{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

vores elskede er igen syg {{forumTopicSubject}}

ja som mange ved har emma (min øjesten) døjet med sine ører i et års tid med mellemrum hvor det har været godt... vi har været ved fler forskellige dyrlæger for at få forskellige former for hjælp.. da vi bestemt ik syns emma har fået den hjælp som hun sku!!!

emma er allergisk over for alle former for antibiotika så det har ik været spor nemt...

emma har noget betændelses lign sort snask i ørene som lugter og klør enormt... sidst vi var ved vor egen dyrlæge gjorde jeg ham opmærksom på at nu sku der gøres noget ordentlig ved det, alt andet er bar for synd for emma!! han lagde hende i narkose og skrabed ørene fri for betændelsen eller hvad det end er... så tog han en prøve og ville se om det udviklede sig i varme... vi ville få nogen dråber til emma som han havde blandet... og svar på prøven 3 uger efter...

nu sidder vi så her... emma er begyndt a klø sig igen meget og det brune er kommet så småt.. jonas er ret harm over ik a ha hørt fra dyrlægen da emma havde enorme smerter sidst og begge trommehinder var sprunget.... han ringer så og forlanger a få vor dyrlæge til a se på emma... det kan han ik da han har så travlt og ingen a de andre ville ta hende da de ik kender sagen!!!!!

vi er kommet dertil hvor vi ik vil byde vores lille pus meget mer... hun erglad, spiser osv men kan vi ik få a vide hva hun fejler og om det noed vi skal døje med resten a emmas liv , har emma fortjent bedre...

det så her jeg spørger er det en fair måde vi har valgt ? eller har vi ik gjort nok? hvor megt skal hun igennem når det vender tilbage igen og igen???

jeg er så ked a det og sur fordi vi ik kan finde årsagen og medicinen !!!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vores elskede er igen syg
  • #1   15. jul 2009 Kan I ikke få en tid ved dyrlægen i løbet af næste uge? - Hvis man nu ringer og spørger pænt, og ikke forlanger det ene og det andet?

Han har da garanteret en tid til jer, og så synes jeg at I i samarbejde med ham skal finde den bedste løsning for emma...

• #2   15. jul 2009 Ikke at det er løsningen for alle, men har I prøvet råfodring? Vi havde 2 af vores hunde, som altid døjede med ørerne. Vi har råfodret et halvt år nu, og ingen af dem har haft problemer....

Hvis ikke hun kan tåle hendes foder, kan det godt give store problemer med øre-betændelse og kløe i poter osv.....

• #3   15. jul 2009 problemet er alle samtlige dyrlæger ik aner hvad det er... de faktisk begyndt a snakke om mider i hjernen!!!

og det jeg er sur over er at de tager 3000kr men ik hjælper emma!!! skide være med pengene....jeg vil bar ik se mig nødsaget til a aflive mit lille pus i så ung en alder!!!!

råfodring har dyrlægen sagt ik vil gøre en forskel da det ik er allergi...???

• #4   15. jul 2009 Jamen ringede I ikke selv til dyrlægen, da de 3 uger var gået, og der skulle svar på prøven?

Råfodring hjælper ikke kun mod allergi smiley

• #5   15. jul 2009 Det er frustrerende for jer, det lyder jo til at I gør alt hvad I kan for hende. Det lyder til hun har allergi, det sætter sig gerne omkring øjne og i øre. Hvad får hun at spise? Det er en svær beslutning som I kan tage og mærke efter om er rigtig... Jeg forstår godt I er på vej derhen da det jo er synd for Emma... Min tæve har allergi og har haft problemer med tilbagevende øresmerter og også lidt problemer med øjnene men vi har heldigvis kunne holde det nede med Hills z/d allergifoder og ind i mellem en smule antihistamin... Held og lykke med det, jeg føler med jer!!

• #6   15. jul 2009 vi har prøvet 50 forksellige slags foder... kan ingen forandring se desværre....

dyrlægen kan ik gi os svaret da vores dyrlæge ik har tiden til os!?? de andre kender ik sagen sagde de i tlf... det er for mig meget frustrene!!

jeg tar mig selv i a græde fler gange pgr a det går mig på os fordi emma ellers er så sund! hun er så glad og dejlig og så skal et skide øreproblem tage al glæde fra hende og os!

råfodring... er min sidste udvej har lig ringet til jonas og sagt vi skal gøre dette!!! men hvor er der butikker der fører dette tæt ved randers eller århus??? hvordan gør man osv...

