{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.627 visninger | Oprettet:

hvalp bider i ledninger.. {{forumTopicSubject}}

håber i kan hjælpe mig, men nye lille hvalp 8 uger og nogen dage.
er begyndt at bide i vores ledninger, hvordan får jeg ham til at stoppe det, da jeg ikke altid ser det ske.

og et andet spørgsmål, hvalpe skal jo spise 3 gange om dagen, men min spiser stortset kun om aftenen, og lidt om morgen, har kun haft ham siden onsdag men skal jeg være bekrymret... han kan godt lide sin tørfoder.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp bider i ledninger..
  • #1   27. jun 2009 Når man har en hvalp i huset er det et 24-timers job. Hvis man ikke kan holde øje med den, må man fjerne alt hvad der kan være til fare for den, f.eks. ledninger.

Hvis den ellers spiser godt og trives, ville jeg ikke være bekymret for at den kun spiser 2 gange om dagen.

• #2   27. jun 2009 enig med raceist

• #3   27. jun 2009 Hvis jeg tager mine i at bide i noget de ikke må, siger jeg "nej" og afleder dem med noget der er sjovere, og roser dem .

• #5   27. jun 2009 raceist..

jeg siger også nej til ham og giver ham sit legetøj..
    og det jeg mener med at det ikke er altid jeg ser det er, hvis jeg går på toilettet eller lige skal skifte en af mine drenge....

• #6   27. jun 2009 Smør Tabasco på ledningerne :).
    Tror ikke du skal være så bekymret over det med maden, han er jo et nyt sted og det er varmt osv. Når bare han får nok og drikke, så er det det vigtigste smiley

• #7   27. jun 2009 Så må du sørge for at han ikke kan komme til dem. Vi hiver samtlige ledninger ud af stikket når de er alene, indtil vi er sikre på de ikke spiser dem.

Vi hverken tager fat i dem eller bruger vand, og har i dag ingen hunde der spiser ledninger.

• #8   27. jun 2009 Da min hvalp var 8 uger (3 uger siden ;D)
    spiste den hellere ikke ret meget, men prøv at blødgør dit fodder

kog noget vand, put tørfoderet der i et par minutter
    afkøl det med evt. åben vindue, eller køleskabet.
    min kunne bedre tykke det og ville meget hellere spise det, bare gør det 1 gang om dagen i en uge smiley
    og så begynd at give ham alm. tørfodder igen
    så tror jeg den er hjemme smiley

Det er jo en hvalp så den første uge skal du gerne være ved / sammen med ham 24 timer i døgnet( mere eller mindre) smiley forstå mig ret. da det er helt nyt for ham at komme hjem til et andet sted. så han skal ud og prøve grænser af, find noget legetøj til ham evt. falsker(Plastik) / Dåser(evt. gaffatape for enden så den ikke skære sig på kanten). (min er helt vilde med dem, kan lege med dem flere timer af gangen).

H-L med hunden (-:

• #9   27. jun 2009 tom F

tak for rådet, det vil jeg prøve.

jeg er sammen med ham 24/7, men nogen gange skal jeg altså tisse, eller min børn skal skiftes, og han går jo ikke altid med så det er så de tidspunkter han bla. bider i ledninger

• #10   27. jun 2009 Lena H

Prøv at skifte din søn/datter inde på stuegulvet
    så din hund kan følge med hvad der sker, vil væde med at han går over og begynder at slikke din søn/datter i hovedet eller på maven ;-D når det er

det skete i hvert fald for os smiley
    nåede desværre ikke at filme det smiley
    men det så godt nok sjovt ud smiley

• #11   27. jun 2009 En god idé når man får hvalp er at gennemgå hytten for diverse sager som kan forårsage skader på hund så vel som inventar, og kan så kun råde dig til at få pakket ledningerne væk, da det netop er noget som er til fare for både hund samt mennesker, hvis det skulle gå allerværst...

Ledninger og alskens rengøringsmidler skal være udenfor børn og hundes rækkevidde...

• #12   27. jun 2009 Køb lednings kabel skinner. En hvalp bider i alt i laaaaang tid.

• #13   27. jun 2009 Lena H

Da det er en lille hvalp du har bliver du nødt til at få dækket alle ledninger af, så han ikke kan komme til dem, hvis du ikke kan det, må du enten lukke af til der hvor der er ledninger, eller helt fjerne ledninger når du ikke har øje på ham, en anden ting, det kan blive livstruende hvis han fortsætter en dag får han måske stød, og hust at det ikke er spændingen, men strømmen/ampere der er farlige 30mA er nok til at slå et menneske ihjæl på stedet og der løber minimum 10 A i en stikkontakt, og husk endelig at sørgefor han ikke kan komme til en antenneledning, der er små metaltråde i som kan rive hans mavesæk op hvis han spiser det i værstetilfælde...

• #14   27. jun 2009 Her er gode råd.
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/1017

• #15   27. jun 2009 vi har også afdækket de fleste ledninger, men det er svært at lægge ledningen til den bærbar i en kabelbakke når den kun ligger fremme når vi har computeren i brug, igår var det min oplader da jeg var ved at oplade min telefon ved siden af mig....

men jeg takker meget for jeres input, og gode råd... smiley

• #16   27. jun 2009 Det gælder om for os som mennesker at tænker længere frem end hunden smiley

Så næste gang du oplader telefonen, så sørg for det ligger så højt at hunden ikke kan nå smiley

• #17   27. jun 2009 tabasco

Kommentér på:
hvalp bider i ledninger..

Annonce