Opdrætter i udlandet, hvordan.... {{forumTopicSubject}}
Nu skal i høre.. for jeg har lige brug for lidt hjælp
jeg er meget interesseret i en griffon petit brabrancon tæve, i black and tan med stamtavle, og af god showkvalitet. En black and tan tæve er ikke sådan ligetil at finde herhjemme åbenbart, så jeg er begyndt at kigge i udlandet.
Nu har jeg fundet en anerkendt kennel i Rusland, som har en tæve på 2 uger, og hvis hun viser sig at være udstillingsmateriale, ville jeg muligvis gerne købe hende.
Men nu er det jo helt i Rusland, og der har jeg altså ikke sådan liiige muligheden for at tage over og se forhold osv og møde hvalpene og deres mor og sådan..og det er det så dumt bare at få fløjet hvalpen til Dk og købe den uden at have mødt den først?
Og hvordan gør andre mennesker...jeg er blevet helt i tvivl nu
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
hel og lykke med det
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
jeg har kun købt hvalp i Norge og Sverige og der har jeg været der og hente personligt, men det er jo også lidt tættere på
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.342
Derudover ville det for mig være et must at se hvordan hvalpen er vokset op og møde opdrætterne...
Vi tog også til USA for at hente Pippi, det var en tur jeg på ingen måde ville undvære og jeg ville prioritere det meget højt selvom det var dyrt.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 85
Jeg syntes det er svært at råde til det ene eller det andet. Hvis du har is i maven og ellers får en god aftale med opdrætteren om tilbagelevering, hvis ikke hvalpen lever op til dine forventninger( læs: bliver syg eller ikke er egnet til udstilling) så kan du godt få den fløjet hertil. På den anden side ville jeg nok ikke købe en hvalp jeg ikke havde mødt først. Og hvis du alligevel skal have udgifter til at få hvalpen fløjet hertil, kunne du så ikke lige så godt selv hente den?
Vi har kun gode erfaringer med at købe i udlandet - måske nok fordi vi gerne vil kende "vores" folk før vi handler med dem:-)
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Hmm nej jeg har ikke mulighed for hverken selv at hente eller besøge dem først..så skulle det godt nok ha været tættere på Dk..sssselvom jeg godt VED at det ville være klogest og mest fornuftigt.. priserne hun har oplyst er med transport, bur og papier og alt med vaccine og tilladelser osv..
men tager en kigger på den svenske side.. Tak
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
Det kunne jo være at kennelejer selv havde været på besøg i den russiske kennel og kender forholdene....
Opdrætter i udlandet, hvordan....