• #7   15. jul 2009 Sammen med BARF foderingen kan I give hende kosttilskudet ImVet

Om ImVet:

'Immunforsvaret er af central betydning for kroppen. Et svagt immunforsvar kan enten være medfødt, aldersbetinget eller kan skyldes forkert kost, stofskifteforstyrrelser, stress, parasitangreb mm. Svigter immunforsvaret øges risikoen for infektioner, eksemer, hoste, astma, allergi og betændelsestilstande.' Kilde: (link fjernet)

• #8   15. jul 2009 Hvad er så BARF?

I virkeligheden er det meget nemt... Hovedbestanddelen af en BARF menu er det, der på engelsk kaldes "RMB" - "Raw Meaty Bones". På dansk må det jo blive til "Rå Kødfulde Ben". Det med det kødfulde er meget vigtigt, for det er ikke de "almindelige" hundeknogler (de store oksemarvknogler/"suppeben"), man bruger til en BARF menu, men tværtimod de "bløde" knogler, som er relativt nemme at tygge - og som det vigtigste, som ikke splintrer, når hunden spiser dem. At de skal være "kødfulde", betyder at de skal bestå af ca. 50% knoglemasse og 50% kød. Dette dels for at sikre det rette forhold af næringsstoffer, men også fordi "kødindpakningen" gør det nemmere for hunden at spise og fordøje selve knoglen, uden at få hård mave.

Jeg bruger primært kyllingehalse, kyllingeskrog (men IKKE kyllingeben) og grise- og lammeribben som RKB. Men også nøgleben fra gris, som giver lidt mere "tygning" for hundene.

De rå kødfulde ben skal udgøre mindst 60% af hundens daglige fodermængde (mellem 60-80%), lidt mere for hvalpe og unge hunde, lidt mindre for ældre og gamle hunde. Og, for lige at understrege det - det allervigtigste er, at knoglerne skal være RÅ... I det øjeblik man koger eller steger benene, ændres deres egenskaber, så hundene muligvis ikke kan fordøje benene uden at få problemer. Med rå ben derimod, har langt, langt de fleste hunde INGEN problemer med fordøjelsen - snarere tværtimod i forhold til tørfoder/færdigfoder, og en ekstra fordel er, at de får en væsentlig bedre tand-/mundhygiejne.

Den anden del af menu'en består af en blanding af finthakkede (nærmest purerede) rå grønsager og forskellige former for kød/indvolde samt diverse tilskud. "Opskriften" er, at det skal bestå af ca. 50% kød og 50% grønsager. Der er meget stor forskel på, hvad den enkelte "BARF'er" giver sine hunde af tilskud - ofte er det jo afhængigt af hunden, om den har specifikke problemer, der kræver bestemte tilskud - eller som gør, at hunden netop ikke skal have tilskud.

Jeg plejer at gøre det, at jeg ca. hver 3. uge laver en stor portion grønsagshak, som jeg så fryser ned i portionspakker. De grønsager jeg bruger kan f.eks. være: Broccoli, blomkål, forskellige former for salat, aubergine, courgette, gulerødder, spinat, grønkål m.m. Desuden kommer jeg som regel lidt frugt i, bl.a. for at søde blandingen lidt og dermed gøre den mere "tiltrækkende" for hundene. Det kan være æbler, bananer, pærer, klementiner, vindruer - alt afhængig af årstid.

Af "kød" giver jeg dels kallun, dels oksekød (kæbekød), dels kalvelever/-hjerte, dels kyllingehjerte og dels kyllingekød (fra lårene, når de får kyllingeskrog). De får æg, de får sommetider fisk (tun, torskerogn - eller fersk fisk), og de får også lammekød og -hjerte, når jeg kan få fat i det.

En af grundideerne i BARF er, at det skal være alsidigt - med mange forskellige ingredienser, så jeg forsøger at variere så meget som muligt, så hvis de får kyllingeben om morgenen, så får de kalv eller lam eller fisk om aftenen o.s.v. De får også mælkeprodukter, lidt tykmælk til at røre tilskuddene op med, eller lidt hytteost i stedet for kød.

