{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamphunde
  • #1   14. jun 2009 Sådan en liste findes ikke. Det er individuelt hvad folk vælger at lade gå ind under den kategori (bl.a. i boligforeninger)
    Men en kamphund er en hund avlet med det formål at den skal indgå i kamp med andre hunde/andre dyr.

• #3   14. jun 2009 Fandt da lige et link i google
    (link fjernet)
    det ser nu lidt barsk ud,

• #5   14. jun 2009 Nu skal man lige tage Wikipeda med et gran salt, for det er alm. mennesker, der lægger "facts" ud på den side.

En ting er også hvad hundene oprindeligt er blevet fremavlet til og noget andet, hvad de bliver brugt og avlet til idag. F.eks. er der dælme ikke meget kamp i nutidens store klodsede og godmodige engelske mastiffer...

• #6   14. jun 2009 De skal bare forbydes allesammen !!!

• #7   14. jun 2009 Hundekamp (og i princippet derfor også kamphunde) er jo allerede forbudt i DK. Problemet er bare at loven er næsten umulig at håndhæve.

• #9   14. jun 2009 Debbie, det er jo rimelig svært at forbyde "dem alle sammen" når ingen er enige om hvilke racer der er tale om...

• #10   14. jun 2009 Det er nu bare sådan af nysgerrighed jeg spørger, fordi der altid er den debat med at kamphunde skal forbydes, ville jeg gerne vide hvad racer det er man snakker om.
    Jeg har mine Border Collier, dem holder jeg mig til, men de er vel også næppe på listen over kamphunde *ggg*

• #11   14. jun 2009 Mini - Det tror jeg også, tror mine hjalp med at pakke bil hvis der kom en indbrudstyv her *ggg*

• #12   14. jun 2009 Mai-Britt - Jamen de der hyperaktive bordere skal da holdes i kort snor med mundkurv på - det er jo vilddyr..........*GGG*

• #13   14. jun 2009 Mie _- Ja absolut, det er da forfærdeligt at blive overfaldet og over slikket af sådan et bæst *ggg*

• #14   14. jun 2009 Mai-Britt, min border collie Silja sov fra vores indbrud for et års tid siden. Tyvene var endda henne og lukke døren ind til mit værelse, hvor hun lå på gulvet og sov, hun sagde ikke en lyd - så kamphund er der ihvertfald ikke at finde i hende smiley

• #15   14. jun 2009 til alle : dejligt at læse en tråd omkring muskelhunde med lidt humor - det er helt rart. smiley

ja de der collier har jeg også hørt skulle være helt skøre smiley griner højt smiley

men tror nu også min ambull herhjemme ville hjælpe med at pakke bilen hvis der var inbrud herhjemme smiley og gad de klø ham 5 min hoppede han også glædeligt med ind i bilen med tanken om det her er de sødeste mennesker i verden fordi de gad klø ham smiley griner..

• #16   14. jun 2009 Hehe ved sku ikke lige om Ludvig gad lette røven og hjælpe med at pakke bilen for tyven, for han gider sku ikke rejse sig for gæster eller posten eller nogle som helst andre... han løfter lige hovedet og tænker nå ok ikke andet...

Ingen vil komme med et bud på hvad en kamphund er nogle mener at man skal gå så langt at tage rotten og dobermannen med, mens andre mener at amstaffen, staffyen, bullterrien og ambullen er dem man skal fokusere på...

Andre igen mener at man også skal have flere knap så kendte racer som dogoen, presaen, mastiffen og nogle som jeg ikke kan stave til med...

Personligt mener jeg ikke at vi har lovlige kamphunde i danmark, men en hulens masse terrier og store hunde som laver en masse LORT...

Jeg ved der er nedsat et udvalg i folketinget under Jusitisministeriet som skal diff. en kamp og muskelhund... En muskel hund er det en hund med muskeler eller ???

