{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamphunde, hvad er det??
  • #1   8. aug 2009 Der er racer, der tidligere (og nogle stadig) var trænet til at kæmpe mod hinanden og forsvare, bide og flå ting - også levende.
    De kaldes også muskelhunde og det er racer som fx. pittbull, amerikansk bulldog, tror jeg.
    Deres hjerne, (har jeg fået forklaret) er at når først det bider fast, slipper de ikke.

• #2   8. aug 2009 En hund der er trænet eller opdrætte til kamp.

• #3   8. aug 2009 Raza,
    en ambull har ikke været brugt til hundekampe. Det er en vogtende hund, og har været brugt som vagthund i hjemmet, men også til at hjælpe i jagten af vildsvin.

Endvidere har den i en eller anden form været brugt til bullbaiting, men det er ikke i samme form som hunden har i dag, da det bare var typer af bulldogs der blev brugt til det.

En kamphund er en hund der bliver brugt til kamp..

• #4   8. aug 2009 Tjek evt. denne udmærkede forklaring :

(link fjernet)

• #5   8. aug 2009 Bettefisen Teitur K

Det var nu mere for at høre forskellige personers opfattelse af hvad en kamphund er smiley

• #6   8. aug 2009 * Sus m. Sakki *

Tak for link, var faktisk okay smiley

• #7   8. aug 2009 Men men men, amstaffen var jo opdraget udfra pitten med det henblik på og få en familie / showhund, er den så stadig en kamphund?

• #9   8. aug 2009 ''Krumme** Venter på Cult Shaker

Se den undrede også mig den med dogen, sys os jeg har hørt noget om at den har været brug til kamp.

Men sys det er sjovt der er så mange forskellige opfattelser af en kamphund og de forskellige racer her indenfor.

• #10   8. aug 2009 Jeg mener og synes at en kamphund er en hund som kæmper mod en anden hund.

En muskelhund er dem som "trækker" (Hundesport)

Hvis en rottweiler og en Dobermann er en muskelhund, er en foxterrier da også!!!!??

• #12   8. aug 2009
    Krumme,

Der kan man bare se, ja, jeg tænker lidt mit her.

• natascha s
    natascha s Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #14   9. aug 2009 men men men dogoen er faktisk ikke avlet til kamp, den er avlet til vildsvin og pumajagt...

• #15   9. aug 2009 i mine øjne siger det sig selv.. en kamphund er en hund der bruges til KAMP..

Muskelhunde er typen der oftest bruges til kamp

• #16   9. aug 2009 Just us - en Schæfer er en hyrdehund smiley

• #17   9. aug 2009 Som der bliver skrevet, ordet/navnet "Muskelhund" giver sig selv. Men igen, hunde der trænes i "træk" Weightpull, er vel muskelhunde. Er det er ikke det samme som en Bodybuilder, bare mennesker??

En Greyhound, jo det må OGSÅ være en Muskelhund så. hehe.

Hvis nu bare de "svineavlere" tænkte sig lidt om, med hvem de sælger deres hunde til, havde det nok ikke gået så galt. Selvfølgelig kan det ske alligevel, men hvis man tænker sig ordenligt om, INDEN man sælger eller anskaffer sig en hund, havde der nok ikke været det store problem.
    Det som jeg mener er at hvis man laver en "brugsanvisning" til de personer som ikke har 100% styr på hvordan man kan undgå alle disse ulykker. F.eks. Fordi at din hund gerne vil snakke med en anden hund eller et menneske, betyder det ikke at den anden hund eller menneske vil snakke. Hold ALTID meget øje med din hund, om den liiiige ser noget og vil hen til det. Vær HELE tiden opmærksom på dette!! Vær 100% sikker på at din hund ikke kan komme ud af din have. Det skal KUN være voksne der kan åbne ind til hunden, eller opdrag dine børn til at de under INGEN omstændigheder må åbne ind til dem uden at det er aftalt. For nogen er det almindelig sund fornuft, men for andre skal det forklares.

Hvorfor er der nogen der ikke nogen som præger andre hundeejere til den "sund fornuft" ???

Der bliver en H..... ballade hvis det bliver til noget med at der er nogle hunde som skal aflives eller flere racer der ikke må komme til DK. Så er der et nyt eller større problem. Lav en lov om "hunde-kørekort" og få nogle hunde som er styr på!! På den måde "knusser" man et problem UDEN at lave et nyt!! Tænk på, hvor mange af de love retter man sig efter, af de som er lavet. Det er jo lige før at det er "ganske enkelt" med hunde-kørekort!

Kommentér på:
Kamphunde, hvad er det??

Annonce