742 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Hundens selvtillid Hundens selvtillid

Freyjas selvtillid er ligeså så stor som hende selv - dvs. lille.
Hun bryder mig ikke om at jeg snakker med andre hunde når hun er der, nok fordi hun tolker det forkert (som en konfrontation istedet for et "hej"). Jeg tror i bund og grund at hendes lave selvtillid er med til at gøre hende en smule nervøs i hverdagen, hvilket til tider kan være utrolig stressende.
Grunden til at jeg lige kommer med indlægget nu, er fordi jeg var ude for en lille episode i dag. Jeg sidder inde i stuen som jeg plejer, og Freyja ligger nede på gulvet. Vores gamle schæfer (som hun udemærket godt ved at 'bossen'), kommer hen, og jeg læner mig selvfølgelig frem og giver ham et knus med efterfølgende gnubben på hovedet. Freyja flyver pludselig frem, og for første gang "hapser" hun kort ud efter Luffe. For det første syntes jeg det er en upassende adfærd, men jeg er også bange for at Luffe ved et uheld kommer til at skade hende, da hans størrelse jjo tæller en del.

Er der nogen der kender nogle gode selvtillids øvelser, der kan hjælpe hende? Og i det hele taget nogle gode øvelser til hunde, der er lidt nervøse for blandt andet fremmede mennesker, og generelt den slags.

På forhånd, tak ;o)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundens selvtillid
  • #2   16. jul 2009 Altså, da Bassen var yngre, syntes jeg at hun af og til virkede lidt usikker og nervøs.. Ikke særlig meget, men hun hvilede ikke så meget i sig selv som jeg helst så.

Jeg tog metoden med fysiske opgaver til mig, da hun en dag sprang op på en stor sten..

Vi har øvet meget i at hoppe op og ned af sten, træstubbe, bænke, borde og alt andet i naturen.. Det har gjort meget for hende, og hjalp tydeligt!

Jeg har ikke så mange andre forslag.. En af hundene på mit træningshold er ekstremt usikker på fremmede mennesker..
    Min træner har af og til taget en hætte på, og nærmet sig truende. Når hun så har gøet lidt, har han løbet skræmt væk..
    Det har han gjort ved flere pauser på træningspladsen, og det kombineret med træning, har hjulpet rigtig meget..

men jeg er ikke sikker på om det er en ting man skal være påpasselig med, men det kan Lillen nok svare på?

• #4   17. jul 2009 feriehund masser af plads. .Lillen) .
    Det er ikke først nu jeg reagere. Jeg har skrevet flere indlæg herinde, læst på nettet, men jeg har aldrig rigtig kunnet finde en løsning der virkede.

Det er rigtig dejligt at du gider at svare, da jeg virkelig gerne vil gøre hendes hver dag "lettere". Freyja har siden jeg fik hende været en usikker hund. Jeg har forsøgt mig det bedste jeg kunne med at hjælpe hende, men jeg er også villig til at indrømme at jeg nu er løbet tør for idéer. Jeg har vendet hende af med at være rædselsslagen for andre hunde, hvilket jo er super skønt. Det gjorde jeg med mange øvelser hvor vi mødte hunde både hjemme og ude. Hun er nu glad for at se andre hunde, dog undtagen hvis de forsøger at at tage hendes legetøj eller vil snakke lidt for tæt med mig.

Jeg er ked af at høre at du skriver at hun nok ikke stoler på mig, men du har sikkert ret. Hvad kan jeg gøre for at gøre noget ved den situation? Jeg er villig til at ofre alt den tid jeg har på det, da jeg syntes det jo er et vigtigt problem som der må gøres noget ved.

Jeg vil gerne prøve at forklare lidt nærmere om hendes adfærd, da det måske kan "fortælle" lidt mere:
    Freyja er ikke vild med fremmede mennesker. Kun hvis de har en hund med, da hun så bliver afledt. Jeg har trænet meget med hende når vi har haft gæster på besøg, men efter de har været her et par gange, "kender" hun dem ligesom og gøer derfor ikke mere. Hun er også blevet bedre til langsomt vende sig til de nye mennesker, og stopper sin gøen efter 5-8 minutter.
    Når vi er ude og gå tur og hun er i snor, bliver hun kun nervøs når de tager kontakt til hende. Hendes hale logrer afsted, men det er tydeligt at det ikke er "ska vi lege?" logren, men nærmere et signal om at hun er nervøs. Hun gøer meget kraftigt, og vser tydeligt med sit kropssprog: "Jeg er altså lidt nervøs, så du skal ikke prøve på noget". Jeg har forsøgt at sætte mig på hug ned til hende, og dem hun skulle hilse på har oså forsøgt at gøre alt for at virke venlige, blandt andet ved at sidde med siden til hende, og lade hende snuse og den slags. Jeg tror at Freyja er blevet taget fra sin mor for tidligt. Jeg købte hende som dværggravhund der både var vaccineret og havde fået ormekur. Men efter nogle dage viste hun tydelige tegn på orm, og jeg fik så fundet ud af at hun stammede fra Polen. Jeg tænker at hun nok er blevet smuglet til landet, og er blevet taget fra sin mor i en al for tidlig alder.

Balance øvelserne lyder som en super idé! Det vil jeg da helt klart prøve.

Kommentér på:
Hundens selvtillid

Annonce