{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Kat drikker mælk ved tæve? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en killing fra sidste år, altså dvs. at han snart er et år gammel.

Min tæve Buffy har lige haft hvalpe, de er nu 9 uger gammel og vi har endnu en tilbage som blive hentet om en uges tid.

Da Buffy blev parret tog jeg BetteMis i at drikke mælk ved Buffy uden at hun gjorde noget ved det.
Vi stoppede det da hun jo ikke allerede skulle begynde at danne råmælken.
Og det lykkedes fint at få det stoppet.

Mens hvalpene har drukket mælk ved Buffy har BetteMis ikke drukket mælk, men efter hvalpene var blevet 7 uger og ikke drak meget mælk fra hende er mere er BetteMis begyndt igen.
Det mærkelige af det hele er at Buffy ikke gøre noget ved det.

Hvordan får jeg dog den adfærd stoppet?
Jeg synes det er lidt øv, da jeg jo aldrig får Buffy strammet pænt op hvis BetteMis bliver ved med at drikke ved hende, så vil hun vel blive ved med at producere mælk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat drikker mælk ved tæve?
  • #1   24. jul 2009 Kender din kat nej? For hvis den gør, er det jo meget enkelt..

    Og du kan jo også sige nej til hunden..

    Eller ville jeg bruge en forstøver (som jo oftest bruges til at "opdrage" katte) og sprøtte lidt vand på den hver gang den vil die.
    Og så skal de ikke være alene sammen, for så vil den gøre det der..

    Andre foreslag har jeg ikke.. Udover at få en af dem passet til din tæve er strammet op igen, og dermed ikke kan pattes på..


  • #2   24. jul 2009 Vi siger også nej hver gang vi ser det.
    Buffy ser helt forskrækket ud når vi siger nej, som om hun ikke helt forstår hvorfor BetteMis ikke må die ved hende.

    De er heller ikke alene sammen.


  • #3   24. jul 2009 Hehe.. Det er vel hendes "hvalp".. Meget kært egentlig smiley

    Kan I ikke få bettemis passet, eller holde dem 100% adskilt til hun er færdig??...

    Når først hun er løbet tør, kommer det vel ikke igen fordi en enkelt lille mis patter? Jeg har aldrig haft en drægtig tæve, så ved ikke med sikkerhed hvordan og hvorledes..


  • #4   24. jul 2009 Ja det er nemlig meget mærkeligt.
    Har aldrig hør om det før.

    Hun lader jo ikke hvalpene die mere, men BetteMis må gerne.

    Hmm det var måske en mulighed at få ham passet, men det kan jo være længe inden hun er strammet helt op.
    Vi må nok bare være mere konsekvense omkring det.


  • #5   24. jul 2009 Jeg har hørt om det..

    Der var vist en herinde som havde en HAN der lod missen die.. Det blev den ved med i lang tid, til den en dag kom til at bide. Så var det slut..

    Jaa... Pasning, eller hold dem helt adskilt..

    hvis missen skulle die lidt efter mælken er væk, sker der jo nok ikke noget ved det. Altså, en enkelt mis kan vel ikke sætte gang i produktionen igen? Og Buffy synes vel det er hyggeligt, siden hun lader den gøre det..


  • #6   24. jul 2009 Det er altså lidt en mærkeligt adfærd synes jeg.

    Ja det må hun jo gøre - skører hund hi hi

    Nej tror da ikke den ville kunne sætte gang i mælke produktionen.


  • #7   24. jul 2009 Christina:
    Øv det var jeg da lidt ked af at høre.
    Men jeg må bare sørge for at få den adfærd stoppet, for vil være lidt træls hvis hun bliver ved med at producere mælk til BetteMis.


Kommentér på:
Kat drikker mælk ved tæve?

Annonce