Jeg giver også en del tilskud, men som sagt er det noget, hver enkelt må afgøre mig sig selv efter at have læst nogle af bøgerne om emnet, og have forhørt sig på mailinglisterne. Men, mine hunde får dagligt tilskud af C og E Vit.; Aloe Vera drikkegel; lakseolie (som afveksling sommetider olivenolie); Artoflex (et produkt med Glukosamin- og Condroitinsulfat samt MSM og djævleklo). Desuden får Ikiru et tilskud af kelp, da hun har lave skjoldbruskkirtelværdier. I sommer-/efterårsperioden får de også hvidløg mod lopper og flåter; om vinteren til gengæld torskelevertran som D Vit. tilskud.

Håber, jeg herved har givet dig en idé om, hvad mine hunde får at spise, og måske du også selv har fået lyst til at give dine hunde et "biologisk korrekt" foder, som ikke indeholder kornprodukter, affaldsprodukter, tilsætningsstoffer, smagsstoffer, giftstoffer, kød- og benmel - og hvad der nu ellers er at finde i de forskellige fuldfoder-/færdigfodertyper?

Kilde: www.moellgaard.dk/Dansk/Mine_Akitas/BARF-fodring.htm

• #9   15. jul 2009 Vejledende plan for fodermængde fra hvalp til voksen:

Hvalpe fra 3 uger - 3 mdr. skal så vidt muligt have foder ad libitum 3 gange dagl.
    3-4 mdr. ca. 10 % af deres kropsvægt.
    4-8 mdr. ca. 5% af deres kropsvægt.
    Fra 8-9 mdrs. alderen fodres som voksne hunde med 3%.
    HUSK.. dette er kun vejledende...det er vigtigt at man kigger på den enkelte hvalp/hund og ser om den trives optimalt...det er jo meget afhængig af aktivitetsnivau hvor meget foder den enkelte hvalp/hund har behov for.

Kilde: www.kivis.dk/2008616

• #10   15. jul 2009 Sådan fodres med BARF

Når du begynder på, at fodre din hund med råt foder, begynder den samtidig at udrense kroppen, hvilket kan betyde en voldsom hudkløe. Dette er affalds-stoffer, der går ud gennem huden, og som kan tage op til 3 uger. Men langt de fleste hunde mærker man ingenting på, da de udrenser stille og roligt gennem tarmsystemet.

Udfordringsmængden varierer med hundens størrelse og alder. Fx skal en hvalp have op til 10 % foder af sin kropsvægt, mens en voksen hund skal have ca. 2 % af sin kropsvægt. Dette dog med et gran salt, for selvfølgelig skal hunden fodres, så den holder sin vægt. Fodermængden deles derefter således op i 60 % råt kød og 40 % grøntmix.

VIGTIGT at råt foder først gives 24 timer efter sidste tørfodermåltid, da tørfoderet er så lang tid om at passere mavesækken.

De første 2-3 dage skal hunden udelukkende have kallun – ca. 2 % af krops-vægten, hvorefter der på dag 4 så langsomt skal tilsættes andet kød, vitaminer og mineraler. Vitaminer og mineraler kan være Hokamix, Wolle's eller andet mærke, der er naturlig produceret.* Man kan også selv vælge at lave en grøntmix.

HUSK - Kallun må først blandes med det andet kød lige før hunden får det.

* Et kosttilskud til hunde, der består af pulveriserede naturlige lægende urter. Disse urter arbejder ind på fordøjelsen, afgifter kroppen for gamle giftstoffer og forhindrer dannelsen af nye.

På 8. dagen gives rå kødben, tørrede svineører eller svinetæer som måltid. Hvalpe og unghunde skal derudover også have ét normalt måltid.

Herefter er hunden parat til at veksle mellem de forskellige kødtyper. Den ene dag fodres der med oksekød, den næste dag med fisk, den tredje dag med lever osv.

Og endelig en sidste vigtig ting er, at man efter 3 ugers fodring med råt foder starter med én faste dag pr. uge (startes først fra når hunden er 1 år gammel). Mange hunde holder af sig selv fastedage – dvs. de snuser måske bare til maden, men spiser den ikke, idet deres depoter er fyldt op.

