{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.577 visninger | Oprettet:

muskelhund vs. "alm" hund {{forumTopicSubject}}

hej.
som man har kunnet læse mange steder de sidst par år så er det muskelhunden der tager hele skraldet i medierne når der er nogen eller noget der er blevet bidt.
og ja jeg ved godt at der er rigtig mange hunde af de racer som er kommet i de forkerte hænder som bruger dem til og se barske ud med, men det er ikke den diskution jeg vil ind på for vi bliver aldrig enige....

men det jeg vil frem til er findes der ikke nogen statestikker for hvilke hunde der har overfaldet personer og dyr.
for det kan simpelhen ikke passe at der ikke er nogen af de "søde og nuttede" hunde der også bider et barn eller ryger efter en and eller kat.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muskelhund vs. "alm" hund
  • #1   24. jul 2009 Selvf. er der det. Ingen påstår det modsatte og hvis du kigger i medierne er de historier der også hvis ofret er kommet til skade ...

• #2   24. jul 2009 hvorfor er der ikke noget der hedder en muskelhund?

• #3   24. jul 2009 forstår ikke lige det sidste du skriver kenneth

• #4   24. jul 2009 >kenneth< Hvor har du dine statistikker fra?

• #6   24. jul 2009 Tror det kenneth mener at hvis hunden ikke har tavle så er det en blanding

• #7   24. jul 2009 *SBHT * enige smiley

• #8   24. jul 2009 Ja, det er utroligt han kan blive ved.....
    Det er det samme og det samme HELE tiden
    Tænk at have så meget had til andres hunde...
    Min forrige hund havde tavle, og han var meget aggressiv over for andre hunde, så det er simpelthen en gang vås det der...
    Kender masser af tavle hunde og de er præcis ligesom alle andre hunde

• #9   24. jul 2009 Michelle & Henriette J

Ja jeg forstår det heller ike

• #10   24. jul 2009 Der findes ingen statistikker over hundebid fordelt på race i DK. Politiet har ikke nogen og forsikringsselskaberne har heller ikke. Jeg skrev en artikel om muskelhunde for et par måneder siden, og der søgte jeg alle steder, men det findes bare ikke.

Men selvfølgelig er der masser af "almindelige" hunde der bider- det sælger bare aviser lige nu med "muskelhunde"angreb. Især fordi det har mere "aktion" når det er en muskelhund, fordi skaderne som regel er større.

• #11   24. jul 2009 jo vi kan godt kalde dem efter race men nu er det jo ikke kun feks amstaffen som er fremme i medier

• #12   24. jul 2009 kenneth B

Du ved ikke hvad du snakker om

• #14   24. jul 2009 En hvilken som helst amstaff kan bide om den er med eller uden tavl...

• #15   24. jul 2009 Man kan bruge tavlerne til at tjekke forældredyrenes gener og skavanker. Men har man to forældre som fx begge to har tavle, så er hvalpene jo også ægte hunde også selvom man ikke laver tavle på dem...

• #16   24. jul 2009 kenneth B: hvordan e vejret inden i din osteklokke?

• #17   24. jul 2009 det var dog imponerende at han kan blive ved og køre i det had til hunde uden tavle..... :-S mange uden er mindst lige gode som dem med, og dem med kan sq godt være bidske....

• #19   24. jul 2009 Tror der er masser af Amstaff's fra U.S.A også med tavle der bider hvert år...

• #20   24. jul 2009 Snakker om U.S.A fordi hunde oprindeligt kommer derfra, så det må da være temmeligt relevant...

• #21   24. jul 2009 En Amstaff er en anden udgave end en Pittbull og bliver brugt til kamp bla i Amerika

• #22   24. jul 2009 kenneth B: din hund er avlet for et bestemt udseende, en stor stærk hund, at du har valgt den vil jeg lade psykologer om at foklare.. eller har du andre grunde til at vælge en?

er det en vagthund eller hva er begrundelsen fo at bibeholde din race i danmark?

jeg har en jagthund af blandet race, langt bedre bugshund end din nogensinde bliver...

og den er ikk istand til at dræbe en chihuaha i et hug eller bide dem til blods som din Race er..