Og DKK mener at der findes mere end 20.000 muskel/kamp hunde i DK nu( det mente de også for 4-5år siden)

og at de dækker omkring 20 racer og self. blandinger heraf...

• #18   14. jun 2009 Jeg håber at det link er en joke, hahahah.

"Gode råd, hvis du kommer i nærheden af en kamphund

- få fat i halsbåndet og drej indtil hunden ikke kan få luft.

- Opsøg ikke social kontakt efter 8 mdrs. alderen. De er ikke interesserede.

- Vær på ingen måde truende over for ejeren af kamphunden. Solbriller og høj stemme kan nogen gange være nok.

- Nærm dig ikke kamphunden bagfra

- Husk på, at kamphunden foretrækker større afstand end normalt. Nogen mindst 7 m

- Pas på, hvis flere kamphunde, for de rotter sig sammen

- Kamphunden viser ikke, hvis den har smerter, men nogen angriber når de føler smerte

- Kravl ikke op i et træ, for flere af kamphunde-racerne kan klatre i træer!

- Se ikke en kamphund du møder i øjnene - den kan opfatte det som angrebstegn!"

• #19   14. jun 2009 Helle R.: Nå ja, for man hører tit om små hunde der overfalder børn. Mere har jeg ikke at sige til det.

Selvfølgelig ville man aldrig indrømme at ens egen hund er til fare for andre, men det har vi jo desværre set et par gange, at det er de!

Fortsat go aften

• #20   14. jun 2009 Jeg vil starte med at sige, at jeg syntes det er et hyggeligt indlæg...

Dibbie A: Medierne blæser kun det op som sælger. For tiden er det så muskelhundene som skal have turen.
    Jeg tror på, at der er lige så mange små hunde, som overfalder børn, voksne, andre hunde osv. som der er store hunde, som gør det. Intet af det er acceptabelt! Jeg er aldrig blevet overfaldet af store hunde, men jeg har prøvet et par gange, at jeg små hunde bidt mig, knurret og vist tænder af mig.
    Det er jo kun min statestik og den tæller jo ikke nogen steder, men fordi der ikke bliver skrevet om det i medierne, er det ikke ensbetydende med at det ikke sker.
    Ingen bare min mening!
    God aften til dig også.

• #21   14. jun 2009 Debbie-det var da en meget mærkelig ting at skrive!!!

Til det med listen over "kamphunde/muskelhunde så er der ikke nogen som i andre osse siger.

jeg har lige købt bogen "muskelhunde- hvad er det?" der har erik westengaard taget de hunde med i han mener går ind under udtrykket "muskelhunde" som han jo osse mener er svært at putte racer indunder. Da der jo egentlig ikke er noget der hedder Muskelhunde.

Der står alt om racerne og deres fortid. En rigtig god bog:)

• #22   14. jun 2009 og til debbie- du burde specielt være en af dem der burde læse den bog.

• #24   15. jun 2009 Jeg har lige et spørgsmål til alt der her kamphunds snak - Men er der ikk noget med at der siges at kamphunde af natur er mere aggeresive fordi de erfra start er avlet til kamp? Og at der selvom deres eger har styr på dem, at de er lettere antændelige end andre hunde racer ? Jeg spørger af ren uvidenhed !!

Jeg har en Cavalier og i min 'naive' verden tænker jeg at lige meget hvilken race det er lader ejere ikk deres hunfd gå løs/hilse på andre hunde/lege med hunde, hvis ejeren ved de kan blive hidsige overfor andre hunde. Så derfor lader jeg min hund hilse osv. på alle hunde så længe ejeren viser interesse for at det er okay. Min Luna leger tit med en kamphund og den hunhund er simpelthen så kærlig og rolig af sind.

Spørgsmålet omkring om små hunde angriber lige så tit som kmapehunde bliver altid stillet . I mit hovede tænker jeg bare at det er begrænset hvad en lille Puddel kan gøre, og hvor svært den kan være at afbrude hvis en f.eks, Puddel hund gik til angreb.