Kilde: www.vov-vov.dk/Hvorfo.html

• #11   15. jul 2009 ja det helt klart noed vi vil starte på så snart vi har en fri dag tager vi ind til en butik... men lige hvor??:) tusind tak... så må vi virkelig håbe dette hjælper

• #12   15. jul 2009 Det kan simpelthen ikke passe at en anden dyrlæge ikke er villig til at foretage en test påny, - desuden bør den dyrlæge som har taget testen kunne jer oplyse jer telefonisk hvad testen viste??

• #13   15. jul 2009 Prøv at klikke på kortet på dette link:

http://www.rigtighundemad.dk/

Der kan du finde forhandlere af RHM "Rigtig HundeMad". De vil også kunne hjælpe dig med en specifik plan til Emma.

• #14   15. jul 2009 Der er også denne forhandler i Århus som også ville kunne hjælpe dig med en foderplan..

(link fjernet)

• #15   15. jul 2009 simba>han havde ik tid til snakke i tlf og damen i tlf sagde hun ku intet fortælle selvom emmas fil kan slås op på computeren?? sååh

• #16   15. jul 2009 Det lyder godt nok mystisk - tror nu jeg havde taget min hund i snor og sat mig ned i venteværelset og insisteret på at tale med dyrlægen. Så må man jo være tålmodig og vente...

• #17   15. jul 2009 'tror nu jeg havde taget min hund i snor og sat mig ned i venteværelset og insisteret på at tale med dyrlægen.'

Det ville have gjort Simba...

• #18   15. jul 2009 Sælges; Peugeot..... - Ville du os have gjort det, eller hvad mener du?:o)

• #19   15. jul 2009 Loui: Tag ind til Barf-Århus og tag en snak. De ligger på Grenåvej, ude ved Jysk Sengetøjslager.... Det har reddet min hund fra en aflivning!!!

Havde også prøvet en helt masse forskelligt foder fra dyrlægen og alle mulige andre steder, uden held. Nu har hun det bare så godt!!!!

• #20   15. jul 2009 Jeanette: Jeg har oplevet, at sælgere fra RHM ville sælge mig produkter med lagermider i, til trods for, at jeg havde fortalt dem, at hun ikke kunne tåle dem... Så har man en allergi-hund, skal man virkelig være obs. på dette. Dermed ikke sagt, at alle RHM-folk ville gøre det samme, men jeg ved af erfaring, at dette ikke sker hos DBC.

• #21   15. jul 2009 Simba....

Ja, jeg vlle have sat mig i venteværelset med min hund for at få et svar

• #22   15. jul 2009 Altså, hvornår har i ringet til dyrlægen? Man kan jo ikke forvente at han smider alt hvad han har i hænderne for at snakke med jer.. Måske han står midt i en opration, eller har andre patienter inde.. Så må man jo ringe igen i deres tlf tid, og ligge et nr han kan ringe tilbage på..

• #23   15. jul 2009 Trine: okay, hvordan kan der være lagermider i råt kød?

Men pyt med hvor hun går hen, det var bare lige det link, jeg havde liggende *S*

• #24   15. jul 2009 luca> vi har ringet alle dage de har haft åbent... de har haft så meget a lave a de har stillet deres nummer om til en anden klinik et helt 3 sted i landet! så det jo klart de ik vil udtale sig om emmas sag.... men jeg syns bar det for dårligt at han lovet et svar omkring emmas prøve og vi så selv må kime dem ned ... syns os det for dårligt a vi har en tid til eftersyn og de så aflyser den pgr a vigtigere ting... self kan der komme disse ting op... men når man betaler skide 3000 kr forventer jeg dælme os noget mer!!

sorry jeg først svarer nu men var lige ude og flyve i helikopter:D

• #25   15. jul 2009 Jeanette: Undskyld det sene svar, men har først set det nu...

Fordi de ville sælge alt muligt tilskudsfoder til. Hvori der var korn!!!

• #26   15. jul 2009 Okay, ja men det kan man jo så sige nej tak til smiley

Det har min forhandler nu aldrig prøvet på *S*

• #27   15. jul 2009 men det går mig bare på at emma blir ved a blive syg....og at vi ingen vejne kan komme... på trods af vi har prøvet meget efterhånden... syns da os det sært en dyrlæge ik kan se på hende hva det kan være for de ku da udelukke ørermider... såå? hva fik de lige deres penge for??

Kommentér på:
vores elskede er igen syg

Annonce