• #23   24. jul 2009 Hvilken Brugshund?? Har aldrig set Amstaff's brugt til noget som helst, da de er for aggressive til det meste... Hvad har du set dem brugt til?

• #24   24. jul 2009 heine o nu ryger du lige så langt ned i niveu som kenneth.

den er ikk istand til at dræbe en chihuaha i et hug eller bide dem til blods som din Race er... udeover jeg syntes det er den mest latterlige kommentar jeg længe har hørt så syntes jeg du skulle tage til dyrelæge med din jagt hund hvis den ikke kan nedlægge en lille hund så må den da fejle et eller andet

• #25   24. jul 2009 Bliver den brugt til jagt, blindehund, politihund, narkohund not,not,not
    Hvilken slags brugshund er den så?

• #26   24. jul 2009 Hvorfor er den ALDRIG blevet brugt til kamp? hvor ved du det fra?
    Den ligner jo en Pitt fuldstændig, hvad er forskellen??

• #27   24. jul 2009 Amstaff er det samme som en pittbull,
    amstaff er bare en "mildere" udgave af pitten ..
    Pitten er til kamp

• #28   24. jul 2009 Selvfølgelig bliver de brugt, men ikke i så stor udstrækning

• #29   24. jul 2009 Michelle & Henriette J

VIP

Skrevet: 24-07-2009 13:32:27

Jamen så har du ikke kikket godt nok!! Du siger Kenneth lukker bavl ud, jamen det gør du til tider altså også!!

• #30   24. jul 2009 har også set amstaffen som brugshunds ved det amerikanske politi samt ambullen er også brugt til det.
    men læste et sted at de blev aflivet pga et forbud mod dem men det var kun i en enkelt stat men kan ikke huske hvilken

• #31   24. jul 2009 IOg det var så til dette du skrev her:

Michelle & Henriette J

VIP

Skrevet: 24-07-2009 13:32:27

Hvilken Brugshund?? Har aldrig set Amstaff's brugt til noget som helst, da de er for aggressive til det meste... Hvad har du set dem brugt til?

• #32   24. jul 2009 *SBHT *

Okay .. Det er bare hva jeg har læst mig frem til ..
    At pitten blev brugt til kamp. og dem der ikke havde sindet til det blevt brugt som familie hund.. smiley

• #33   24. jul 2009 Har ikke gidet læse alt hvad der er skrevet i tråden, men har gået og grublet over noget siden i morges da jeg læste på tekst tv at to små hunde var blevet angrebet af kamphunde. Ejeren udtaler: "Mine hunde løber over mod de to kamphunde, og de står bare og kigger, men i løbet af et splitsekund har den ene kamphund den ene af mine hunde i munden. Jeg kaster mig ind i kampen, og kamphunden smider min hund, hvorefter den går efter min anden hund."

Hvem får skylden???? - "Kamphunden"! Men hvis skyld er det egentlig???? - Ejeren med to løse hunde der løber hen til en anden hund!

Hver eneste gang et barn er blevet bidt af en såkaldt muskelhund, så er det blevet blæst op i medierne bagefter hver eneste gang en muskelhund har bidt et andet dyr - men mange af tilfældende er nok startet som ovenfor... Hvornår blir det blæst op i medierne at en labrador (KUN ET EKSEMPEL) har skambidt et barn????

Da Aramis blev angrevet af en løs hund og for at forsvare sig næsten bed øret af en anden hund, kom ejeren og undskyldte selvom det var min hund der havde gjort mest skade, men ejeren af den anden hund sagde at det var hans egen skyld og at han ikke burde have ladet sin hund løbe løs.

• #34   24. jul 2009 Kenneth; ... jeg kan nu godt følge dig... i et større perspektiv...