I mine, man kan kalde det naive verden kommer hundes adfærd an på ejeren - det ser man med alle hunderacer, store som små!

• #25   15. jun 2009 Debbie: Hvis man skal forbyde kamphunde, er man nød til at forbyde ALT hvad der hedder tavleløse hunde, da man jo ikke kan vide, om der er gemt en kamphund i dem. Og forbyder man ikke de tavleløse, vil det kun gå ud over dem, der trods alt er seriøse(opdrætterne, der gør et flot stykke arbejde, med mentaltest af deres avlshunde osv) det er altså ikke fair, for tror næppe at det er dem, der er problemet, snarrer dem, der bare vil have en potens forlænger, og egentlig ikke gider ofre det store på en hund....så køber man da bare en uden tavle og helst i Polen eller lign, der kan de nemlig også have rød næse.....

Og jo, små hunde kan da absolut også være farlige, det kommer da helt an på hvem de angriber. vi kan sagtens blive enige om, at kamphunde kan forårsage stor skade ved bid, men en gravhund, der hopper op og bider et barn i hovedet kan skam også forårsage store skader. Så alle hunde KAN være farlige.

• #28   15. jun 2009 debbie har så lii et tilfælde af at en lille chihuahua er farligere end en amerikans bulldog.. min han hund bed en a vores venner i buksebenet dog er det ik noed så alvorligt men vores amerikansk bulldog hoppede sp glad op af ham... har altid sagt hvis no´gen sku ha mundkurv på sp var det fandme de små hunde har skam intet imod dem ejer selv 2 chi men generalt små hunde er aggresive, man hører bare ik noed om dem for hvem gider anmelde at de er blevet bidt a en bette skid...

• #29   15. jun 2009 hov glemte os lii og sige at han har bidt en stor lab bklanding i næsen fordi han synes at han kom for tæt på hans hunde kæreste:P stadig intet alvorligt for hvor hårdt kan sårn lille lort bide:D

• #30   15. jun 2009 Hejsa igen... For det første er en amstaff jo ikke avlet til kamp mere end alle andre hunde...

En schæfer er den hund som senest er trænet til at angribe og slå MENNESKER ihjel, den blev brugt som krigshund i 2. verdenskrig...

Jeg kan ikke tage folk seriøse når man mener afliv dem alle...??? Man er nødt til at se om der er et grundlag for at ændre loven og lige nu er det jo bare fordi det er oppe i medierne at muskelhunde er farlige, fordi den anden dag var der en som fik spist sin chihuahua af en greyhound, men hvor var det henne i medierne??? Lidt på BT.dk

og der har lige været et indlæg om en hvis venners lab hvalp næsten fik revet sit strube hoved ud af 2 GRAVHUNDE...

Desuden kan små hunde godt lave stor skade, lige så vel som en GD og en Skt. bernhardshund (de er ikke muskelhunde men ret store og i visse tilfælde også aggresive hunde)

Jeg kan sagtens se at en stor stærk hund kan lave mere skade end en lille bitte hund kan... Men har i ikke set de tv-programmer hvor manden har sovet i stuen i et år fordi han ikke må være i sengen for en chihuahua??

og man skal også huske at små hunde som gøer og knurre osv kan provokere de store hunde og ofte er det jo den bette der begynder (og bliver ved, ofte fordi ejeren ikke mener der sker nogen skade for den er jo så lille???)

EN stor hund kan tage mentalt skade efter angreb fra små hunde og blive aggresive overfor små hunde simpelthen fordi de bliver bange for dem...

og i nogle tilfælde vil de store hunde måske ikke gå forbi stedet hvor det skete...

Og som der er en der skriver en lille hund kan stadig gøre stor skade på ex. børn og nok især stor mental skade...

