overvejet om vi skal ha alarmer sat op... dem kan du jo godt ha til at køre selvom der er hunde i huset... og man kan jo også sætte den til når man sover.. :O)

Men hvis jeg skulle vælge en af de hunde du nævner, ville jeg klart tage schæferen.

• #28   9. aug 2009 GD'en er en dejlig nem hund og samtidig afskrækkende. Så ville nok tage sådan en. Men går jo an på hvor meget arbejde du vil lægge i den ekstra hund =)

• #30   9. aug 2009 jah pia K det er også det jeg er bange for...
    der skal være noget de kan se

• #31   9. aug 2009 En Rhodesian Ridgeback er også en god vagthnd, men den kræver en del aktivering. Vælger du GD ud fra det er en stor hund, med lille aktiveringsbehov?

• #32   9. aug 2009 Vi har 2 rottweilere. Den store han Blade afskrækker selv naboerne fra at komme uanmeldt bare på hans størrelse og udseende smiley Jeg tror ikke at der er nogen som er dumme nok til at forsøge at bryde ind her!

• #33   9. aug 2009 Betina

Uanset hvilken race du vælger som vagthund, så vil jeg råde dig til at kontakte en som eventuelt træner hunde til vagtfirmaer, militæret og politietshunde og sådan, det er jo ikke bare sådan lige at få en hund og træne den som vagthund, det ville kræve rigtig rigtig meget af din tid fra dine andre hunde.

• #34   9. aug 2009 En Boerboel , den skal nok passe godt på huset og jer! den kræver heller ikke så meget aktivering som Schæffer.

Kommentér på:
Ny hund, stor, vagt hund

Annonce