17. feb 2006 Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
Endnu en... kan vi stoppe skam avlen.? {{forumTopicSubject}}
Nu når der er så meget fokus på "kamp/muskelhundene, kunne vi så være så heldige, at der sidder nogle derude og tænker.. Nå!, så må vi hellere trække hovedet ud af røven, og IKKe få parret vores f.eks Amstaff med naboens Hund alligevel.. Det er da fuldstændig grotesk, at læse lle de salgsannoner på disse hunde... Og BLANDINGERNE!! For satan da... Sct. Bernhard, Ambull og måske Broholmer blanding.. Nå ja Labradopren har også sneget sig ind...Hvor fanden er vi henne??
Har folk dog ingen hjerne, at avle sådanne hunde...
Jeg var rystet over, i sin tid, da Groggy blev oprettet herinde, der var den blå GD ikke af så mange..
Jeg fik de sygeste tilbud om avl på ham... Da jeg til sidst skrev i hans profil, han ville blive løgløs når tiden var inde, blev jeg nærmest skældt fra hæder og ære....
HVORFOR??
Jeg valgte min hund ikke skulle fører sin farve videre, han er uden tavle og kunne ikke se mit snit til, at lave hvalpe for sjov skyld..
Men må da indrømme jeg er rystet over, at læse alle de annoncer hvor man ligefrem bevidst avler med racer, der ligger så LANGT fra hinanden i deres oprindelse og formål.. Det kan da kun gå galt..
Jeg skriver hermed ikke, at man ikke finder "syge" tavlehunde, for det gør man.. har selv haft 2 af slagsen..
Men igen tilbage til "kamp/muskelhundene..
lad os håbe der kommer et stort tiltag iforhold til avlen på disse hunde.. Så vi kan formindske "ulvene i fåreklæderne."
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 114
MEN.. jeg brugte et halvt år på at finde den hund jeg ville ha... Der var så mange blandingshunde til salg... men de fleste var parret af racer der ikke er mig...
Ved ikke lige hvaad jeg ville sige med det her... udover at der er Mange "sjove"blandinger... og tror man skal passe meget på!
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Desværre tror jeg bare ikke folk "får hovedet ud af røven" - dem der avler på deres muskel-blandinger og racer med vidt forskellig baggrund, gør det ( tror jeg ) i høj grad for den hurtige skilling der er forbundet med det.
Ja - der er et par enkelte underlige blandinger - der var en smutter - sådan en har jeg. Men det fleste ser bare sit snit til lettjente 50.000 - hvor sørgeligt det end er.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 12
Men ikke kun kamphunde kan være såden, blandingshunde i det hele taget, hvis det er en forkert blaning. Man skal altid tænke sig godt om før man gør noget, og køber noget.
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 142
problemet ligger både ved muskelhunde med tavle og dem uden...
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 142
det er 2 vdt forskellige diskutioner, og i er kun med til at give muskel/kamphunde folket argumenter for hvorfor deres hund ikke er farlig mens alle balndinger er uhhhh så skide farlige..
os med almindelig hunde burde stå sammen, men nej vi kævler i munden på hinanden om racer og tavler og pis og lort!!
i kan ikk se skoven for bare træer
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 114
apr 2005
Din kommentar er ikke forstået...
Vi taler her og nu, om alt den debat der er og de ting der er sket, kan få nogen til at tænke sig om- Og mit svar, nej, desværre ikke, tror tværtimod vi ser en stigning med avl og folk der køber dem, som skal nå det inden der kommer et form for forbud..
apr 2005
Prøv og læs det som trådstarter starter med at skrive:
Citat:
"Nu når der er så meget fokus på "kamp/muskelhundene, kunne vi så være så heldige, at der sidder nogle derude og tænker.. Nå!, så må vi hellere trække hovedet ud af røven, og IKKe få parret vores f.eks Amstaff med naboens Hund alligevel.. "
apr 2005
Som altid er du mærkelig!! Og lidt svær at forstå..
Dig der henvender dig til mig!!, og da du ikke lige helt har forstået hvad det er jeg svarer trådstarter på, sætter jeg et citat ind fra hendes indlæg, sågar det hendes indlæg starter med, så selv du kan forstå hvad det er jeg svarer på..
Endnu en... kan vi stoppe skam avlen.?