• #31   15. jun 2009 Jeg er ikke tryg ved kamphunde. Hvis jeg har mulighed for det, undgår jeg dem. Men selvfølgelig er det umuligt decideret at forbyde dem, for hvor går grænsen? F.eks. kunne jeg let forestille mig at en amstaff blandet med labrador kunne være farligere end en ren amstaff. Man kunne komme ud for at hunden havde arvet nogle dårlige kombinationer fra begge. Jeg tror, at det ville gøre mere skade end gavn, at forbyde dem, men jeg personligt så dem helst ude af bybilledet!

• #32   15. jun 2009 det kan være svært svare på hvilke hunde der under kamphunde, men har tit hørt om andre små hunde der angriber andre hunde. har selv en lille blanding og han kan godt være hidsig men han har dog aldrig gjordt nogen nået.og har ikk selv noget i mod nogen racer da de alle ser nuser søde ud heh

• #33   15. jun 2009 Tror ikke nødvendigvis nogen ville slippe helskindet fra at komme ind i mit hus med urene hensigter for Kia ville aflæse dem og handle derefter, dog kun hvis jeg er hjemme og hun derfor er i beskyttelsesmode.
    Hvis der er en lyd der ikke skal være der når jeg sover så sætter hun sig på mig og gøer advarende :o)

Er hun alene tror jeg ikke at hun gør noget ...

Min brors kamphunde kunne aldrig finde på at skade et menneske. Der er jeg sikker på at man kunne rende med alt ... Men andre dyr/hunde er den ene ikke glad for. Og så længe man kender sin race og tager de nødvendige hensyn er hunden ikke farligere end andre hunde. Kan man ikke finde du af dette, jah så er hundene livsfarlige grundet deres instinkter ...

Det er der så mange hunde der er, men kamphundene har bare det ekstra edge som deres bygning og instinkter giver dem i forhold til andre hunde ...

Men vil til enhver tid hellere møde 100 velopdragne kamphunde end 1 uopdragen chi :o)

Var på udstilling her i weekenden i Vejen hvor der var MANGE amstaffs på meget lidt plads (uhh fik bare såå mange hundemyssere :o)) og der er bare ingen problemer for alle ejerne er meget påpasselige med at sørge for at de hunde der ikke kan sammen ikke kommer i kontakt. Hundene kan sagtens stå sammen i ringen uden jeg nogensinde har set problemer ...

• #34   15. jun 2009 Nu har vi en amstaff uden tavle her hjemme og han har i en uge gået sammen med 2 andre hanhunde og der var ingen problemer og vi har en datter på knap 8 mdr. og han elsker hende...

Det eneste problem med ham er hvis vi møder en hanhund som er meget dominerende og vil hoppe på ham, så siger han fra og det er voldsomt for det altid har været ret store hunde som en schæfer og en rotte... Og når 2 store hunde "skændes" bliver det altid vildt... og alligevel er Ludvig den eneste der har haft sår...

Små hunde som er meget dominerende ignorer han bare totalt, vi var engang i hundeskoven i nørresundby og der var en lille chihuahua på 8 år som ville dominere ham og den bed sig fast i hans kind og blev hængende og Ludvig løb videre og legede med de andre... Gud det så sjovt ud HAHAHA

• #35   15. jun 2009 Charlotte- jeg købte den over netttet, men man kan få den i bog og ide osv. tror man kan få den i alle boghandlere:)

• #36   15. jun 2009 Ham med: Og jeg er personligt ved at få nok af jer som da i hvert tilfælde IKKE lægger skjul på at I ikke fatter hvad f ..... i taler om ... SUUK. Muskelhunde min bare r . ..

JEG ønsker at amstaffen og lign. racer forbliver lovlige. Dette sker kun såfremt de menensker der ejer disse tager sig ALVORLIGT sammen og indser hvad får hunde de har og alle gør deres yderste for at være gode racerepræsentanter !!

Muskelhund er et udtryk som er opfundet af kamphundejere som ikke vil acceptere og respektere deres hunde for hvad de er på godt og ondt (husk igen at jeg er vild med kamphunde og derfor kæmper for at disse forbliver lovlige og dermed ikke er for forbud) ...

