795 visninger
|
Oprettet:
omkring hund i hjem {{forumTopicSubject}}
Nu så jeg udsendelsen på tv2 og ville høre jer herinde på Hg hvilken race i har og hvorfor i har valgt denne race?
Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide hvor meget jeres hund har "ødelagt" af ting hjemme hos jer selv??? og hvad I gør for at uheldet ikke sker igen????
Jeg selv har en schæfer tæve på 13 uger.- Grunden til jeg har valgt denne race er, at jeg elsker schæferens udseende og dens statur. Desuden synes jeg den både virker og ser klog ud. Sidst men ikke mindst interesserer jeg mig for brugstræning og udstilling....og så er det rart at have en hund som gør hvad man siger til den
( næsten da)
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Hun var streng lige da hun kom da hun manglede aktivering og "åd" derfor en sofa, sutsko, ler figure, en trøje og en jakke.
Men aaalt det er fortid! Træning og stimulering/aktivering har fjernet hendes unoder (i løbet af blot 1-1½ måned var det væk)
Så kan man se hvad træning kan gøre
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Jeg har selvfølgelig sat mig ind i bagge racer og besluttet af uanset hvem han faldt ud after, ville han være en hund der passer til os. Vi er aktive og vil gerne have en hund der også er. Vi ville have en vaks hund, der gerne vil træne og en hund vi kan have med os mange steder. Ikke mindst en hund der er god til børn, da vi i vores omgangskreds har mange små og forhåbentligt i Pepsis tid også selv får en lille:-)
Pepsi har kun ødelagt ting som sko osv og det vi gør er at fjerne alt den slags når han er alene, så han ikke får chance for det... så når han spiser noget, er det vores skyld:-)
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Jeg læste om Griffon'en inden men har nok alligevel ikke sat mig helt nok ind i hvad jeg kunne vente mig af den og havde håbet hun ville have mere af mopsens temperatment - det har hun ABSOLUT ikke. Hun har heldigvis ikke ødelagt noget herhjemme 7-9-13 men til gengæld gøer hun rigtig meget fordi det ligger i Griffonen at være vagtsom - havde jeg vidst det havde jeg nok overvejet blandingen en ekstra gang
(ikke at jeg ikke elsker min lille vagtsomme vaps over alt på jorden)
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 464
Desuden elsker jeg cattlens sind (har arbejdet med den i australien) - den er utrolig selvstændig, intellegent og en fantastisk familiehund (hvis den er stimuleret vel at mærke).
Han har aldrig ødelagt noget - bortset fra en bamse jeg gav ham da han var hvalp+ - den var så god at tygge i og det kunne den ikke holde til - desværre :o)
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Ønskede en hund af mellem stor race med let til moderat pelspleje.
Vagtsom race da jeg boede alene ude på landet
En race man kan træne til en høj grad af lydighed, så det er muligt at deltage i og vinde konkurrencer i lydighed.
En race som vil synes at agility er sjovt.. Evt også på konkurrenceplan.
En aktiv race, som også kan finde ud af at slappe af når der ikke sker noget.
En hund som kan finde ud af at være alene hjemme.
jeg fik min tervueren som omplaceringshund 2½ år gammel.. Med nogle problemer i bagagen.. De problemer er stort set væk her efter 5 år.
Jeg vil vælge en belgier igen, men være meget opmærksom på stress og evnen til at afreagere efter en forskrækkelse.
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Intet ødelagt...har kun stjålet sokker i sin tid
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
Har valgt den da jeg syns den passer godt ind i min livsstil.
Den gør stort set ikke, den har meget personlighed og har et skønt sind.
Den skal ikke have vildt meget pelspleje og dens motions behov passer godt til mig.
Aya har bidt lidt i et par af mine solbriller, en kuglepen og lidt i en klipklap. Så en smule i gulvtæppet. Men absolut ik noget slemt.
Sørger bare for at hun ikke har mulighed for at få fat på de ting hun vil bide i.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.055
Begge er valgt pga et aktivitetsniveau der passer til mig, lysten til at træne (hvilket er endnu mere udpræget ved Gaia, hvorfor nr 2 blev hende) og at begge racer har et fornuftigt sind, og kan tages med til "alt", uanset om det er besøg hos andre med hunde, med i stalden eller hvad det måtte være.
Reiki har "spist" en udstillingsline i læder. Men bortset fra deres legetøj er der ellers intet ødelagt herhjemme, men nu har jeg jo så heller ikke haft dem fra hvalp.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 154
Jeg prøver at fjerne alt specielt sko og legetøj da vi har børn og hvis den tager fat i noget den ikke må siger jeg nej og tager det fra den og giver den sit eget legetøj, hved ikke om det er riogtigt at gøre......og håber bestemt ikke at den ødelægger noget........!!!!!!
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 366
Han har spist lidt tapet bg døren i gangen, men ellers har han intet ødelagt. MEN kan han nappe noget tøj fra vasketøjskurven og tage med i sin kurv, så gør han det...
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 154
Man skal lære både hund og barn at omgår, så tror jeg det nok skal gå!!!!
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 196
så er de jo en rigtig famili/børneglad hund, så det kunne ikk være bedre..
er blevet så glad for racen at jeg vil vove at påstå at jeg aldrig skal have andre racer.. (måske en fransk) men altid en nuffe i huset
findus har spist hjørnet på 2 af vores spisestole, eller har han aldrig ødelagt nået..
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.055
omkring hund i hjem