Jeg ville føle det umådeligt belastende... at sidde med en ren racet som din... og aligevel.. få skelsord udråbt efter sig på gaden ... (af bla sådan en som jeg) ..der ikke kan se en meter til forskel.. på om den er "ren" i racen..eller er forklædt pit!
    Det må være yderst træls opslidende.. og meget belastende!
    Jeg ved..der er en del... indenfor raceklubben der gør et mega arbejde... og gør en MASSE omkring avlen.. og fremavler de rolige egenskaber ....
    Der ved kommer dine udtryk nok også meget ufiltrert igennem til udtryk...
    Jeg ville bestemt også føle harme.. hvis jeg sad med en ren i racen ... og kendte til ALLE de ulovlig indførsel af forklædte efterligninger ... til din.....
    samt det total hovedløse og ingen viden at ha til udfaldet avl der foregår...
    så forstår godt ...hen af vejen.. din synsvinkel...

Vil gerne igen opfordre jer..der har en meget udhængt hund.. for tiden... om I ikke kunne vise noget respekt... vis noget ansvar... UDENPÅ hunden... så vi andre kan aflæse I ER FULDT BEVIST om hvad I har at gøre med!! ..
    Ta snor på jeres hund.. og bær en mundkurv... så ses det tydeligt.. for os andre.. I har påtaget jer et ansvar... ved at vælge lige denne race!!!

Ellers forstår jeg sandelig godt den brede befolknings holdning at de burde udryddes.. fore good!

• #35   24. jul 2009 I Europa bruger man dem da ikke til et dyt?

• #36   24. jul 2009 Michelle & Henriette J

å ved du ikke en dyt!

Måske du skulle holde dig til at udtale dig om ting du rent faktisk har undersøgt og har en viden om!

• #37   24. jul 2009 Så gør mig klogere og fortæl mig hvad man bruger dem til, nu når de er brugshunde.

• #38   24. jul 2009 det med og bære mundkurv syntes jeg virker lige modsat jeg gå med min i en "mundsele" så han ikke trækker så kraftigt.
    men jeg har mødt rigtig mange der snakket når vi har gået forbi at den skal man vidst ikke kommer for tæt på for den har mundkurv på osv osv

• #39   24. jul 2009 Arhj nej, men det er meget sødt

• #40   24. jul 2009 Og bliver de rent faktisk brugt til det, her i Europa?

• #41   24. jul 2009 Michelle: Der er en del amstaffer der bliver brugt som bl.a. redningshunde...

• #42   24. jul 2009 Selvfølgelig kan du finde et enkelt billede, men det er vist nærmere undtagelsen end normen. Tror faktisk ikke de bliver brugt til ret meget andet end vagthund i folks haver

• #43   24. jul 2009 Thomas... nu har jeg 2 gange set ejer.. hvor snorern er smuttet.. for ejern.. af en som din... der også havde sele på.. så nej... mig gør det bestemt ikke trykkere at se jer komme med sele på jeres racer! .. og det til trods for.. jeg bestemt ikke har en lille hund.. ( at han så er det af sind) ... men jeg er ikke tryg..
    Jeres hunde... vil de frem... så kommer de det jo... de har jo kræfter..ss

• #44   24. jul 2009 Michelle & Henriette J

Helt ærligt burde du selv gå igang med at kikke lidt på det, nu du er så ivrig for at udtale dig..

Men de bruges bla til redningsarbejde & Sweiss
    I europa er især Sverige meget aktive på det plan.. DK, har haltet lidt bagefter,da de mest har gået op i udstilling men nu kan man heldigvis se en ændring, og Flere herhjemme træner aktivt med deres hunde. Pt står to danske hunde/dansk opdrættet for den endelige eksamen som redningshund!

I USA er de i mange år blevet brugt som redningshunde, og den førende igennem en årrække er Dakota, som er en Pitbull..

• #45   24. jul 2009 Michelle: se f.eks. dette : http://amstaffs.dk/redningshund.htm
    Og jeg VED at der er en del der bruger deres amstaff til lignende..

• #46   24. jul 2009 Som sagt, selvfølgelig kan man finde et par stykker der bliver brugt til brugshund. Tror nu stadigvæk det mere er undtagelsen end normen

• #47   24. jul 2009 Kenneth: hvad er vesten wally for en kennel?

amstaff er en alsidig race der er rigtig mange der er godkendt til schweishund i sverige. Den hund i sydskånsk brugshundeklub der opnåede flest point i 2008 er amstaff så at de er for affressive til noget som helst er noget sludder. Vores venners hund har netop bestået kærekort til hund på sølv niveau

• #48   24. jul 2009 Sådan er det vel med de "almindelige" brugshunde racer også?? Det er da ikke alle der ejer en rottweiler/schæfer/osv der bruger den som brugshund...

• #49   24. jul 2009 Michelle: Vagthund? Amstaffs? Min brors tavleamstaffs er da de ringeste vagthunde der findes. De ville overfalde ethvert menneske der kom inden for deres dør med myssere ... Tror ikke dette står i betegnelsen vagthund ...

Hunde der er så præget på mennesker er da elendige vagthunde.

Men derimod redningshundearbejde og Sweissarbejde etc. Der er de faktisk nogle af de bedste ... Dette gælder også forskellige hunde/ejer sportgrene

• #50   24. jul 2009 Har nu aldrig set dem brugt i Europa som hverken Blind-politi-hjælpe-spor hund ...

• #51   24. jul 2009 Kenneth: Det er så vores gode venner og nej de har ingen brugshunde.

• #52   24. jul 2009 Kenneth: Tænker du på Wihstle Walley? Anette's kennel??

Sanne: Der er bestemt heller ikke meget vagthund over mine... smiley

• #53   24. jul 2009 Michelle: Hvor har du kigget?????

• #54   24. jul 2009 <Maria< Vi kan jo bare kigge i DK til at starte med

• #55   24. jul 2009 Kenneth: Ja de har opdrættet en der er ved at gå op til prøverne, det er rigtig, men de træner ikke selv.

• #56   24. jul 2009 Michelle: NEJ, jeg spørger hvor har DU kigget??? Du siger at DU ikke har set nogen i DK...

• #57   24. jul 2009 Har jeg heller ikke, de er ikke særligt udbredte i gadebilledet som bla Shæfer og Labrador er det. Hvor falder du over Amstaff's der bliver brugt som brugshunde henne?

• #58   24. jul 2009 Hvor tit ser du schæfer og lab bliver brugt som brugshund i gadebilledet da?? JEg siger bestemt ikke at der er lige så stor procentdel af amstafferne der bliver brugt.. Konstaterer bare at der er nogen!!

• #59   24. jul 2009 Blinde/ hjælpehunde- politihunde-
    Så fortæl mig hvor henne du har set dem

• #60   24. jul 2009 Tror bare Amstaff's er blevet en erstatning for Pitten, da den var på vej til at blive forbudt og få et dårligt ry. Mener dog hverken Amstaff's eller Pittbulls er nogen dårlige hunde. Skal bare være i de rigtige hænder

• #61   24. jul 2009 Hvis Pitten ikke er født som en aggressiv race, hvorfor er den så forbudt?

• #62   24. jul 2009 Michelle:
    Godt så - hvor skal vi starte:
    Svensk Vildspor champion
    http://www.eastzone.se/rozzinfo.htm

Amstaff - "Legolas"

APPELLKLASS SPÅR 080420 Tollarps BK
    294,5 p, uppflyttad Plac. nr. 1 ud af 12 hunde Domare: Cronje Björkqvist, Arne Jönsson
    Årets brugshund i hans klasse i malmö brukshundsklub

Crusader Tipit z Hanky:
    Tjekkisk redningshunde champion 2004
    Rescue Examinations: RHE,RHTA, RHFLA, RHFLB, ZZZ, ZTV, ZZP1, ZZP2, ZZP3, ZLP1, ZLP2, ZLP3
    Universal Examinations: ZM, IPO1, IPO2, IPO3
    Competitions: 1st place - Czech Debris Searchers' Cup
    3rd place - Czech Avalanche Searchers' Cup
    2nd place - Selective Competition for the World Championship 2003
    2nd place - Selective Competition for the World Championship 2004
    8th place - The Czech Championship
    Participant in the Search and Rescue Dog World Championship 2003 in Denmark and 2004 in Germany

Lobotown Crystal - amstaff
    bestået kørekort til hund på bronze og sølv niveau

EastZone Lamborghini Bravo
    Bestået prøve som schweizhund - 11 måneder gamme - den yngste nogensindl!!

Northern Amstaff Cui Roi og Whistle Valley Standing Ovation - træner til redningshunde uddannelse i Danmark

Så drop nu det med at de ikke duer til noget

• #63   24. jul 2009 det er ikke så længe siden i vi med hund der var en ambull der var handicap hjælper..
    det er da en brugshund

• #64   24. jul 2009 Tror nu mere at det er fordi det er en race som trikker meget hurtigt...
    Alle racer kan ødelægges og gøres til en aggressiv race af sine ejere. Bange for at det samme kommer til at ske med Amstaffen, desværre.
    Bliver en ny Pittbull historie om igen

• #65   24. jul 2009 en kuldsøster til min tæve er igang med uddannelse til terapihund i Østrig - tror du man bruge aggressive hunde til det?

• #66   24. jul 2009 Har aldrig sagt de ikke duer til noget, men har sagt at der ikke er ret mange i DK der bruger dem til særligt meget

• #67   24. jul 2009 <Lars< I Amerika bruger man også Pitten til sådanne ting, den er atdigvæk forbudt mange steder, som sagt, ingen regler uden undtagelser, mener der er flere i den sidste gruppe

• #69   24. jul 2009 Nå: Hvorfor skriver du så det her:

"Har aldrig set Amstaff's brugt til noget som helst, da de er for aggressive til det meste... Hvad har du set dem brugt til?"

"I Europa bruger man dem da ikke til et dyt"

Nu har jeg listet 4 europæiske lande op

• #71   24. jul 2009 Du behøver sgu da ikke tæske dem hver dag for at de skal bide, hvor tit sker det ikke at hunde der bider, Aldrig har været aggressive før

• #72   24. jul 2009 Hvorfor er der så nogen racer der er mere adfærdsvanskellige end andre?

• #74   24. jul 2009 HEJ ven :=)

• #76   24. jul 2009 HELE 218!!
    Igen, hvor har du dine fact fra?

• #77   24. jul 2009 kennet B: så err det jo heller ikke kun blandinger der er problemet vel? hvis ingen hund er født aggresive hva sku et forbud mod blandinger så hjælpe??

tillad mig at kalde dig lidt af en hat!!!

• #79   24. jul 2009 Hvorfor er alt det vi siger noget bavl og alt det du lukker ud helligt som bibelen?

• #82   24. jul 2009 Har aldrig forstået denne forfølgelse af folks hunde... Alle hunde kan ødelægges af de forkerte ejere, nu er det muskel/kamphundene der står for skud. Og disse racer er jo mode hunde lige nu og har netop disse elendige ejere (ikke alle selfølgelig) Så ja, derfor går det så galt som det gør lige nu.. Ejerne af disse racers tavlehunde klynger sig så til at det ihvertifald ikke er deres race der er noget galt med, og beskylder alt og alle for de ting der sker med "deres" race. Tro mig, det samme ville være sket hvis der var Rottweileren eller Shæferen der var blevet mode hund nummer 1, for Brian og Mohammad

• #83   24. jul 2009 Har ikke læst retmeget af denne lange tråd.
    Men fant dette her på nettet.

http://www.bt.dk/show_image_gallery/619661

Selv om at det er gravhunden der står for flest bid vil jeg nu engang heller bides af sådan en isted for en muskelhund

• #85   24. jul 2009 <kenneth< Hvad bruger du din hund til, udover udstilling og plejehjemsklappehund? Hvad er det du har ledt efter i din hunds gener? De fleste hunde vil kunne bruges til de to ting..

• #88   24. jul 2009 Men din hund er ikke anderledes end min, hverken bedre eller dårligere
    I bund og grund er det jo bare en hund... Den kan ikke noget som min ikke kan
    Jeg har skam tænkt mig meget om og er en meget ansvarsfuld hundeejer, så lad være med at putte alle i samme bås.
    Det er netop det du selv siger du er træt af....

• #89   24. jul 2009 Blandinger: Så mange amstaff med stamtavle findes der faktisk ikke i Danmark - så at de 218 skulle være en brøkdel, er jeg ikke så sikker på

• #90   24. jul 2009 Nej nej, Kenneth's hund kan ikke bide nogen, for den har TAVLE

• #91   24. jul 2009 >lars> Fordi kenneth fortæller os om alle mulige statistikker, behøver de jo ikke være sande.... Han sagde også at Kennel et eller andet brugte sine hunde til brugshunde, det viste sig så at der var en der var blevet solgt til en som så brugte den til noget..

• #92   24. jul 2009 Kenneth B - Kan sku ikke lige lade være med at smide det her stykke ind om amstaffens oprindelse:

American Staffordshire Terrier...

Oprindelse: Udviklingen af Amstaff'en starter helt tilbage til 800 år før vores tidsregning, da nogle handelsmænd havde en hund af Mastiffgrenen med til England fra Asien. Omkring 400 år før vores tidsregning, kom endnu en hund af Mastiffgrenen til England. Denne race blev kaldt "Alaunt". Engelske slagtere og landmænd gjorde denne hund til verdens første Bulldog.

I middelalderen udviklede Bulldoggen sig yderligere, og var den første race som udviklede "lockjaw", som egentlig har mere at gøre med hundens kampånd fremfor nogen egentlig speciel kæbemuskulatur. Disse hunde havde evnen til at fange, og holde fast på meget store dyr, og ikke give slip uanset hvor hårdt byttet kæmpede imod.

Hos slagteren blev Bulldoggen brugt til at bringe store dyr så som tyre til slagtning. Derfor fik de også navnet "butchers dog". Det var faktisk muligt for en veltrænet bulldog på 36 kg. at nedlægge en tyr på 810 kg. På trods af at bulldoggens normale modstander var tyre, begyndte man at lave kampe hvor hunden skulle kæmpe og nedlægge andre store dyr som for eksempel bjørne. Disse kampe blev på engelsk kaldet "baits".

I 1835 blev disse kampe forbudt i England. Den eneste form for "bait" kampe der overlevede var hundekampe. Folk vendte da deres interesse imod hundekampene, og nogle minearbejdere i Staffordshire krydsede Bulldoggen med en terrier. Fra denne krydsning opstod Staffordshire Terrier'en. Disse "gadekryds" blev avlet for deres had imod andre hunde, deres ukuelige mod, en høj smertetærskel, en evne til at hele meget stærkt hvis de blev såret, en vilje til at kæmpe til det sidste og meget hengiven overfor mennesker. En interessant ting var at opdrættere af denne race prioriterede en ting meget højt, og det var hengivenhed overfor mennesker. Hvis en hund nogensinde bed eller viste agressivitet over mennesker blev den aflivet øjeblikkelig. De første Staffordshire terriers kom til Amerika så tidligt som 1870 fra England, og det er derfra vores nuværende Staffordshire terriers stammer.

Så jo, selvom man avler efter hengivenhed, så er det stadig en kamphund. Det kan du ikke tage fra den...

• #93   24. jul 2009 altså undskyld jeg siger det med bliver i aldrig trætte af det her..?? lige meget hvor lang tid der går i mellem jeg er på her så er det altid kamphund mod alm hund...
    er godt nok selv rigtig træt af at høre på det her pjat gang på gang på gang. jeg gider ikk engang begyndt på at forsvar mine kære små hunde, hva andres hunde er er ikk mit problem

hva nu hvis man begyndte med sin egen hund.??? det er meget nemmer at skylde skylden på noget som man ikk kender til.?

• #94   24. jul 2009 Kenneth: Det ved jeg godt! Jeg læser faktisk også Terrier Nyt.
    Kenneth STOP NU - der kommer jo ingen folk fra Sverige og tester hunde i DK - når deres er lig den danske og faktisk er den bedre i Sverige fordi den indeholder 2 ekstra momenter.
    Og henviser du til den svenske hund der er i DK nu og skal mentalebeskrives så er det nok fordi den er udstationeret - måske den skal bruges i parring - DKK har før afvist en svensk test, så skal den bruges i parringer det mest sikkert at lave en test i DK, hvis man skal have en dispensation igennem

• #95   24. jul 2009 >kenneth> Igen det viser sig du bare sidder og slynger l... ud, så gider ikke debattere med dig mere. Kan dog ønske for andre herinde at du stopper dit negative snak om andres hunde( som de holder ligeså meget af, som du sikkert holder af din)

• #96   24. jul 2009 Kenneth

Tror vi nu er der, hvor du skal lytte lidt på hvad Lars skriver, de har trods alt været noget længere i racen end du har... Både i Sverige og DK. og er ret godt inde i hvad der sker rundt omkring...

• #97   24. jul 2009 Kenneth - den danske test er bygget op efter den svenske. Jeg var med på mødet for 6 år siden, da det blev indført at vi skulle have mentaltest.
    Ja men den danske er så i mine øjne ikke bedre da der mangler 2 momenter i forhold til den svenske.

• #98   24. jul 2009 Kenneth

Så har du ikke hørt godt nok efter, eller du er fejl informeret, og før man udtrykker sig på et offentlig forum, burde man nok lige ha´undersøgt tingene bedre.. Er ikke ret troværdigt, og tror da pokker andre løber med halv vind om vores race, når ejere af dem ikke engang har styr på fakta...

Michelle

Du må forstå at det ikke som sådan er blandinger/hunde uden tavle der bliver disset på, men noget må gøres, og det er kontrol:

Kontrol med opdrættere
    Kontrol med avlen
    Kontrol med købere

Og dette får man kun det bedste udbytte af, hvis det er tavleregistreret avl, køb og salg der forgår..

Min bedste hund til dato, og som jeg aldrig får en magen til, var en hund uden tavle, men jeg kan ikke lukke øjnene for at der forgår alt for meget hovedet under armen ; Avl/Køb/Salg - Og det er en væsentlig grund til at vi står med disse problemer idag..

• #99   24. jul 2009 Så lad være med at være så påståelig.

Gear lidt ned med hvad du siger nogen gange. Du får seriøse mennesker der har den her race til at fremstå som komplet idioter.

• #100   24. jul 2009 Gør hvad?

• #101   24. jul 2009 Der er et ekstra overraskelsesmoment hvor hunden skal tage kontakt med en fremmed person og der er et ekstra moment med leg efter en presset situation.

• #102   24. jul 2009 En prøve mentaltest!!!!!

Hvorfor skal du det?

• #103   24. jul 2009 hvor træner du hund henne

• #105   24. jul 2009 kenneth B

Skrevet: 24-07-2009 15:57:22

skal ha en PRØVE mentaltest inden den rigtig ved hvors træner og der mener jeg også hun har de to ting med da vi snakket om det....

?? Hvorfor og hvor?

• #106   24. jul 2009 En prøve mentaltest...!!!

Hvor søren skal du have den henne ..om jeg må spørge??

• #107   24. jul 2009 Tror enlig bare det kenneth B vil fram til er at alle blandinger kastreres og steriliseret... sån det kun er tavlehunde som kan alve´s på..

• #108   24. jul 2009 kennneth: sorry men du er for dum at høre på tssk tssk

• #109   25. jul 2009 skal

• #110   25. jul 2009 SBHT >

<b>De er især dygtige til redningsarbejde, da de er meget menneske glade :)</b>

Så kan man så bare undre sig over at der aldrig nogensinde er en Amstaff der har bestået redningshundeprøven her i Danmark ?!?

Der er en enkelt Amerikans Bulldog der har bestået, men den er ikke redningshund længere...