Ligesom min schæfer er en hyrdehund så er min brors skønne amstaffs kamphunde.

Min hund bruges ikke til at hyrde (men tro mig det ligger instinktivt til hende) og min brors hunde bruges ikke til kamp (igen så ligger det instinktivt i hunden, særligt da den yngste).

Når kamphundeejere accepterer og respekterer den race de har mellem hænderne kan de også fremme de ønskede egenskaber (kærligheden og loyaliteten til mennesker, intelligensen) og hæmme de uønskede (kampinstinkterne) ...

Man starter med at sørge for kun at købe en sådan hund med FCI-tavle ... Så er man nået langt ...

• #37   15. jun 2009 Sanne M: Jeg har det lidt ligesom dig med hensyn tilo muskelhunde begrebet... MEN når det så er sagt, mener jeg stadig ikke min hund er en kamphund en en terrie...

• #38   15. jun 2009 Til ham og hunden
    Trådstarter efterlyser jo også om der er en mulighed for at finde link, der kan oplyse om hvad der er kamphunde, Jeg tror vi er mange der gerne vil være mere sikker i vorres sag og være bedre til at finde ud af hvad der er hvad og ikke generaliserer dem alle under et.
    Jeg ved godt det var et dårligt link, satte det egentlig også mest på for at vise hvor skæv det var.

• #39   15. jun 2009 til charlotte igen:)- den kostede 228 kr fra nettet:)

Jeg ville anbefale den i hvertfald. Der bliver sagt en masse gode ting og der er også masser med hensyn til alt det med medierne idag og partiernes mening.

Jeg synes specielt om det med hundens kampgen. (at de slet ikke har det). det er og vil kun blive ejeren. og han skriver osse i bogen at det er noget pjat det med "muskelhunde" ikke giver ordentlige signaler til andre hunde. og at han selv op til flere gange har mødt små hunde der slet ikke giver disse signaler.

En rigtig god bog:D

• #40   16. jun 2009 Der er faktisk et super godt tema i bladet HUNDEN fra DKK. om farlige hunde.

• #41   16. jun 2009 DKK skal i hvert fald tænke sig bedre om når de udtaler sig og sørge for at lade dem der ved hvad de taler om tale i stedet for det bavl de indimellem kommer til at stå til ansvar for at have sagt.

Ved at en del DKK-medlemmer med kamphunde til tider er ret trætte af den hetz deres egen kennelklub fører mod deres hunde.

Det er rigtigt at der skal ryddes ud i tavleløse muskelhunde og avl herpå men de skal ikke ramme deres egne medlemmer som for det meste jo netop er de ansvarlige kamphundeejere ...

• #42   17. jun 2009 Hmm jeg føler mig nu som en ganske ansvarlig ejer selvom min ikke har tavle, ok jeg får nok ALDRIG en DKK hund, fordi jeg netop ikke vil betale ofr den hetz som de køre mod muskel/kamphunde. de har et par kvindelige EKSPERTER? om muskelhunde, som undskyld ærligttalt ikke aner hvad en kærlig familiehund er...

Hvis man forventer at få nye "kunder" og fastholde dem man har skal man ikke støtte op om en udtalelse om at det er tikkende bomber osv... de mener jo at man ikke må træne sammen med alle andre og man skal faktisk helst kun have dem derhjemme hvor de ikke kan gøre nogen skade for deres omtale...

• #43   17. jun 2009 Hejsa smiley

Selvom det var et link til en liste jeg spurgte om, syntes jeg at jeg her har lært meget om "kamphunden". Syntes det er en rigtig god diskution, med god tone der er ført her. Der er rigtig mange gode meninger her, både fra ejere af hundene og dem som mig der bare har en fredelig hund, som kun hører rygterne om bæsterne smiley

Venlig hilsen
    Mai-Britt

Kommentér på:
Kamphunde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce