{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund født med to bagkroppe
  • #1   5. aug 2009 hmmm?

• #2   5. aug 2009 Det lydder godt nok lidt vildt, men den slags sker vel en gang imellem? selvom det måske ikke altid er lige så veludvilket som den?

• #3   5. aug 2009 Sensation eller indavl?

• #4   5. aug 2009 Indavl?

Ok, jeg fatter hat..

Hvor kommer den tanke dog fra?

Jeg tror såmænd, det er en af naturens luner. Det forekommer hos alle dyrearter, så hvorfor ikke også hos en schæferhund?

• #5   5. aug 2009 Synd at de aflivede den ... Gad da godt at se den som voksen smiley

• #6   5. aug 2009 du gan ozz sige en ikke færdig udviklet siamesisk tvilling. det er bare en genetisk fejl der gør at resten ikke udviklet rigtigt..

• #7   5. aug 2009 Bare tit man ser disse ting ske ved dyr der er udsat for indavl eller linjeavl som nogle dyrekredse vælger og kalde det

• #8   5. aug 2009 Tonser... Øh.. NÅ!

Det er så sjældent den slags sker, så jeg kan ikke rigtig forestille mig, at man ligefrem kan lave en statistik over det...

• #9   5. aug 2009 Kan ske hos alle arter og har ikke noget at gøre med indavl. Har set en del sjove ting, da jeg arbejdede i en svinestald (mange fødsler hver uge).

• #12   5. aug 2009 De to små - jeg tror tæven er ligeglad, den har jo fået tre raske hvalpe.

Og hvis jeg var Bille Ruwald, så ville jeg også lige beholde den et øjeblik og studere nærmere... og så skal den jo være i det glas ;o)

• #13   5. aug 2009 Øhh nå det er vidst en sag der kan diskuteres længe om.. Jo det kan ske uden indavl men det kan Sørme også ske med indavl...

• #15   5. aug 2009 Tonsers -så fordi det kan ske både med og uden indavl, konkluderer du at dette skyldes indavl?
    Det må da vidst være at springe til de konklusioner der lige passer ind i ens overbevising.

Noget forenklet så dobler indavl op på gener der er fælles for de to hunde der parres (hunden får "det samme" gen fra både mor og far -flere af de samme, jo tættere de er i familie). Det gælder self både gode og dårlige gener. Dvs at dobles der på mange dårlige gener, er risikoen for at hvalpen vil få problemer med dem self større end hvis de ikke var modtaget "i dobbelt dosis".
    Men jeg går nu ikke udfra at det at være født med to bagkroppe er noget der kan tilskrives linien den er af, og dermed skyldes indavl.

Der ses jo tilfælde som dette i stort set alle arter, selvm de er sjældne, så mon ikke bare det er et af naturen luner. Man kunne jo forestille sig at dette oprindeligt var bestemt til at være to seperate hvalpe, som så af den ene eller anden grund ikke udviklede sig som de skulle under drægtigheden. Og er det tilfældet, så har det jo i hvert fald intet med indavl at gøre...

Men der er jo en tendens til at alt skidt skal tilskrives indavl -oftest af folk der faktisk ikke rigtig ved hvad indavl er, udover at det betyder man parrer to dyr/mennesker der er i familie med hinanden.

• #16   6. aug 2009 ej, hold da op..... :o( så meget mærkelig ud.... syntes også det er fint de aflivede den lille bitte hvalp....

Kommentér på:
Hund født med to bagkroppe

Annonce