/Carina

• #111   25. jul 2009 M & R >

<b>Pt står to danske hunde/dansk opdrættet for den endelige eksamen som redningshund!</b>

Hvilke Amstaff er godkendt som redningshunde i Danmark ?!?

/Carina

• #112   25. jul 2009 Carina

Læs hvad jeg skriver :
    Pt står to danske hunde/dansk opdrættet for den ENDELIGE eksamen som redningshund!

Ergo er de endnu ikke godkendt... Men skulle de da gerne blive!

Og at man ikke ser flere, har mere med ejeren at gøre , end det har med racen at gøre!

• #113   25. jul 2009 Maria *DKK-tavle-snob!!:o) * >

<b>Michelle: se f.eks. dette : http://amstaffs.dk/redningshund.htm
    Og jeg VED at der er en del der bruger deres amstaff til lignende.. </b>

Den hund du linker til er ikke godkendt redningshund (har stillet til redningshundeprøve 3 gange; men med resultatet ikke-bestået hver gang)...

/Carina

• #114   25. jul 2009 Carina
    Og det var hovedsagelig pga af førerfejl og misforståelse fra denne...

Igen ikke grundet hundens/racens evne... Hvilken er hvad vi her forsøger at modagumentere, da der påståes de ganske enkelt ikke kan bruges til noget som helst..
    Hvilket der mange mange steder også findes beviser på... Og hvis du læste alt FØR du reagerer, vil du også læse at ejere i DK har været sløve til at udnytte racens evner, men at de er begyndt at komme efter det, de senere år....

• #115   25. jul 2009 M & R >

ØHM - man hvad beviser det nu lige, at de træner frem mod en redningshundeprøve ?!? ... på et tidspunkt var der også en fransk bulldog der trænede frem mod redningshundeprøven og flere andre racer har forsøgt sig uden held ...

Dermed ikke sagt at jeg ikke tror en Amstaff eller andre af kamphunderacerne kan bruges i nogle tilfælde - da jeg var med til VM i Tyskland i 2004 var det faktisk en Engelsk Staffordshire Terrier der vandt ruinsøget, så selvfølgelig kan den helt rigtige hund med den rigtige fører bruges og endda på højt niveau !

/Carina

• #116   25. jul 2009 M & R >

Jeg har på intet tidspunkt sagt at de ikke kan bruges - det jeg reagerer på er at de fremhæves som "<i>De er især dygtige til redningsarbejde</i>" ... hvor jeg så undrer mig over at de ikke består prøverne, hvis de er så dygtige ?!?

En god Amstaff kan bruges som redningshund - ja ... men at fremhæve racen som især dygtig er efter min mening ikke korrekt.

Tag bare resultatetlisten fra det seneste VM for redningshunde og kig på hvor mange Amstaff der var med på podiet - det korrekte svar er NUL !

Tag et kig på listen over hunde godkendt til international indsats gennem den internationale redningshunde organisation ... antallet af Amstaff på denne liste er forsvindende lille (jeg har ikke lige listen her, så kan ikke nævne det korrekte antal) !

/Carina

• #117   25. jul 2009 Carina
    Siger jeg heller ikke du har, men det er der en anden i denne tråd der siger!

Du misser ligesom det jeg skriver, og du tolker lidt som du gerne vil.. Ingen skriver at de er de bedste til redningsarbejde, som så nok forklarer dine manglende placeringer til VM! Men at de især egner sig til denne type brugsarbejde! Igen fordi der i denne tråd påståes at det ikke egner sig til noget som helst!
    At der ikke har mærkbar mange skyldtes mere ejerne end racen.. Og vi danskere kunne lære en del af vores Svenske naboer, og igen som skrevet, men flere i DK kommer efter det, og udnytter det de kan, om det er på konkurrence plan eller rent personligt plan for at dygtiggøre sin hund, er fløjtende ligegyldigt for mig, bare racen bliver brugt til noget godt, og noget den viser gode takter inden for!

Og igen har jeg svaret på det ang DK..

Kommentér på:
muskelhund vs. "alm" hund

Annonce